דבר תורה לפרשת אמור

תפילה בזמנה: דבר תורה קצר לפרשת אמור, מאת הרב מנדל

וּכמוֹ שׁבקרבן, עבר זמנו בטל קרבנוֹ, כן התפילה צריכה להיות בזמנה. ואף על גב שתקנו חכמינוּ זכרוֹנם לברכה (ברכות כו.) שמי שלא התפלל ועבר הזמן - יסמוך את התפילה לתפילה הבאה אחריה - מכל מקום אינה מוציאה ידי חוֹבת תפילה בזמנה


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

כתוב בפרשת השבוע: "כי תזבחו זבח תודה, לרצונכם תזבחו, רק ביום ההוא יאכל ולא תותירו ממנו עד הבוקר".
 
מפרש רבי יעקב אבוחצירא זיע"א: בזמן הזה, שבית המקדש לא קיים, התפילה היא במקום קרבן, כמו שׁכּתוּב (הושע יד ג) 'וּנשׁלּמה פרים שׂפתינוּ'.
 
וזה מה שמרמזת לנו התורה, שצריך האדם להזהר שהתפילה תהיה כדוגמת הקרבן ממש. כמו שהקרבן צריכה להיות לפי רצוֹן השם, כך התפילה צריכה שתהיה לרצוֹן, בלב שׁלם ובנפשׁ חפצה.
 
וּכמוֹ שׁבקרבן, עבר זמנו בטל קרבנוֹ, כן התפילה צריכה להיות בזמנה. ואף על גב שתקנו חכמינוּ זכרוֹנם לברכה (ברכות כו.) שמי שלא התפלל ועבר הזמן - יסמוך את התפילה לתפילה הבאה אחריה - מכל מקום אינה מוציאה ידי חוֹבת תפילה בזמנה!
 
וזה הפירוש בפסוק  'וכי תזבּחוּ זבח תוֹדה' – 'תוֹדה' היא התפילה שׁהיא הוֹדאה להשם על כל הטוב שמשפיע לנו, והיא במקוֹם 'זבח', במקום הקורבנות.
 
'לרצנכם תזבחו" - דהינוּ תתפּללו ברצוֹן שׁלם וּבנפשׁ חפצה, שׁלּא יפנה לבּכם לדבר אחר, כדוגמת הקרבן. ועוד דבר, "רק ביום ההוא יאכל" - שלא תבטלו שום תפילה בזמנה, ו'לא תוֹתירוּ ממּנּוּ עד בּקר' – כּל תּפלּה הבּאה נקראת 'בוקר' לאוֹתהּ שׁעברה, לפיכך הוזהרו להתפלל כל תפילה בזמנה.
 
בשבת לפני ל"ג בעומר נתחזק בתפילה, וזכותו של הרשב"י תעמוד לנו, כמו שכתוב בספרים הקדושים "מי שמאמין ברשב"י - יש לו חיזוק מהרשב"י".
 
שבת שלום,
הרב מנדל

כנסו לזמני כניסת שבת, פרשת אמור

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת אמור
X
  • © כל הזכויות שמורות