פסח

כנסו וגלו: איזה יום בחודש ניסן משפיע על איזה חודש בשנה כולה?

חודש ניסן הוא חודש מיוחד, ראש השנה לחודשים, שבכוחו להשפיע על כל החודשים שלאחריו. איזה יום משפיע על איזה חודש?


07/04/24 | כ"ח אדר ב' התשפ"ד
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

חודש ניסם הוא חודש מיוחד - חודש הגאולה, חודש בו יכולים להתרחש ניסים גדולים ומופתים. חז"ל הקדושים מסיבירם כי הימים הראשונים של חודש ניסן הם ימים מיוחדים ביותר.

בספר "לב לדעת" מסביר הרב מיכאל ולדמן על הימים המיוחדים הללו, וכך הוא כותב על כל יום כיצד הוא משםיע על כל חודש בשנה:

חודש ניסן מופשע מא' ניסן: "כל חודש ניסן נגרר אחר א' ניסן", אומר הרב ולדמן, "וכל מצוות ביעור חמץ וקרבן פסח וכל ליל הסדר הקדוש עם כל המצוות העצומות שיש בו - הכל מונח בר"ח ניסן".

חודש אייר מושפע מב' ניסן: "ועל דרך זה, ביום השני מונח כל העבודה של חודש אייר. חודש אייר הוא עיקר ימי ספירת העומר, אשר הכל חפצים לזכות לימי ספירה מאירים טהורים וזכים מטומאת מצרים ומטומאת הנחש, ולטהר את כל האברים והגידים עד שיגיע למצב של 'פסקה זוהמתן' לקראת מתן תורה".

חודש סיון מושפע מג' בניסן: "יום ג' בניסן הוא כנגד חודש סיון, החודש של מתן תורה שבו תלויה התשוקה לתורה, אהבת התורה, התמדה ויכולת חידושי התורה. כל העבודה הנוראה של חודש סיוון תלוי בג' בניסן, שהוא בבחינת ראש חודש לקדושת חודש סיון".

חודש תמוז מושפע מד' בניסן: "יום ד' ניסן הוא כנגד חודש תמוז. בחודש תמוז, אשר בו כל אחד משתוקק שימי האבל על החורבן יהפכו לששון ולשמחה ולהשראת השכינה, ולעבור את ימי בין המצרים מתוך געגועים לשכינה הקדושה - והכל נמשך אחר העבודה ביום הרביעי בניסן".

חודש אב מושפע מה' בניסן: "כמו כן, יום ה' בניסן מכוון כנגד חודש אב, שיש בו מקדושת משיח ובית המקדש כדי שנזכה שה'קינות' יתהפכו ל'תיקון' ושכל החודש יהיה בבחינת קודש קודשים עלינו להשקיע את כוחותינו ביום ה' בניסן".

חודש אלול  מושפע מו' בניסן: "יום ו' ניסן הוא ראש חודש לחודש אלול. חודש אלול הקדוש, הרי אין צורך להאריך בעבודת החודש כהכנה לקראת ראש השנה".

חודש תשרי מושפע מז' בניסן: "ז' בניסן הוא השורש לכל חודש תשרי, ירח האיתנים, והרי כל אחד רוצה בכל לבבו לזכות לעבוד את השי"ת באמת ובתמים בכל סדר עבודת הימים: בתקיעת שופר לפשט עקמומיות שבלב, ב'מלכויות, זכרונות ושופרות', וכל התפילות הקדושות של ראש השנה וכל עשרת ימי תשובה ושבת תשובה, ביום כיפור הקדוש עם כל ההכנה של התענית, התפילות, הווידויים, באמירת 'שמע ישראל' וי"ג מידות של רחמים, בחג הסוכות, לזכות לקדושת הסוכה והאושפיזין וארבע מינים ועבודת הנענועים וההלל; הושענא רבא, ההקפות של ההושענא רבה, חביטת הערבה; שמיני עצרת ושמחת תורה, שבת בראשית.

"כדאי שכל אחד יפנה לעצמו זמן מיוחד לעמוד ולהתפלל ביום ז' ניסן: 'השיבנו אבינו לתורתך וקרבנו לעבודתך, ריבונו של עולם עזור לי שיעבור עלי חודש תשרי באופן אחר ממה שעבר עלי עד עתה'".

חודש חשון מושפע מח' בניסן: "היום השמיני בניסן הוא המקור לחודש חשוון, עם קבלת עול תורה ששייך לחודש זה".

חודש כסלו מושפע מט' בניסן: "ט' בניסן הוא כנגד כסלו וימי החנוכה".

חודש טבת מושפע מי' בניסן.

חודש שבא מושפע מי"א בניסן.

חודש אדר מושפע מי"ב בניסן: "יום י"ב בניסן משפיע על כל חודש אדר עם חג הפורים וכל עבודת הארבע פרשיות, וככל שנשקיע יותר בימי ניסן בעבודה ובתפילה, כך נזכה להצליח יותר בעבודה בכל ימות השנה, והכל תלוי לפי ערך הבקשה".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא פסח
X
  • © כל הזכויות שמורות