ייעוץ תזונתי

אילו ירקות עלי להוסיף או להוריד מהתפריט כדי להסדיר את פעילות המעיים שלי?

אנחנו שמחים לחנוך את פינת הייעוץ התזונתי שלנו בפניה שהגיעה אלינו מב.ק. במייל ממש השבוע


04/10/20 | ט"ז תשרי התשפ"א
ייעוץ תזונתי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

שלום, 

מדי יום על הבוקר אני לוקח ירוקים שהם פטרוזליה כוסברה נענע שמיר חסה מלפפון סלרי ומנגו בתוספת ציה וקינמון.

חשבתי שזה יעזור ויעורר לנקות את המעיים לצערי אני עוד תקוע  האם ידוע לכם אייך אפשר לשפר ואיזה ירק כדאי להוסיף או להוריד?

בתודה,
ב.ק.



ב. שלום

ראשית, חשוב להבהיר כי מומלץ לכל אדם המרגיש מיחושים שונים בגופו, לפנות לרופא המשפחה על מנת שהלה יבדוק את מצבו וישלול בעיות רפואיות הדורשות התערבות מקצועית. לכן חשוב כי תפנה לרופא המשפחה על מנת לשלול בעיות אחרות הפוגעות בתהליך העיכול.

לאחר הבהרה זאת, לאדם בריא הסובל מקשיים ביציאות, ישנן מספר המלצות המסייעות להחזרת מערכת העיכול לפעילות תקינה:

1. צריכת סיבים - משמעה צריכת פירות וירקות. חשוב לאכול לפחות 5 סוגים שנים של פירות וירקות במהלך היום, כדי לספק לגוף את רכיבי המזון השונים להם הוא זקוק. מלבד בויטמינים ומינרלים, פירות וירקות עשירים גם בסיבים, אשר חיוניים לפעילות תקינה של מערכת העיכול. חשוב לדעת כי יש לצרוך את הפירות והירקות עם קליפתם, כשהקליפה נאכלת, משום שעיקר תכולת הסיבים נמצאת בקליפה

2. פעילות גופנית - פעילות תקינה של מערכת העיכול משמעותה גם תנועתיות (פריסטלטיקה) של המערכת בזמן עיכול המזון. יש קשר ישיר בין פעילות גופנית לפריסטלטיקה של מערכת העיכול. מומלץ לכל אדם לבצע לפחות 20 דקות של פעילות גופנית מתונה, כמו הליכה, ביום.

3. שתייה  - אדם ממוצע זקוק ל-10 כוסות נוזלים ביום לפחות. כאשר יש עדיפות ברורה למים או לחליטות צמחים שונות, אשר יש לוודא לפני כי אינן פוגעות בבריאותו של כל אדם ואדם. צריכת נוזלים אחרים משפיעה על פעילות מערכת העיכול באופנים מגוונים.
 

ברפואה העממית מקובל לפתוח את הבוקר עם מינים שונים של ירקות ופירות המסייעים לתקינות פעילות המעיים, בין השאר משום שהם עשירים בסיבים. השילוב שציינת, מכיל רכיבים שנועדו לטפל בבעיות מסוגים שונים. בשילוב הצמחים שציינת חשוב מאוד להקפיד על יחס מתאים בין כמות הנוזלים לצמח ובין הצמחים השונים. למשל:

פרי המנגו נודע כמסייע במניעת עצירות בשל תכולת הסיבים שלו.

לעומתוזרעי הצ'יה עלולים לגרום לחסימת מעיים אם לא צורכים אותם עם כמות נוזלים מספקת. על כל כף וחצי של זרעי צ'יה יש להוסיף לפחות כוס מים אחת, ויש להשרות אותם בתוך המים בין 30 דקות לשעה לפני אכילתם. גם הסלרי, אשר רובו ככולו מורכב מסיבים תזונתיים, ידוע כסופח מים בתהילך העיכול ועשוי להוביל להגברת העצירות במידה ולא צורכים אותו עם כמות מים מספקת.


בהמשך לשלושת ההנחיות התזונתיות שצויינו, לרפואה העממית יש פתרון נוסף, אשר לו סגולות בדוקות ומוכחות לטיפול בעצירות כרונית: מיצוי סלק ושזיף ארוך מבושלים (לא השזיף העגול הנפוץ):

לתוך סיר יש להכניס 2-3 סלקים בגודל ממוצע לאחר שקילפת אותם ושטפת היטב, ולהוסיף להם 2-3 שזייפים מאורכים לאחר שניקת אותם היטב. 
יש למלא את הסיר במים עד מעל לגובה הפירות והירקות, להביא לרתיחה ולהניח הם להתבשל עד שהסלק מתרכך. כשהנוזל מתקרר יש לסננו ולשמור בכלי אטום במקרר עד 3 ימים.
יש לשתות כוס מן הנוזל המסונן בבוקר, לפחות כחצי שעה לפני אכילה או שתיה של כל דבר אחר, ולחזור על הפעולה מדי בוקר עד לשינוי ביציאות.


רפואה שלמה.

 

הרב רביד נגר: סלק - מעלות, סגולות וטיפים




אם יש לכם שאלות בנושא תזונה בריאה אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכתובת המייל: mokedtehillim@gmail.com, נא ציינו בשורת הנושא "ייעוץ תזונתי".
לקריאת שאלות נוספות שהופנו למדור, לחצו על הלינק.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא ייעוץ תזונתי
X
  • © כל הזכויות שמורות