חגים וזמנים

הרב רפאל אביטן: "בימי בין המצרים טמונה סגולה עצומה"

21 ימים שהם שורשים לכל השפע של האדם לכל השנה ולכל החיים, היו שותפים להפצת מידע זה בכל מקום


29/06/21 | י"ט תמוז התשפ"א
הרב רפאל אביטן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

בימי בין המיצרים טמונה הארה עצומה

המקובלים הקדושים גילו לנו,  שבימי בין המיצרים טמונה הארה עצומה מאוד, אור גדול מאוד של ישועות, שיכול לרדת לכל אחד ואחת, אם רק יתאמצו קצת לנצל את 21 הימים הללו. 21 יוצא בגימטריא א.ה.י.ה, שם אהיה. זה השם של הגאולה של עם ישראל, משה רבינו בא לגאול את עם ישראל ופנה לבורא עולם: "באיזה שם אני יכול להוציא אותם? איך יכירו אותך?" השיב לו ה': "אהיה אשר אהיה". אהיה יוצא בגימטריא 21. אלו 21 הימים של בין המצרים שבהם אפשר למצוא גאולה פרטית לכל אחד ואחת מן הצרות שלו: מי שמעוכב זיווג, מי שיש לו בעיות בשלום בית, בעיות בפרנסה, בריאות הגוף, בריאות הנפש, חוסר שמחת חיים וכו'. כל הדברים הללו ניתן לתקן אותם בימים הללו של 21 היום של בין המיצרים.

 


המקור והשורש של כל מועדי השנה

כותב המקובל הקדוש מאפטא, האוהב ישראל: "אילו עשרים ואחד יום של בין המיצרים, בין י"ז בתמוז לתשעה באב, הם המקור והשורש לכל המועדות של השנה. ואלו בימים בין המייצרים, הם מקורים ושורשים לכל השפע". מדוע? הוא עושה חשבון, בתורה יש לנו 21 ימים טובים בשנה: שבעת ימי הפסח, שמונת ימי הסוכות, חג שבועות, יום הכיפורים, יומיים של ראש השנה, אלו 21 יום. 21 הימים הללו, החגים והמועדים הללו, יש להם שורש. מה השורש של 21 הימים הללו? אומר הרב מאפטא: ימי בין המיצרים הם השורש של כל החגים והשבתות.



אור גדול מביום הכיפורים ובראש השנה

זאת אומרת כל החגים, כל השבתות, כל הימים שנמשך בהם שפע במשך השנה, המקור שהם מקבלים ממנו את כל האור ואת כל השפע, את כל המטרות הגדולות והאוצרות שנפתחים, זה ה-21 ימים של בין המיצרים. לכן בימים הללו יש אפשרות לכל אחד ואחד, אם הוא קצת יעשה מאמץ להצר את 21 הימים הללו, כפי שכתבו המקובלים, הוא יכול לקבל אור גדול מאוד, מה שאפילו בראש השנה וביום הכיפורים הוא לא יכול.

כותב המקובל הקדוש מאוסטרובה: "אם האדם מתקן ומתאמץ בתפילות ובכוונות הימים הללו, מובטח לו שיצא זכאי בדין של ראש השנה שבו נקבעים כל חיי האדם". מראש השנה עד יום הושענה רבה, היום האחרון של החתימה של האדם לענייני הפרנסה והבריאות הוחיים וכל הימים הטובים של האדם, יש 21 יום. אומר הקדוש מאוסטרובה, 21 יום אלו מכוונים כנגד 21 ימי בין המיצרים. מי שיקפיד בימים אלו, יזכה בעזרת השם יתברך לצאת זכאי ביום הכיפורים ויהיה נחתם לחיים טובים ביום האחרון של הושענה רבה. אלו ימים שמכוונים אחד כנגד השני.

כותב המקובל האלוקי מרובשיץ' על הפסוק "אַךְ טוֹב לְיִשְׂרָאֵל" (תהילים, עג, א): "אך יוצא בגימטריא 21. כי בימים הללו של בין המיצרים יש אוצר גנוז, הסגור בהרבה מנעולים. כי באמת בימים הללו נשבעים חסדים גדולים ועצומים". לכן, מה שאנחנו צריכים עכשיו לעשות זה להתכונן לקראת שלושת השבועות.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא חגים וזמנים
X
  • © כל הזכויות שמורות