מגזין תהילים

"מעולם לא נתקלנו בכמות כזו של כדורים בתוך גופו של ילד"

אנחנו עושים הכל על מנת שילדינו יגדלו בשלום ובבטחה, אך פעמים הסכנות טמונות דווקא בין הצעצועים שהם משחקים אתם. המקרה בכתבה הבאה שב ומזכיר לנו לבדוק היטב במה הילדים שלנו משחקים.


24/05/20 | א' סיון התש"פ
מגנטים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אל חדר המיון בבבית החולים הדסה עין כרום הגיע לאחרונה פעוט בן שנה וחצי כשהוא סובל מחום גבוה וחוסר תיאבון. בין שלל הבדיקות שערכו הרופאים לפעוט, הם ביקשו גם לשלול את קיומו של וירוס הקורונה בגופו והוא נשלח לצילום ריאות, תוצאות הצילום הותירו אותם המומים: בבטנו של הפעוט נמצאו עשרות חרוזי מגנט .מרגע זה פעלו הרופאים במהירות על מנת למנוע נזק בלתי הפיך למערכת העיכול של הפעוט ולבריאותו. אל חדר המיון הובהל מביתו ד"ר זאב דוידוביץ', מומחה גסטרו ילדים של בית החולים, ובניתוח חירום שערך הוצאו מבטנו של הפעוט 32 כדורי מגנט. בסיום הניתוח ביצעו הרופאים צילום על מנת לוודאי כ לא נותרו בגופו של הפעוט מגנטים נוספים.

בראיון שנערך עם הרופא לאחר מכן מסר: זו לא הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בתינוקות, פעוטות ואפילו ילדים בוגרים שבלעו את משחק חרוזי המגנטים, אך מעולם לא נתקלנו בכמות כזו של כדורים בתוך גופו של ילד". והוסיף: "החשש העיקרי מבליעה של מגנט מכל סוג, הוא היכולת שלו לעשות חור במעי ולגרום לדימום שיכול להסתבך. התכונה של המגנט היא להימשך למתכות כך שאפילו רוכסן עלול להוות בעיה מאוד גדולה. התינוק הסתובב עם פצצה מתקתקת בבטן". הד"ר סיים את דבריו באומרו: "זה פשוט נס שהוא לא הסתבך עד לאותו הרגע, זה היה עניין של זמן. על הקצה."

 



אמו של הפעוט סיפרה כי עשרה ימים לפני כן, תפסה את בנה הפעוט משחק עם חרוזי המגנט של אחיו הגדול. היא ציינה כי הוציאה מידו חמישה מגנטים והאמינה כי פתרה את העניין. כשגילתה בבית החולים כי בנה בלע 32 חרוזי מגנט הרגישה נורא: "למזלי, הצוות היה מקסים, הכל התנהל ברוגע ובלי שיפוטיות", סיפרה והיה לה חשוב להוסיף כי : "אנחנו בית שמקפיד מאוד על זהירות. אני רוצה להדגיש שהמשחק הזה הוא ממש סכנה, בטח כשהבנתי שהבן שלי הוא לא המקרה הראשון". האם סיימה את דבריה במילים הבאות: 'אני מודה לצוותים בחדר המיון, לד"ר דוידוביץ' המדהים שהגיע במהירות, ולצוותים במחלקת ילדים שבתוך כל עומסי העבודה, נתנו לי ולבעלי להרגיש הכי טוב שאפשר."




בארגון "בטרם לבטיחות ילדים" שבים ומזהירים מפני התופעה באתר שלהם ומציינים כי המגנטים הקטנים הללו מסוכנים מאוד משום שהם נממכים זה לזה בין לולאות המעי, ועשויים להוביל לפגיעה באספקת הדם, לנמק מקומי ואף לחירור המעי מה שעשוי להוביל לזיהום חריף בחלל הבטן ולפגיעה מסכנת חיים. הם מסכמים את דבריהם בנושא באמרם כי "מומלץ להרחיק מגנטים קטנים מילדים צעירים ובכל מקרה של חשד לבליעה, להגיע באופן מיידי לבית החולים".

מומחי האתר אף מוסיפים פנייה אישית להורים ובה הם מבקשים מהם להקפיד בבחירת צעצועים לילדיהם ובדיקת התאמתם לגיל ולשלב ההתפתחותי של הילד: "יש לבדוק היטב על הגיל המצויין על אריזת הצעצוע לפני רכישתו".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות