כתב על קידוש ה' ונהרג על קידוש ה': המאמר של שילה יוסף אמיר הי"ד
"מה שמייחד את עם ישראל, לפי הרמב"ם, הוא הנכונות למות על קידוש השם. ייחוד ה' הוא כל כך מהותי בחיינו, שאם נגזר עלינו לחלל את שם השם אנו מעדיפים למות..."

סמל ראשון שילה יוסף אמיר הי"ד, שנרצח בפיגוע בקדומים ביום חמישי האחרון, היה בן 22 במותו.
דף שכתב לעצמו נמצא והתפרסם ברשת. וכך הוא כתב על שמע ישראל:
"למה לצטט?
לפני כמה חודשים בעת התפילה צצה לי השאלה - למה לקרוא את קריאת שמע כציטוט? למה לא לקיים את מה שכתוב ב"ציטוט"?
הרי קשה יותר להתכוון בציטוט... כי לא אתה אמרת אותו או חשבת עליו, ולכן גם קשה לך להתחבר אליו.
אז אחרי מחקר רציני לגבי עניין זה, מצאתי את התשובה בספרו של הרב שרקי "ואני תפילתי", בפירוש לרמב"ם, שבו הרמב"ם רואה בפסוק "שמע ישראל" את נקודת ההווה או הנצח.
יש הבדל בין הידיעה המטאפיזית לבין אופן הופעתה בהיסטוריה. בעצם כשאנו קוראים את הפסוק עם "שמע ישראל" אנו מביאים את את הידיעה העליונה של יחוד השם למימד ההיסטורי שזה חשוב. אבל אם אדם ידלג על "שמע ישראל" ויקרא רק את "ה' אלוקינו ה' אחד" זה לא מספיק בשביל קיום המצווה...
בגלל שתורת משה אינה מסתפקת בידיעה פילוסופית-מטאפיזית כללית (ה' אחד), אלא דורשת שידיעת מציאות ה' וייחודו תעבור דרך הישראליות - שמע ישראל!
מה שמייחד את עם ישראל, לפי הרמב"ם, הוא הנכונות למות על קידוש השם. ייחוד ה' הוא כל כך מהותי בחיינו, שאם נגזר עלינו לחלל את שם השם אנו מעדיפים למות...
ובמילים אחרות, אין סיפוק באמירת רק "ה' אלוקינו ה' אחד", אלא רק אם נגיד את כל הפסוק, ובקיצור - "נצטט" כי רק אז נוכל גם לקיים את המצווה בשלמותה, וגם להביא את הידיעה העליונה של ייחוד ה' למימד ההיסטורי".
בראיון לכיפה סיפר עליו הרב שילה מרום, שלימד אותו:
"למדנו ביחד שנה שלמה כל בוקר. הוא למד בכיתה שלי, ולמדנו ביחד שנה שלמה כל בוקר. ישבנו גם פעם בשבוע אחד על אחד.
"רואים בתמונה שלו שהיה לו חיוך שובה. שילה היה חבר טוב, נאמן לחברים שלו, היתה לו דרישה מאוד גדולה לאמת. הוא בירר את הדרך שלו פה במכינה, ורצה להתגייס מתוך משמעות, מתוך ערכיות, מתוך חיבור לעם ישראל ולתורה. זה מה שהוא עשה פה כל השנה. הוא היה ביחד עם החברים שלו, וטייל, הוא אהב לטייל בארץ ישראל, אהב לטייל פה בגולן.
הרב מספר על הדרך בה הגיע שילה הי"ד לכתוב על שמע ישראל:
"בסוף שנה כל אחד מהתלמידים בוחר נושא לכתוב עליו, מאמר, וזה מפורסם כספר מאמרים בסוף שנה. הנושא ששילה בחר לכתוב עליו זה 'שמע ישראל השם אלוהינו השם אחד'. בסוף השירות שלו הוא ממש ביאר את זה - בחיים שלו ובנפילה שלו. הוא מת על קידוש השם, לא מת מוות פרטי. הוא נרצח על קידוש השם, בגלל שהוא היה חייל, בגלל שהיה יהודי. זה מבטא את הצד הלאומי והיהודי שלו בצורה חזקה ביותר".
מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב
מצמרר: "אפשר לאחל לי תחיית המתים ואז אראה את מנדי שוב"
ניצול הטבח שחזר בתשובה: "הבנתי שאם לא אפנה לקב"ה אף אחד אחר לא יעזור לי"
שורדת השבי: "אי אפשר היה לשרוד את התופת בלי אמונה מוחלטת באלוקים"
אב החטוף שעדיין בעזה: "החיבור למורשת שלנו מעניקים את הכוח להתמודד עם אתגרי ההווה"
נתקלתם בכריש? זה מה שאתם צריכים לעשות
בפעם השנייה: פורשים מתחרות עולמית עבור שמירת השבת
אגם ברגר: "היו פעמים שנפלנו ברוחנו. אבל זה לא פגם באמונה שלנו"
שורדת השבי משחזרת: "היהדות זה הדבר היחידי שהיה לנו שם"
שורד השבי: "עד השבי הייתי רחוק מאוד מכל דבר שהריח יהדות"
שורד השבי אמר שמע ישראל וגילה את המחבלים צוחקים עליו: "זה החיוך של החטיפה שלי"
שרדה 12 שעות במתקפת שבעה באוקטובר: "צרחתי, 'אנחנו יהודים!'"
קראו כעת פרקי תהילים לרפואתו של הרב יהודה עדס
שורד השבי: "כמה פעמים ביום אתם שוכחים להעריך את מה שיש לכם?"
המחקר מאשר: בעלי אמונה דתית פחות נפגעו נפשית במלחמה
החטוף שביקש סימן מהקב"ה וקיבל: "הוא תמיד נותן"
- © כל הזכויות שמורות