אלול

כבר מהשבת הקרובה: חודש אלול - ישועות למעלה מהטבע

הרב רפאל אביטן על הסגולה העצומה הטמונה בחודש אלול עליה כתבו בעל התניא, האר"י הקדוש, הרבי הקדוש מסלונים ורבי פנחס 'בעל ההפלאה'


11/08/21 | ג' אלול התשפ"א
הרב רפאל אביטן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אלול הוא החודש הקדוש בשנה, חודש הרחמים והסליחות. כשמ כן הוא, חודש הרחמים והסליחה, בורא עולם מוחל וסולח לכל אחד ואחד שרק מבקשים מחילה וסליחה. רק מבקשים בקשות וזוכים לרחמים אינסופיים. לכן, חודש אלול הוא החודש המובחר בשנה לפעול ולישועות ולרחמים.

כותב הרב הקדוש, רבי פנחס 'בעל ההפלאה': "כל שעה בחודש אלול נחשבת כ-12 שעות במשך השנה". ומבאר הרב רפאל אביטן, אם אתה לוקח לך 10 דקות בכל יום בחודש אלול לבקש פרנסה, זיווג, שלום בית, רפואה לקרובים וכל מה שאתה צריך, זה נחשב לך כאילו התפללת שעתיים במשך ימים רגילים במשך השנה.

בעל התניא, זיע"א, כותב משל נפלא: בחודש אלול המלך נמצא בשדה. מבאר הרב רפאל אביטן, זאת אומרת שבורא עולם בכבודו ובעצמו יורד לשדה, נמצא איתנו ואפשר לבקש ממנו מה שרק רוצים והוא מראה פנים מחייכות לכולם.

האר"י הקדוש גילה שבחודש אלול, כל החודש, מאירים 13 מידות הרחמים: ה' ה' אֵ-ל רַחוּם וְחַנּוּן אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד וֶאֱמֶת: נֹצֵר חֶסֶד לָאֲלָפִים נֹשֵׂא עָוֹן וָפֶשַׁע וְחַטָּאָה וְנַקֵּה לֹא יְנַקֶּה פֹּקֵד עֲוֹן אָבוֹת עַל בָּנִים וְעַל בְּנֵי בָנִים עַל שִׁלֵּשִׁים וְעַל רִבֵּעִים. מבאר הרב רפאל אביטן כי זו עת רצון נדירה לבקשות ותפילות.

חז"ל מלמדים אותנו כי בזמן הגמרא היו מתארסים ולאחר מכן נותנים לאישה 12 חודשים, כדי שתוכל להשיג נדוניה. בלשון חז"ל: "נותנים לבתולה שנים עשר חודש". אמר רבי פנחס: מזל אלול זה מזל בתוולה, אז נותנים לאדם את האפשרות - 12 חודשים בחודש בתולה. זאת אומרת, מבאר הרב רפאל אביטן, בחודש אלול אדם יכול לכפר על כל 12 חודשי השנה. ולכן מה שאנחנו צריכים לעשות בחודש הזה, זה להרבות בתפילות ותחנונים. וכותב הרב הקדוש מסלונים: "ברצות איש ישראל שתהיה תפילתו מתקבלת לרצון לפני השם, צריך שירבה לשפוך שיח ותחינה לפניו יתברך, עד שישיג את מילוי מבוקשו". ומבאר הרב רפאל אביטן, אדם צריך להיות עקשן. להתפלל יום אחרי יום, עד שיקבל את מה שביקש. "וזה עניין הקדמת התפילה ותחנונים לפני השם יתברך בחודש אלול, כדי שבבוא הימים הקדושים ראש השנה ויום הכיפורים, נהיה ראויים ומוכשרים להיות תפילתנו מתקבלת לרצון ומבוקשנו יתמלא לטובה". ומבאר הרב רפאל אביטן שאומר הרבי מסלונים שכמה שנבקש יותר בקשות בלשון שלנו, חוץ מאמירת תהלים שתמיד טוב להגיד, בחודש אלול כמה שיותר בקשות פרטיות שאנחנו צריכים, דברים לעצמנו ולעם ישראל, כל אחד בלשון שלו לפחות 10 דקות, אם אפשר יותר, מה טוב. כל 10 דקות נחשבות כשעה.

בורא עולם מסר בידינו את הימים הללו, שנוכל לפעול ישועות ורחמים בתפילה שלנו, שאז נפתחים כל 13 המידות ונמשכים עליו ישועות ורחמים למעלה מהטבע.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא אלול
X
  • © כל הזכויות שמורות