רוחניות והעצמה

זוכרים ששנת שמיטה?!

6 סיבות לשנה המיוחדת בה אנו נמצאים כעת


18/05/22 | י"ז אייר התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

לא כולנו בעלי שדות וחקלאים, אבל - זוכרים שאנחנו נמצאים בשנת שמיטה?

הבאנו כאן את כל הסיבות למצוות השמיטה עליה עם ישראל מצווה כל 7 שנים כשהוא נמצא בארצו:

1.     אדמה – עבדתם פעם ללא הפסקה במשך זמן מאומץ? זה לא היה קל, נכון? לבטח עברו בראשכם כמה פעמים רצון לצאת למנוחה קלה על מנת להתרענן ולאגור כוחות. כמונו, כך האדמה. גם היא צריכה מדי פעם לנוח. מצוות השמיטה גורמת לנו לשמוט את האדמה ולהפסיק למשך שנה תמימה לעבד אותה על מנת שתנוח ותאגור כוחות למשך שש השנים שיבואו לאחר מכן.

2.     שבת - השמיטה היא מעין הקבלה לחיי בני האדם, בהם הם עובדים שישה ימים בשבוע ונחים ביום השביעי. כך גם האדמה עובדת שש שנים רצופות ונחה בשנה השביעית.

3.     השלמה – אמנם בני האדם פוסקים מעבודתם בשבת, אך האדמה ממשיכה לעבדו אף היא ביום זה, משום שאנו שותלים בימים חמישי ושישי, ובשבת הזרעים צומחים. בשנה שלמה ישנן 52 שבתות, וכשמכפילים אותן ב – 6 שנים ומוסיפים 42 ימי חגים מקבלים את המכסה של 354 ימים. זהו בדיוק מספר הימים בשנת שמיטה. כך, השדות משלימים את הפער בו בני האדם נחו והם לא.

4.     אמונה – שנת השמיטה מלמדת אותנו להרפות ולחזק את אמונתנו בבורא. העבודה הממושכת שמניבה פירות ותוצאות עלולה לגרום לידי "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה", לידי גאווה. כאשר אנו מצווים לשמוט ולהניח לאדמות, אנו בעצם מצווים להתחזק במידת הביטחון והאמונה בבורא עולם שהוא זה שישלח לנו פרנסה ושפע משמיים, גם בלי שאנו נשקיע בכך ונתאמץ עבור הפרנסה.

5.     אחדות – מצוות השמיטה מחייבת את השומטים להפקיר את שדותיהם. זה הרבה יותר קל לחלוק ולתרום כאשר אדם יודע בוודאות שיש לו. אך כאשר הוא תלוי בחסדי שמיים ואינו יודע מה יהיה ביום המחרת – הדבר קשה מאד ומצריך אמונה חזקה. עצם ההפקרה ונתינת היבול לכל הרוצה, מחזקת את האחדות בעם ישראל.

6.     רמז לבאות – התלמוד מספר כי האלף השביעי יהיה הזמן בו יגיע משיח צדקנו. כאשר אדם מאמין בבורא עולם, הוא חש שחרור והרפייה: הוא עושה את שמוטל עליו והוא יודע שה' כבר ידאג לו בדיוק כפי שהוא צריך. כך גם יהיה בזמן המשיח: הרוגע והשלווה והאמונה בה' ימלאו את הארץ. לכך רומז יום השבת, לכך רומזת שנת השמיטה.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא רוחניות והעצמה
X
  • © כל הזכויות שמורות