מגזין תהילים

"אם לא אקבל טיפול מיידי, אסיים את חיי..."

הרב לחש כמה משפטים, והרופא הבין הכל...


23/02/22 | כ"ב אדר א' התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

לעיתים נדרש גדול הדור לחכמה יתרה והבנה בנפש האדם, כדי לפתור בעיות מסובכות. סיפור מופלא שסופר על הגאון רבי שלמה זלמן אוירבאך, הממחיש את חכמתם ובינתם של גדולי וחכמי ישראל.


היה זה בעיצומה של שבת קודש. לפתע על דלת ביתו של מרן הרב אוירבאך זצ"לן נשמעו דפיקות בהולות. מקורביו פתחו אתהדלת ואל הבית נכנס בסערה יהודי, אוחז בלחיו וזועק מיסורים.


"כבוד הרב, אני מתפתל מכאבי שיניים, חושש אני שמא התפתחה דלקת בחניכיים..." זעק בכאב. 
מרן הרב אוירבאך זצ"ל התיר לו ליטול תרופה להרגעת הכאב, אולם אותו יהודי לא הסתפק בזאת. "אני נתון בסכנת חיים ממשית!" הוא זעק, "מוכרח אני לראות רופא שיניים שיטפל במוגלה בדחיפות, אחרת אני עלול לסיים את חיי!!"


ניסו הרב ובני ביתו לדבר על ליבו של אותו יהודי כי דלקת בחניכיים, קשה ככל שתהיה, אינה מסכנת חיים כלל וכלל, אך ללא הועיל. היהודי אחז בלסתו, התפתל וזעק לעזרה. 


כאשר ראה זאת מרן הרב זצ"ל, בחכמתו הרבה הוא הבין כי אותו יהודי נתון בהתקף חרדה, וכי כל הסבריהם של הנוכחים לא יועילו. הוא שלח אחד מבני ביתו להזעיק את רופא השיניים שהתגורר בשכנותו.


כעבור מספר דקות הופיע השליח בחזרה בלווית הרופא, יהודי שומר תורה ומצוות. "במה העניין?" שאל, תמה. בכל שנותיו כרופא לא הוזעק לטפל ביהודי שומר מצוות בעיצומה של שבת קודש... 
"היהודי הזה סובל מאוד", החווה מרן הרב אוירבאך זצ"ל בידו על החולה האומלל. "הוא זקוק בדחיפות לטיפול שיניים מיידי, אחרת הוא חש כי יאבד את חייו".


הרופא עמד נדהם. "כיצד אוכל לחלל עליו את השבת? הרי אין מדובר כאן בפיקוח נפש" תמה בקול.


מרן הרב סימן לו בידו להתקרב אליו מעט ולחש על אוזנו מספר משפטים. הבעת הבנה והשתאות לנוכח חכמתו ותבונתו של גדול ישראל עלתה על פניו של הרופא, והוא פנה אל היהודי הסובל ואמר לו: "בא עימי למרפאה שלי, אני אסייע לך".


חיש אותו אדם קם ממקומו ונחפז בעקבות הרופא. בדרכם אל המרפאה אמר לו הרופא: "דע לך, כי אני מוכן לחלל עליך את השבת, אולם יהיו כמה מלאכות שאתה תצטרך לעשות בשבילי".


הם הגיעו אל המרפאה, והרופא הראה ליהודי את המנורה מעל הכיסא ואמר לו: "נא הדלק עבורי את המנורה הזו. לחץ על הכפתור וסובב אותה".


היהודי נראה היה כמהסס. הוא הביט במנורה ולא נע. המחשבה שיהיה עליו לחלל את השבת הייתה קשה עבורו, והוא לא הצליח לבצע את הפעולה. לאחר דקות ארוכות אמר לרופא: "במחשבה שניה, איני חושש להמתין עד צאת השבת. אמנם הכאב הוא גדול, אך לא נשקפת סכנה לחיי..."


הרופא חייך בליבו. הוא הבין כיצד מרן הרב זצ"ל השכיל להבין את נפשו של האדם, כי כאשר יידרשו ממנו לבצע את המלאכות האסורות בשבת בעצמו, הוא כבר לא יהיה מסוגל...

 

 

הרב דוד יוסף שליט"א מספר על חכמתם המופלאה של גדולי ישראל- מרתק:

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות