שאל את הרב

האם חייבים לחבוש כיפה?

האם חבישת כיפה היא חובה או מנהג?


18/08/19 | י"ז אב התשע"ט
שאל את הרב

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

ישנה מחלוקת בין הפוסקים האם חייבים ללבוש כיפה או שמא מדובר במידת חסידות.

לדעת הגר"ע יוסף זצ"ל, על אף שהעיקר להלכה שמדובר במידת חסידות, מכל מקום כיום יש להחמיר בעניין זה יותר, כייוון שכיסוי הראש מעיד על שייכותו של האדם למחנה שומרי תורה ומצוות, ולא להיפך חלילה. משום שכל ירא שמים צריך להיזהר לכסות את ראשו כשנמצא ברשות הרבים, כדי שיהיה היכר בין עובד אלוקים לאשר לא עבדו, ויש בכך יותר ממידת חסידות, ואדם ירא שמיים שחובש כיפה על ראשו, היא משמשת לסמל ולמופת, ומציינת שהוא שייך למחנה הדתי, ומורא שמים עליו. כמו כן, מי שהולך בגילוי ראש – יש בכך משום מראית העין, שעלולים לחשוד בו שהוא אדם חופשי, פורק עול מלכות שמים מעליו. 

כמו כן כאשר נמצא אדם במחיצתו של רב גדול בישראל, עליו לכסות את ראשו כהלכה (שו"ת יחוה דעת חלק ד' סימן א', ושו"ת יביע אומר חלק ט' חלק אורח חיים סימן א', וקיצור שלחן ערוך ילקוט יוסף סימן ב' סעיף ט"ו).

בנוסף, יש לדעת כי כאשר מזכירים שם ה' (למשל בשעת ברכה), חובה על האדם מעיקר הדין ללבוש כיפה או כל כיסוי אחר על ראשו (שלחן ערוך אורח חיים סימן צ"א סעיף ג').

עיין עוד בשו"ע אורח חיים (סימן קנ"א סעיף ו'), שיש אוסרים להיכנס לבית הכנסת בראש מגולה (ועיין שם בביאור הלכה ד"ה או בראש מגולה, בשם הלבוש).

 

הרב יצחק יוסף - האם חובה לחבוש כיפה? צפו

 

משהו בחיים עדיין תקוע? כנראה שזה מה שאתם צריכים לעשות >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שאל את הרב
X
  • © כל הזכויות שמורות