לפני הכל - מה דעתך להצטרף לקבוצת תהילים יומי בווטסאפ, ולקבל מדי יום פרק וחיזוקים בקבוצה שקטה ונוחה? נסו אותנו ולחצו כאן
אם הקרע בבגד ניכר כלפי חוץ, זה יכול לגרום לחילול ה'.
ראה בשו"ת יחוה דעת חלק ו' (סימן מט) שמביא מהתפארת ישראל, שצריך אדם להיזהר שלא יהיה מרושל בבגדיו ובהופעתו בפני הבריות, ובמיוחד בדורנו שכבוד התורה בעוונותינו הרבים כבר ירד אחורנית עשר מעלות, שבוודאי שחובה עלינו לבלי להשפילה יותר חס וחלילה על ידי הופעה מרושלת, פן נהיה לבוז בעיני הבריות על ידי כך, עיין שם. אמנם דברים אלו נכתבו על תלמיד חכם, אולם נראה כי גם בדורנו דברים אלו תקפים לגבי כל שומרי תורה ומצוות.
אם ניכרת השחתה של הבגד עד כדי שלא ניתן ללובשו - אסור.
אם גוזרים במספרי זיגזג וכיוצא בזה בשביל לשפר את מראה הבגד זה בסדר.
אם הבגד קרוע/ בלוי/ כולו טלאים/ צבעים/ מטונף - שומר נפשו ירחק מבגד כזה, כי הבגד של האדם מייצג את האדם, וכך הגדיר זאת רבי יוחנן ״וכי הא דרבי יוחנן קרי למאניה מכבדותי." (תלמוד בבלי מסכת שבת דף קיג עמוד א').
וגם אם יש אנשים שחושבים שבגד "זרוק" וקרוע הוא יפה - לא כך היא דרכה של תורה.
כמו כן, הקפידה ההלכה שאסור לאדם ללכת בנעליים קרועות, וכך אמרו חכמים בתלמוד בבלי מסכת שבת דף קכט עמוד א': "אמר רב יהודה אמר רב: לעולם ימכור אדם קורות ביתו ויקח מנעלים לרגליו". ואם יש בהם טלאי על גבי טלאי יש איסור ללובשם.
יש לדעת כי גם הקפידה ההלכה לא רק על בגדים, אלא גם על כלים שבורים שאסור להשתמש בהם, כמו כוס סדוקה או צלחת ששבורה בקצה שלה.
הרב יובל אשרוב – מהו סדר לבישת הבגדים? צפו
דרגו את המאמר:
ממוצע 4.8 (18 מדרגים)מקפידים על קריאת תהילים יומית, וזוכים בע"ה לישועות. להצטרפות לקבוצת הווטסאפ לחצו
תכנים שיעניינו אותך (מתחלף מדי יום בחצות)
מאת מוקד תהילים ארצי