הצדיק מיבניאל

11 עובדות על הצדיק מיבניאל שיום פטירתו י"ז שבט

הרב אליעזר שלמה שיק, שנודע בכינוי "הצדיק מיבניאל", מייסדת קהילת "היכל הקודש" בחסידות ברסלב


10/02/20 | ט"ו שבט התש"פ
הצדיק מיבניאל

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

  1. הרב אליעזר שלמה שיק, נולד בכ"ה באיר ה'ת"ש (1940) בירושלים לרב מנחם זאב, אשר כיהן כאב בית דין בטוקאי שבהונגריה לפני שעלה ארצה במהלך מלחמת העולם השניה, ולמלכה.

  2. בילדותו למד הרב אליעזר שלמה שיק בתלמוד תורה "עץ חיים" בירושלים. כשמלאו לו 14 עברה משפחתו של הרב לארצות הברית, שם למד בישיבת 'ערוגת הבושם' עד גיל 19. במהלך אותן שנים למד את ספרו של הרב אלתר מטעפליק (רבי משה יהושוע בזשיליאנסקי), מגדולי סופרי חסידות ברסלב, והתקרב לחסידות. עם סיום לימודיו בישיבת 'ערוגת הבושם' למד בישיבת תפארת ירושלים של הרב משה פינשטיין, בעיר ניו - יורק.

  3. בשנת תשכ"ב (1962), כשמלאו לו 22, נישא הרב לרבנית יחנא שפרה, בתו של רבי אשר ישעיה הלוי רוטנברג, אדמו"רה של חסידות קוסון ההונגרית.

  4. כשמלאו לו 24, בשנת תשכ"ד (1964) החל בהדפסת ובהפצת ספרי חסידות ברסלב. בתקופה זו אף החל ללמד אברכים ולהשיב לפונים אליו בענייני הלכה מישראל, אנגליה וארצות הברית. בהמשך לוקטו שו"ת אלו לספרי שו"ת "אשר בנחל" (150 כרכים).

  5. בשנת תשכ"ו (1966), כשהוא בן 26, פקד לראשונה את קברו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה, בדרכו לשם פגש לראשונה את הרב שמואל הורביץ והרב לוי יצחק בנדר, ממנהיגיה הבולטים של ברסלב באותה העת.

  6. בשנת תשל"ג (1972), כשמלאו לו 32, החל בהדפסה ובהפצת ספרי חיזוק שחיבר, ביניהם "קריאת שמע שעל המיטה" עם פירושיו, ו-"ארך אפיים".

הצדיק מיבניאל: מעלת קריאת שמע שעל המיטה

  1. הרב היה שותף לייסוד בית מדרש של חסידות ברסלב בשכונת בורו פארק בברוקלין, ניו-יורק, שם מסר שיעור שבועי. בשנת תשל"ז ייסד בית מדרש עצמאי בבורו פארק: "היכל הקודש - חסידי ברסלב".

  2. כשמלאו לו 40, בשנת תש"מ (1980), החל לפקוד את חסידיו בישראל מספר פעמים בשנה. בשנת תשמ"ו (1986), כשמלאו לרב 46, התיישב הרב בעיר יבניאל עם חסידיו ובני משפחותיהם ויסד ישיבות, כוללים, בית מדרש ובית תבשיל. בשנת תשע"ב (2012) נחנך ביבניאל בית הכנסת הגדול של חסידי ברסלב. חסידיו של הרב מתגוררים ולומדים גם בערים נוספות בישראל (ביניהם: ירושלים, בני ברק, אשדוד ועוד) ובערים שונות במדינת ניו-יורק שבארצות הברית.

  3. בי"ז בשבט בשנת תשע"ה (2015), והוא בן 65, נפטר הרב ממחלת הסרטן. הרב אשר נקבר ביבניאל כתב בצוואתו: "לא אנוח ולא אשקוט עד שיהיה למי שבא לקברי להתפלל וללמוד ישועה שלימה מן השמים. ובפרט בחור ובחורה שצריכים למצוא את זיווגם ויאמרו את כל ספר התהילים בלי להפסיק - אני מבטיח שימצאו את זיווגם מן השמים. ואני חזק בזה מאוד". מילים דומות חקוקות גם על מצבתו, על פי בקשתו. על פי צוואתו מונה בנו משה לנהל את מוסדות הקהילה,

  4. הרב הדגיש בכתביו את החיבור של כל יהודי אל הבריאה, בעזרת התורה ושיחה (התבודדות). ושם דגש על 'שלום בית' - כבוד הדדי בחיי הנישואים וחשיבות ההרמוניה, ועל כיבוד אב ואם. הרב עודד לימוד יומי קבוע בחמישה עשר מקורות תורניים ולימוד נרחב בכתבי רבי נחמן מברסלב (הרב תיקן לוח לימוד חודשי לליקוטי מוהר"ן). הרב עודד את תלמידיו להפיץ את ספרי רבי נחמן וספריו בציבור הרחב. 

הצדיק מיבניאל: העיקר בשלום בית

  1.  במהלך חייו הוציא הרב חיבורים רבים. בין כתבי הרב הרבים, לצד שו"ת "אשר בנחל": 42 כרכי שו"ת חסידות ברסלב בכל תחומי החיים, 32 כרכי "אוצר הקונטרסים", "שפת הנחל" - פירוש על ליקוטי מוהר"ן של רבי נחמן ועוד.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא הצדיק מיבניאל
X
  • © כל הזכויות שמורות