הבבא סאלי

הבבא סאלי והרב מרדכי אליהו: סיפור משותף על ביטול הגזירות הקשות

נפשו של הרב מרדכי אליהו הייתה קשורה בנפשו של הבבא סאלי. סיפור אחד מיני רבים חושף את פועלם המשותף לביטול גזירות קשות מעם ישראל ומאפשר לנו להציץ לעולם מופלא של ניסים


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
הבבא סאלי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

ערב אחד שהה בבית הרב מרדכי אליהו אדם שהתגורר בדרום הארץ, ולאחר זמן מה התכוון לשוב לביתו. הרב מרדכי אליהו הציע לרעייתו לנסוע עם האורח לנתיבות על מנת לבקר את הבבא סאלי, ולאחר מכן לשוב לביתם בירושלים באוטובוס. הרבנית הסכימה וציינה כי עליהם להספיק להגיע לאוטובוס שיוצא מנתיבות לרמלה בשעה שמונה בערב, על מנת להספיק לאוטובוס האחרון שיוצא מרמלה לירושלים בשעה אחת עשרה בלילה.

הרב והרבנית הגיעו לביתו של הבבא סאלי ודפקו על דלתו. רעייתו של הבבא סאלי פתחה את דלת ביתם, אך ציערה את הרב והרבנית באומרה כי הבבא סאלי לא יוכל לקבלם. לא הספיקו לחלוף כמה שניות עד שנשמע קולו של הבבא סאלי: "תיתני לחכם מרדכי להיכנס; כבר כמה ימים אני מחכה לו".

הרב נכנס לחדרו של הבבא סאלי, ובאותה העת הרבנית ישבה לצד הרבנית אליהו בסלון ומיררה בבכי. היא שטחה בפניה את דאגותיה בגין צום והסתגרות של הרב במשך כשבוע. לדבריה, הבבא סאלי אמר כי יש גזירה קשה על עם ישראל והוא פועל לבטלה.

"תעשי סעודה, התבטלה הגזירה"

לאחר שהות קצרה בחדר הרב, יצא הבבא סאלי מחדרו בפנים מאירות והורה לאשתו: "תעשי סעודה, התבטלה הגזירה. אנחנו נאכל ביחד עם האורחים שלנו". הרבנית הגישה מיד לאורחים סעודה דשנה כיד המלך, אשר סעדו ליבם והודו להשם יתברך בשירות ובתשבחות על ביטול הגזירה הקשה.

הרבנית אליהו הבחינה כי הזמן דוחק והם עלולים להחמיץ את האוטובוס לביתם. כשהגיעה השעה שבע וחצי, אותתה הרבנית לרב אליהו כי עליהם להזדרז על מנת להספיק להגיע בשעה שמונה לאוטובוס היוצא מנתיבות לרמלה, ומשם להספיק לאוטובוס אחרון לירושלים.

 

"תגיד לרבנית לא לדאוג, היא תגיע לירושלים בזמן"

הבבא סאלי הבחין בדאגתה של הרבנית אליהו. "תגיד לרבנית לא לדאוג", הוא אמר לרב מרדכי אליהו, "היא תגיע לירושלים בזמן". הסעודה ארכה עוד שעה ארוכה, אך דברי הבבא סאלי נסכו ברבנית ביטחון, והיא האמינה כי הם יספיקו להגיע לאוטובוס לירושלים, כהבטחת הצדיק.

בשעה שמונה וחצי יצאו הרב והרבנית מביתו של הבבא סאלי, והבינו שכבר החמיצו את האוטובוס שיצא בשעה שמונה לכיוון רמלה. "בואי ניסע לרמלה באוטובוס המאוחר ושם נראה מה נעשה", אמר הרב לרבנית. הרבנית הסכימה אך הפטירה כי "האוטובוס שיוצא עכשיו מגיע רק באחת עשרה וחצי לרמלה, חצי שעה אחרי שהאוטובוס האחרון יוצא מרמלה לירושלים. אין טעם". "ננסה", השיב לה הרב, "בואי נראה מה עם האוטובוס לירושלים שהיה צריך לנסוע באחת עשרה".

הרב והרבנית הגיעו לתחנה ברמלה ונדהמו לראות את האוטובוס לירושלים עומד על הרציף, כאילו מחכה לבואם. הם ניגשו לאוטובוס ושאלו את הנהג אם הם יכולים לעלות. "לא כדאי לך", השיב לו הנהג, "האוטובוס לא מניע כבר חצי שעה".

"אתה אליהו הנביא?"

"אנחנו כמו כל הנוסעים שנמצאים כאן", אמר הרב לנהג האוטובוס, והתיישב לצד רעייתו באוטובוס. "תנסה להניע שוב", אמר הרב בבטחה לנהג לאחר שהתמקמו במושבם. הנהג סבר שעוד ניסיון אחד לא יזיק, אם כי כבר אפסה תקוותו.

לפתע האוטובוס הניע, כאילו המתין רק לבואם של הזוג. "אתה אליהו הנביא?" שאל הנהג בחשד. "לא, אני אליהו מרדכי", השיב לו הרב.

צפו ברב מרדכי אליהו זצ"ל מספר על הבבא סאלי

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא הבבא סאלי
X
  • © כל הזכויות שמורות