כתב על קידוש ה' ונהרג על קידוש ה': המאמר של שילה יוסף אמיר הי"ד
"מה שמייחד את עם ישראל, לפי הרמב"ם, הוא הנכונות למות על קידוש השם. ייחוד ה' הוא כל כך מהותי בחיינו, שאם נגזר עלינו לחלל את שם השם אנו מעדיפים למות..."

סמל ראשון שילה יוסף אמיר הי"ד, שנרצח בפיגוע בקדומים ביום חמישי האחרון, היה בן 22 במותו.
דף שכתב לעצמו נמצא והתפרסם ברשת. וכך הוא כתב על שמע ישראל:
"למה לצטט?
לפני כמה חודשים בעת התפילה צצה לי השאלה - למה לקרוא את קריאת שמע כציטוט? למה לא לקיים את מה שכתוב ב"ציטוט"?
הרי קשה יותר להתכוון בציטוט... כי לא אתה אמרת אותו או חשבת עליו, ולכן גם קשה לך להתחבר אליו.
אז אחרי מחקר רציני לגבי עניין זה, מצאתי את התשובה בספרו של הרב שרקי "ואני תפילתי", בפירוש לרמב"ם, שבו הרמב"ם רואה בפסוק "שמע ישראל" את נקודת ההווה או הנצח.
יש הבדל בין הידיעה המטאפיזית לבין אופן הופעתה בהיסטוריה. בעצם כשאנו קוראים את הפסוק עם "שמע ישראל" אנו מביאים את את הידיעה העליונה של יחוד השם למימד ההיסטורי שזה חשוב. אבל אם אדם ידלג על "שמע ישראל" ויקרא רק את "ה' אלוקינו ה' אחד" זה לא מספיק בשביל קיום המצווה...
בגלל שתורת משה אינה מסתפקת בידיעה פילוסופית-מטאפיזית כללית (ה' אחד), אלא דורשת שידיעת מציאות ה' וייחודו תעבור דרך הישראליות - שמע ישראל!
מה שמייחד את עם ישראל, לפי הרמב"ם, הוא הנכונות למות על קידוש השם. ייחוד ה' הוא כל כך מהותי בחיינו, שאם נגזר עלינו לחלל את שם השם אנו מעדיפים למות...
ובמילים אחרות, אין סיפוק באמירת רק "ה' אלוקינו ה' אחד", אלא רק אם נגיד את כל הפסוק, ובקיצור - "נצטט" כי רק אז נוכל גם לקיים את המצווה בשלמותה, וגם להביא את הידיעה העליונה של ייחוד ה' למימד ההיסטורי".
בראיון לכיפה סיפר עליו הרב שילה מרום, שלימד אותו:
"למדנו ביחד שנה שלמה כל בוקר. הוא למד בכיתה שלי, ולמדנו ביחד שנה שלמה כל בוקר. ישבנו גם פעם בשבוע אחד על אחד.
"רואים בתמונה שלו שהיה לו חיוך שובה. שילה היה חבר טוב, נאמן לחברים שלו, היתה לו דרישה מאוד גדולה לאמת. הוא בירר את הדרך שלו פה במכינה, ורצה להתגייס מתוך משמעות, מתוך ערכיות, מתוך חיבור לעם ישראל ולתורה. זה מה שהוא עשה פה כל השנה. הוא היה ביחד עם החברים שלו, וטייל, הוא אהב לטייל בארץ ישראל, אהב לטייל פה בגולן.
הרב מספר על הדרך בה הגיע שילה הי"ד לכתוב על שמע ישראל:
"בסוף שנה כל אחד מהתלמידים בוחר נושא לכתוב עליו, מאמר, וזה מפורסם כספר מאמרים בסוף שנה. הנושא ששילה בחר לכתוב עליו זה 'שמע ישראל השם אלוהינו השם אחד'. בסוף השירות שלו הוא ממש ביאר את זה - בחיים שלו ובנפילה שלו. הוא מת על קידוש השם, לא מת מוות פרטי. הוא נרצח על קידוש השם, בגלל שהוא היה חייל, בגלל שהיה יהודי. זה מבטא את הצד הלאומי והיהודי שלו בצורה חזקה ביותר".
מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב
אנטישמיות בעולם: "רצח עם סכין, הפעם זה הסתיים בנס"
משרד החינוך לגבי דוכני התפילין: "הנחת תפילין היא חלק בלתי נפרד"
מה אמר חוקר עשרת השבטים הנעלמים לינוקא?
המוהל שנפטר באמצע ברית המילה: "הוא היה זורח וקורן"
הכבאי האמיץ: "ניגשתי מיד אל ארון הקודש"
הצתת בית הכנסת בירושלים: "מזכיר ימים אפלים בהיסטוריה היהודית"
אורי מגידיש משחזרת: "אני צועקת בעברית, אני לא יודעת למה, אבל הרגשתי שזה חילוץ"
אולי מצאתם את התפילין של דניאל יהודה ז"ל?
הרב זילברשטיין: "ברור כשמש שאנו לפני ביאת המשיח"
התלמידים שנלחמים על היהדות בבית ספרם: "זכותי להניח תפילין"
שורד השבי בעדות קשה: "החליטו להכות אותי עם מוט ברזל"
שורדת השבי: "הייתי לבד, במנוסה מתמדת, בפחד מוות"
בעלה של צאלה גז הי"ד: "שאלתי שוב ושוב אם הם בטוחים שהיא מתה וכל פעם ענו לי כן"
שורד השבי מעיד: "שנה של גיהנום"
שורדת השבי בעדות כואבת: "אני יהודייה גאה ששרדה לבדה את השבי הנורא"
- © כל הזכויות שמורות