דבר תורה לפרשת וירא

הכנסת אורחים מיוחדת: הרב מנדל בדבר תורה קצר לפרשת וירא

פעם אחת הגיע יהודי שנראה כגביר, ובפיו בקשה שונה מבקשות הצדקה והעזרה השגרתיות – הוא אמר כי הוא גביר גדול המקבל הרבה מאוד דברי דואר, אך ילדי השכנים מחטטים בתיבות הדואר


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשת השבוע נאמר על מצוות הכנסת האורחים הגדולה של אברהם אבינו - "והוא ישב פתח האהל כחם היום". כתב רש"י: "פתח האוהל – לראות אם יש עובר ושב ויכנסם לביתו".
 
מה פירוש הביטוי "עובר ושב"? אומר האדמו"ר הק', רבי אברהם יעקב מסאדיגורא: העניים מצאו את דרכם בעצמם לאוהלו של אברהם אבינו, אבל היו כאלה שרצו להיכנס אך התביישו. לכן הם התקרבו לאהל והתרחקו ממנו, וחוזר חלילה, והיו "עובר ושב"... אברהם אבינו המתין לראות היש עובר ושב, וכאשר מצא עניים כאלו, היה רץ ומזמינם להיכנס לביתו.
 
בספר "אדיר במלוכה" מסופר על טביעת העין שהיתה לרבי הקדוש רבי יצחק מבוהוש זצ"ל והבנתו בנפש האדם; ביתו היה פתוח לרווחה לכל רעב ונצרך.
 
פעם אחת הגיע יהודי שנראה כגביר, ובפיו בקשה שונה מבקשות הצדקה והעזרה השגרתיות – הוא אמר כי הוא גביר גדול המקבל הרבה מאוד דברי דואר, אך ילדי השכנים מחטטים בתיבות הדואר, והוא חושש שמא דברי דואר נעלמים לו. לכן הוא מבקש להפנות את המכתבים למעונו של הרבי. הסכים הרבי בחפץ לב לסיע לו בכך, וכך בכל יום היה מופיע בשעת הצהריים לשאול אם הגיעו דברי דואר עבורו.
 
משחלפו הימים, ואפילו דבר דואר אחד לא הגיע עבורו, פנתה הרבנית אל הרבי וסיפרה על הגביר המגיע לשווא יום אחר יום לביתם. "כך קורה?", שאל הרבי. "כנראה שהוא רעב ורוצה לאכול, אלא שמתבייש הוא". "אם הוא מתבייש", סברה הרבנית, "ודאי יתבייש גם כשאציע לו אוכל...". חייך הרבי ואמר: "כשיבוא מחר, אמרי לו כי הדוור עדיין לא הגיע. תציעי לו להמתין מעט, ובינתיים תגישי לו משהו לאכול...".
 
הרבנית עשתה כדברי הרב, ומאותו יום ואילך, כאשר היה מגיע אותו אדם לברר פרטים אודות מה שנשלח לו בדואר, ענתה שעדיין לא הגיע,
ובנתיים הושיבה אותו על יד השולחן והגישה לו ארוחה חמה. הלה היה אוכל לשובע נפשו, ולאחר מנוחה קלה - הלך לדרכו...
 
הנה כי כן, מצוות הכנסת אורחים צריכה להיעשות ברגישות רבה, תוך שימת לב לכל פרט שהוא ייטיב עם תחושותיו של האורח (ומתוק האור).
 
שבת שלום ומבורך,
הרב מנדל

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת וירא
X
  • © כל הזכויות שמורות