חנוכה

הרב גילה להורים את סוד הישועה: ''הילד החלים בזכות...''

ילד צעיר נפגע מרכב כאשר ניסה לחצות את הכביש והוא פונה לבית החולים. כעבור דקות ספורות הגיעו ההורים ושמעו מפי הרופאים כי מצבו קשה והם נלחמים על חייו. מה בכל זאת הצליח להוציא את הילד מכלל סכנה?


17/12/20 | ב' טבת התשפ"א
נס רפואי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

היה זה בימים ההם – לפני למעלה משלושה עשורים, בזמן הזה – בימי החנוכה. ילד צעיר נפגע מרכב כאשר ניסה לחצות את הכביש. כוחות הצלה הוחשו למקום, עשו פעולות החייאה ממושכות ופינו אותו לבית החולים. כעבור דקות ספורות הגיעו ההורים ושמעו מפי הרופאים כי מצבו קשה והם נלחמים על חייו. הם החלו ממלמלים תפילות, ובד בבד מיהרו להתקשר ולהזכיר את הילד, 'מרדכי בן רבקה', אצל רבם  כ"ק האדמו"ר ה'באר יעקב' מנדבורנה זי"ע. הרבי היה שקוע אז בהדלקת נרות החנוכה, אך לנוכח הדחיפות שבענין מיהרו הגבאים להזכיר את שם הילד תוך כדי המעמד.

 

בימים הבאים, לא משו ההורים המודאגים ממיטת בנם, אף שלא היה הרבה מה לעשות. הרופאים נכנסו ובאו בחדרו, קיימו התייעצויות תכופות, ובישרו להורים: "בעמל רב, אולי נצליח לייצב את מצבו, אך גם אם חייו יינצלו, לבטח יזדקק להליך שיקום ארוך ומורכב, שיקח מי יודע כמה זמן"…

 

אך לא חלפו אלא ימים בודדים, ובבית החולים התרחש נס של ממש: הילד חזר לעצמו, מערכות גופו שבו לעבוד כתקנן, ועד מהרה החל הולך בכוחות עצמו. כעבור עוד כמה ימים ספורים, שוחרר הילד לביתו על שתי רגליו, בריא וחייכן כתמיד, היישר לידי הוריו שלא מצאו את המילים להודות על הנס המופלא!

 

הם מיהרו לבשר לרבי שהתפילות התקבלו והילד חזר לאיתנו. הרבי שמח לשמוע, ומיד הוסיף ואמר: "הבה ואגלה לכם כיצד קרה הנס… כשבאו להזכיר את הילד לפניי, הייתי בעיצומה של הדלקת נרות חנוכה. זהו זמן בו מודים על נס שהתחולל למעלה מדרך הטבע – וברגעים כאלה, בזמן כה מרומם של הודאה על נס שלא כדרך הטבע – ניתן לפעול ישועות ונסים אף למעלה מדרך הטבע!".

 

את הסיפור שמענו בעדות אישית מפי אבי הילד, וללמדנו בא: שעת הדלקת הנרות, מעבר להיותה שעה של הלל והודאה לבורא יתברך על ניסיו הגדולים, היא שעה של רחמים, שעה בה נשפעות ישועות למעלה מדרך הטבע. וכך כתב רבי חיים פלאג'י זצ"ל, שעת הדלקת נרות חנוכה היא עת רחמים ורצון, ומידת הדין נעלמת בשעה זו שכל כולה רחמים וחסדי הבורא!

 

כולנו מדליקים את נרות החנוכה, ויושבים מולם שעה ארוכה, להתבונן בשלהבות המרצדות, לשאוב עוד קורטוב קדושה מהלהבות המאירות את הנצחת חסדי הבורא לבניו אהוביו. הבה נזכור כי בעת הדלקת הנרות נפתחים בשמים פתחים רחבים ונדירים של ישועות וקיבול תפילות, פתחים של רפואה – כמו שכתב הרה"ק רבי משה מקוברין זי"ע, שנר החנוכה מביא בכנפיו רפואה בעולם. הבה ננצל את השעה המרוממת הזאת.

 

כולנו מכירים יהודים הזקוקים לישועה, חברים המתקשים למצוא זיווג, ידידים מעוכבי זרע של קיימא, אנשים שלא עלינו חלו במחלות קשות, יהודים הזקוקים לפתיחת שערי פרנסה, הצלחה בחינוך ילדיהם, והצלחות אישיות נכספות. הבה נכין פתקה קטנה עם שמות הזקוקים לישועה, שתהיה מוכנה מבעוד מועד לרגעי פתיחת השמים, בהעלותנו את הנרות… וכשנעמוד מול הנרות, נודה בהתרגשות ונתחנן בדמעות, נזכיר את המצפים לישועה, את עצמנו, נעלה כל תחינה וכל בקשה. כי שערי השמים פתוחים, ו"תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון!".

(מתוך גיליון 'דרישה וחקירה')

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא חנוכה
X
  • © כל הזכויות שמורות