שבת

סגולה גדולה ונפלאה לכל הישועות: הקדמת קבלת השבת ב-10 דקות

מאותה שבת ואילך הופסקו השמועות הקשות והמצב בשכונת 'רמת אלחנן' חזר למיטבו, והכל בזכות ברכת השבת


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

היה זה לפני 31 שנה בדיוק, בשנת התשס"ה. איש לא הבין מה עובר על שכונת 'רמת אלחנן' שבבני ברק: אנשים רבים מתייסרים, חלקם במחלות קשות, ואסונות קשים מתרחשים אחד אחרי השני, ואין איש יודע על מה יצא החרון אף בשמיים.

רב השכונה, הרה"ג יצחק זילברשטיין שליט"א, החליט עם עוד כמה מרבני השכונה להיכנס אל מעונו של מרן פאר הדור, הרב יהודה לייב שטיינמן זצ"ל, על מנת לשתפו במתרחש ולבקש עצה וישועה. הרבנים פרסו לפני הרב את המצוקה, או אז שתק הרב שטיינמן קמעא ואמר: "עצתי היא למניעת הצרות המשתוללות ללא הסברלקבל את השבת יותר מוקדם ב-10 דקות מהנכתב בלוח שנה (שהוא מחצית שעה קודם השבת). מיד כינסנו את כל בני הקהילה, והודענו ברבים על קבלת שבת מוקדמת יותר מהשבת הקרובה. כמה ימים לפני אותה שבת, נכנסנו אל מעונו של גדול הדור, מרן הרב אלישיב, וסיפרנו לו על הצרות המשתוללות ועל עצתו של מרן הרב שטיינמן. מיד כששמע זאת הרב הוא בירך ואמר: "אני מברך בחום את כל מי שיקדים את כניסת השבת, ובוודאי שיזכה להינצל מכל מרעין בישין ואסונות".

המקור לדבריהם הוא ב'פרי מגדים) 'אשל אברהם', סי' רנו') הכותב: "המוסיף מחול על הקודש – מוסיפים לו חיים". וכן מביא בעל ה'רמזי שבת' וכותב: "המרחיב גבולות השבת ומצמצם משעות החול – ה' יתברך יצמצם גבול צרותיו".

יותר מכך, הפליג הבן איש חי הקדוש, ואמר כי כל הבטחת הגמרא כי 'המענג את השבת – נותנים לו נחלה בלא מיצרים', מדבר דווקא באדם כזה המכניס את השבת מוקדם יותר.

ואכן כך היה, שמאותה שבת ואילך הופסקו השמועות הקשות והמצב בשכונת 'רמת אלחנן' חזר למיטבו, והכל בזכות ברכת השבת.
 
כה גדולה ועוצמתה של הקדמת קבלת השבת וההכנות לה, עד אשר כתב ה'חפץ חיים' במפורש כי אף אדם שיצטרך לעבור בגיהנום בעולם הבא, טרם כניסתו לגןעדן יוציאו אותו מהגיהנום בכל שבוע מהרגע אשר בו התחיל להתכונן לקראת יום השבת. לדוגמא: אדם שכבר מיום חמישי עשה שטיפה לבית והחל בהכנת הבישולים - כבר מאז יוציאו אותו מהגיהנום, בזכות כבודה של השבת, שבשמיים מחשיבים אותה עד למאד.

"אלא", המשיך הרב זילברשטיין, "כי בבתים רבים כבר נוהגים מזה זמן רב בקבלה הקדושה הזו, וכמוהם ניגש אליי אברך אחד ששאל אותי כי בביתם, הם מקבלים את השבת 31 לפני זמן כבר מספר שנים, והדבר נעשה אצלם כהרגל, ואם כן מה עליהם לעשות על מנת להתחזק יותר בקדושת השבת ולזכות להשפעותיה? השבתי להם כי בבתים מיוחדים שכאלו ישתדלו כי כבר מהשעה 12 בצהרים יפרסו את מפת השבת על השולחן ויניחו את הפמוטות עליה, ובכך יראו להקב"ה את רצונם לכבד את השבת עוד יותר".

חתם הרב זילברשטיין ואמר: "מאז שהפצנו את מעלת הקדמת השבת ב-31 דקות, קיבלנו מכתבים מכל רחבי הארץ על אנשים שהודו ונושעו, והכל בכוחה של הקדמת והעצמת כבוד השבת הקדושה". 

(מתוך עלון קול ברמה)

אי אפשר לדבר על שבת בלי שלום בבית, נכון? אם גם אתם מתמודדים - נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שבת
X
  • © כל הזכויות שמורות