נסיונות

"הכסף נזרק יחד עם החליפה הישנה..."

מה עושה אדם שברגע אחד מאבד סכום כסף עצום שאינו שייך לו?


01/02/22 | ל' שבט התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

סיפר הרב אלימלך בידרמן את הסיפור המדהים הבא:


בבני ברק התגורר יהודי עאחד ירא שמיים אשר לפרנסתו עסק בחינוך יןלדי ישראל. אותו מלמד היה מפורסם בכך שאינו מפסיק באמצע השיעור לשום דבר, אלא אם כן מדובר בדבר שאינו סובל דיחוי כלל.


היה זה בערב פסח, המלמד היה בעיצומו של שיעור, ולפתע נראה כנזכר במשהו חשוב, הוא ביקש את סליחת תלמידיו, יצא מהכיתה ופנה לעבר המזכירות. הוא הוציא את מכשיר הטלפון שלו וחייג לביתו. 


"האם כבר ניקיתם את ארונות הבגדים?" שאל בבהילות.


"כן", הגיעה התשובה מעבר לקו.


"זרקתם את החליפות הישנות?" שאל המלמד בקול לחוץ.


"כן!" ענה לו בנו.


"תרדו מהר לבדוק אם עובדי העירייה פינו כבר את האשפה", הורה לבנו.


לאחר מספר דקות צלצל שוב. "עובדי העירייה כבר פינו את האשפה!" בישר לו בנו מעבר לקו.


המלמד החוויר, הודה רפות לבנו וניתק את השיחה. כעבור מספר דקות הוא שב לכיתתו והמשיך בשיעור.


בהפסקה ניגש אליו המנהל ושאל אותו: "שמעתי את השיחה שהייתה לך, ומכיון שהנני מכיר אותך שאינך יוצא מהשיעור אלא אם כן קרה משהו חמור, אשמח שתשתף אותי מה אירע שנאלצת לעזוב את הכיתה באמצע השיעור?"


"אספר לך", ענה לו המלמד. "בעוד חודשים מספר אזכה להכניס את בני תחת החופה בשעה טובה ומוצלחת. כידוע עלויות החתונה הן גבוהות מאוד, וכדי לעמוד בהתחייבויות ניגשתי לאחד הגמ"חים ולוויתי סכום כסף גדול שאמור להספיק לכל ההוצאות. חשבתי היכן אוכל להניח אותו בינתיים, ואז עלה במוחי רעיון- הנחתי אותו בכיס חליפה ישנה שאינה בשימוש.


"היום בבוקר", המשיך המלמד את סיפורו, "שמעתי בחצי אוזן את רעייתי אומרת כי בכוונתה לנקות את ארונות הבגדים לפסח. לא ייחסתי לדבריה חשיבות והעניין פרח מזכרוני, עד לאותו רגע בו עמדתי בשיעור מול תלמידי ולפתע הבליחה במוחי ההבנה: הכסף נמצא בכיס החליפה! מייד חייגתי לביתי ובני בישר לי שכבר זרקו את החליפות הישנות... כל הכסף שלוויתי ירד לטימיון ברגע אחד..."


המנהל שמע את הסיפור בפה פעור. "אינני מבין, איבדת סכום כה עצום שאינו שלך ואתה חוזר לכיתתך כאילו לא אירע דבר?"


ענה לו המלמד: "בהיותי בחור זכיתי ללמוד אצל המשגיח רבי גדליה אייזנר זצ"ל, והוא תמיד היה אומר לנו: 'אם לא עבור זמנים כאלו – לשם מה יורד האדם לעולם הזה'...


"כל מהות העבודה שלנו כאןבעולם היא בשביל רגעים שכאלה", אמר המלמד בפשטות, "כשאדם מתבשר כי איבד סכום כסף עצום ברגע- לא יכעס, ויקבל הכל באמונה..."

 

 

מה יקרה ביום שתפסיק לכעוס? הרב יגאל כהן במסר נפלא, צפו:

מתמודדים עם ניסיון קשה? נסו את זה >>>

 

עוד מאמרי תוכן בנושא נסיונות
X
  • © כל הזכויות שמורות