דבר תורה לפרשת כי תצא

ביקשת בגדול? תן תודה בגדול! דבר תורה לפרשת כי תצא – מהרב מנדל, מנהל מוקד תהילים ארצי

כשהמשיכו בדרך פגשו במלאך המוות... שאל אותם: "לאן אתם הולכים?" אמרו לו "לסחורה". אמר להם: "אני מלאך המוות!", ומיד פחדו ונפלו על פניהם


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשת השבוע נאמר "לא יהיה לך בכיסך אבן ואבן גדולה או קטנה". אומר רש"י: שלא יהא נוטל בגדולה, ומחזיר בקטנה.
 
בזוהר הקדוש כתוב שהפה נקרא כיס, וזה מה שאומרת התורה - שלא יהיו בפה שלך שני אבנים. כשאתה מבקש מהקב"ה, כשאתה מתחנן אליו... אל תהא מבקש בגדולה ומחזיר בקטנה. אדם מתפלל על פרנסה, הוא מבקש בכל כוחו. אבל אח"כ כשהקב"ה שמע את התפילה, ומעשיר אותך עושר גדול - אל תודה לו בקטנה... תגיד תודה בגדול, לפחות כמו שביקשת.
 
מספר המדרש: מעשה באדם אחד שהלך לסחורה. ראה אותו אכסנאי, ושאל אותו אם הוא רוצה שיצטרף אליו. הם הלכו בדרך ופגשו באדם סומא שיושב קרוב לעיר. מיד נתן לו הסוחר סלע לצדקה. אמר הסוחר לאכסנאי: תן לו גם אתה... אמר לו האכסנאי: למה שאני אתן לו?! אני לא מכיר אותו. "אם אתה לא רוצה לתת - ההפסד בידך", אמר הסוחר.
 
כשהמשיכו בדרך פגשו במלאך המוות... שאל אותם: "לאן אתם הולכים?" אמרו לו "לסחורה". אמר להם: "אני מלאך המוות!", ומיד פחדו ונפלו על פניהם. אמר מלאך המוות לראשון: "אתה ניצל. הואיל והקדמת צדקה משלך, הוסיפו לך שנות חיים". ולאכסנאי אמר: "סופך בידי והגיעה שעת מיתתך".
 
אמר לו: "חברי ניצל, ואני נשאר למות? הרי שנינו בדרך...". אמר לו המלאך: "הוא עשה צדקה, ואתה לא". אמר לו האכסנאי: "המתן לי, וגם אני אעשה צדקה". אמר לו המלאך: "שוטה שבעולם, אדם מתקן את ספינתו לפני שיוצא לים. ומה יועיל לו לתקנה בזמן שמתרגשים משברי הים?!". אמר לו: "אם כן, תמתין עד שאספר בשבחו של מקום. הריני רוצה להודות לה' יתברך על כל מה שעשה עמדי".
 
אמר לו מלאך המוות: "מאחר ואתה מבקש להודות לה' – יוסיפו שנותיך".
 
מטבעו של אדם, בחודש אלול נאנח וחושב הוא על כל הטרדות והבעיות שהיו במהלך כל השנה. אך ההיפך הוא הנכון - זה הזמן להתבונן בכל החסדים שעשה עמנו השם בשנה זו. רק נתבונן ונראה עד כמה רחמיו וחסדיו עצומים. ואז, כשנודה על החסדים, נזכה ל"יוסיפו שנותיך".
 
שנה טובה ומתוקה, שנת גאולה וישועה, אמן.
 
הרב מנדל
 
תפילה מיוחדת להודות לה'. כנסו - https://www.tehillim-center.co.il/sgula/20
 
זמני כניסת השבת, פרשת כי תצא - https://www.tehillim-center.co.il/article/877
 

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת כי תצא
X
  • © כל הזכויות שמורות