חגים וזמנים

סגולה: פרשת הנשיאים ליום ב’ ניסן

בניסן נוהגים לקרוא החל מא' ניסן, ראש חודש ניסן, ועד לי"ב ניסן, את החלק היומ ישל פרשת הנשיאים. בכל יום נקרא את חלק הנשיא שהקריב באותו היום


29/03/20 | ד' ניסן התש"פ
פרשת הנשיאים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בניסן נוהגים לקרוא החל מא' ניסן, ראש חודש ניסן, ועד לי"ב ניסן, את החלק היומ ישל פרשת הנשיאים. בכל יום נקרא את חלק הנשיא שהקריב באותו היום. לאחר סיום הקריאה אומרים יהי רצון. בי"ב ימים אלו יש להרבות בתפילה.

ב"שולחן ערוך", חלק אורח חיים, סימן תכט סעיף טו, כמו גם ב"חוק יעקב" סק"י, וב"באר היטב" סק"ו, כתוב:

"ונראה לעניות דעתי מנהג טוב לקרות בכל יום ויום פרשת הנשיא של זה היום (במדבר ז), כי כל נשיא ונשיא היה לו סודות גדולות אשר המשיכו שפע הרוחניות כל אחד לשבטו  כל ימי עולם, ולא לחנם כתבה התורה כל שבט ושבט ופרטה הקרבן, אף על פי שכולם היו שוות, והיה מהראוי לומר בדרך קצרה וכן זה הנשיא הקריב, וכן זה הנשיא הקריב כן, אלא לכל אחד היה לו סודות מיוחדות, ובזה הדרך דרך מדרש רבות לבאר טעמים, לכל נשיא ונשיא טעם אחר, וגם דברי הרבות הם סודות מופלגות מושגות למי שחלק לו  שם מהחכמה האמיתית, ובקריאת הפרשה הוא מעורר קדושת היום..." (של"ה הק' מסכת פסחים) נוהגין מראש חודש ואילך לקרות פרשת הנשיא שהקריב בו ביום, וביום י''ג פרשת בהעלותך 'עד כן עשה את המנורה' שהוא נגד שבט לוי:"

סגולתם של ימים אלו להשפיע עלינו בכל חודשי השנה, וכך גילו תלמידיו של הבעל שם טוב הקדוש, בי"ב הימים הראשונים של חודש ניסן נכללים כל חודשי השנה. רבי צבי אלימלך שפירא מדינוב כתב באגרא דכלה, פקודי: 

"ביום החדש הראשון באחד לחדש. הוה ליה למימר בקיצור 'באחד לחדש הראשון', והנראה על פי מה שקבלנו, דאותן הי"ב ימים הראשונים דניסן ימי הקרבת הנשיאים, המה כח כללי לי"ב חדשי השנה, כל יום רומז לחודש שלם, כן שמענו מכבוד אדמו"ר הרב הקדוש מוה"ר מנחם מענדיל (מרימאנוב) זצ"ל".

 

פרשת הנשיאים ליום ב' ניסן:

יח בַּיּוֹם֙ הַשֵּׁנִ֔י הִקְרִ֖יב נְתַנְאֵ֣ל בֶּן־צוּעָ֑ר נְשִׂ֖יא יִשָּׂשכָֽר׃ יט הִקְרִ֨ב אֶת־קָרְבָּנ֜וֹ קַֽעֲרַת־כֶּ֣סֶף אַחַ֗ת שְׁלֹשִׁ֣ים וּמֵאָה֮ מִשְׁקָלָהּ֒ מִזְרָ֤ק אֶחָד֙ כֶּ֔סֶף שִׁבְעִ֥ים שֶׁ֖קֶל בְּשֶׁ֣קֶל הַקֹּ֑דֶשׁ שְׁנֵיהֶ֣ם ׀ מְלֵאִ֗ים סֹ֛לֶת בְּלוּלָ֥ה בַשֶּׁ֖מֶן לְמִנְחָֽה׃ כ כַּ֥ף אַחַ֛ת עֲשָׂרָ֥ה זָהָ֖ב מְלֵאָ֥ה קְטֹֽרֶת׃ כא פַּ֣ר אֶחָ֞ד בֶּן־בָּקָ֗ר אַ֧יִל אֶחָ֛ד כֶּֽבֶשׂ־אֶחָ֥ד בֶּן־שְׁנָת֖וֹ לְעֹלָֽה׃ כב שְׂעִיר־עִזִּ֥ים אֶחָ֖ד לְחַטָּֽאת׃ כג וּלְזֶ֣בַח הַשְּׁלָמִים֮ בָּקָ֣ר שְׁנַיִם֒ אֵילִ֤ם חֲמִשָּׁה֙ עַתֻּדִ֣ים חֲמִשָּׁ֔ה כְּבָשִׂ֥ים בְּנֵֽי־שָׁנָ֖ה חֲמִשָּׁ֑ה זֶ֛ה קָרְבַּ֥ן נְתַנְאֵ֖ל בֶּן־צוּעָֽר׃ {פ}

 

יהי רצון לאחר אמירת הנשיאים בניסן:

יהי רצון מלפניך ה' א-לוקי וא-לוקי אבותי שתאיר היום בחסדך הגדול על נישמתין קדישין דמתחדשין כציפורים ומצפצפין ומשבחין ומצלאין על עמא קדישא ישראל. רבונו של עולם תכניס ותעייל הנך ציפרי קדישי לאתר קדישא דאיתמר על?יה עין לא ראתה א-לוקים זולתך. יהי רצון מלפניך ה' א-לוקי וא-לוקי אבותי (שבאם אני עבדך משבט פלוני) שקראתי בתורתך פרשה של הנשיא היום אזי יאירו נא עלי כל ניצוצין קדישין וכל האורות הקדושות הכלולות בקדושת זה השבט להבין ולהשכיל בתורתך וביראתך לעשות רצונך כל ימי חיי אני וזרעי וזרע זרעי מעתה ועד עולם אמן.

 

הרב שמואל אליהו: קריאת פרשת הנשיאים בציפיה לבניין הבית השלישי

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא חגים וזמנים
X
  • © כל הזכויות שמורות