קורונה

האם הגאולה קרובה? הרב יגאל כהן במסר לעם ישראל

מה זו גלות? מה הם הסימנים שהגאולה תבוא? מתי אנחנו יודעים שתבוא הגאולה? האם הקורונה זה סימן לחלק מהגאולה או לא סימן לחלק מהגאולה?


22/04/20 | כ"ח ניסן התש"פ
קורונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אני רוצה להסביר לכם במילים פשוטות מה זו גאולה. 

הקדוש ברוך הוא ברא את העולם עם סיבה מסויימת. יש סיבה מדוע הקדוש ברוך הוא ברא את העולם, הוא לא צריך את העולם הזה סתם. וזה "לתקן עולם במלכות שדי" - שכל העולם כולו ידע שיש בורא לעולם, ויקרא: "ה' הוא האלוקים, ה' הוא האלוקים". זו המטרה של כל כדור הארץ, של בריאות כדור הארץ. עכשיו, אנחנו נמצאים בגלות. בגלל שעם ישראל עשה עבירות נחרב בית המקדש, ואנחנו נמצאים בגלות. 

 

מה זו גלות?

כל ישראל לא נמצאים בארץ ישראל, קודם כל. בית המקדש חרב, הוא נמצא ביד הערבים. מסגד "אל אקצה" שזה מקום "בית קודש הקודשים", בית המקדש עצמו, יש שם מסגד של ערבים, הם כל יום מתפללים שם את התפילות שלהם. זה נקרא "גלות", הקדוש ברוך הוא נמצא בגלות. השכינה, שזה קודשא בריך הוא ישתבח שמו לעד, נמצאת בגלות ובצער. כל הצרות שיש לעם ישראל, כל הרציחות שיש בעם ישראל, זה אומר שאנחנו נמצאים בצער גדול, אנחנו נמצאים בגלות. 

 

מה הם הסימנים שהגאולה תבוא?

הגמרא אומרת בפרק "חלק" במסכת 'סנהדרין' כי בעזרת השם, הקדוש ברוך הוא הבטיח לנו שהוא ישלח לנו את משיח צדקנו, זה כתוב בנביאים, שיבוא ויגאל את ישראל. מה זה יגאל את ישראל? יבוא מלך, יבוא אדם גדול שהוא בעצם זרע מדוד המלך, שהוא יבוא ויגאל את ישראל. כלומר, יאמר די לצרותינו. הוא יהיה מלך נביא, שהוא בפה שלו ידע להרוג, הוא ידע את השם המפורש. הוא ידע להרוג רשעים. והוא יתפוס את כל המלוכה על עם ישראל, וילחם נגד האוייבים שלנו ונגד הרשעים ויבנה את בית המקדש, ובעזרת השם תבוא הגאולה לעם ישראל, ועם ישראל ישכון לבטח.

 

מתי אנחנו יודעים שתבוא הגאולה?

הגאולה תהיה טובה לחלק מהאנשים ורעה להרבה אנשים. כל אותם רשעים שהולכים נגד הקדוש ברוך הוא, בגאולה יהיה להם קשה מאוד. כל אותם שנלחמים נגד בורא עולם, בגאולה השלמה כשיבוא מלך המשיח, יהיה להם מאוד קשה. גם לנו יהיה קשה. לפעמים אני חולם בלילה שיש גאולה ואני מתעורר מזיע, כי הרבה אנשים שאנחנו אוהבים אותם יהיו בצד השני והם לא יהיו יחד עם מלך המשיח, הם יהיו בלוחמים נגדו. כי מי שרשע היום, בזמן שיבוא מלך המשיח לא תהיה לו בחירה חופשית, הוא ימשיך להיות רשע. 

אז אנחנו צריכים להתפלל עכשיו שכל אחד ואחת מאיתנו יחזור בתשובה.

 

האם הקורונה זה סימן לחלק מהגאולה או לא סימן לחלק מהגאולה?

התשובה היא: בוודאי שיש פה סימנים. אני לא יכול להגיד לכם שמחר יבוא המשיח, כי אני לא נביא ולא בן נביא. אבל לפי מה שכתוב בגמרא "ויוקר יאמיר. הגפן תיתן פריה"  (סוטה ט', ט"ו), "פני הדור כפני הכלב" (סוטה, מ"ט, ב'), "בת קמה באמה, כלה בחמותה" (סוטה, מ"ט, ב'). חוסר בכיבוד אב ואם. בדור הקודם היה כיבוד אב ואם. לפני חמישים שנה אבא היה מתזז אותנו עם העיניים. היא מסתכל עליך, היית רועד מפחד. אמא הייתה מסתכלת על הבת שלה, הבת הייתה מפחדת. אתם זוכרים את זה, המבוגרים רואים את זה. יש שם נבואות ברורות מה יקרה "בעקבתא דמשיחא". יקרו כל הדברים הללו, ואנחנו "על מה יש לנו להשען על אבינו שבשמים" (סוטה, מ"ט, ב').

תגידו לי אתם, אם אנחנו לא רואים עכשיו את המציאות עם הקורונה, שאין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמיים. מי יכול לעזור לנו עכשיו? אמריקה הגדולה מפורקת כשלעצמה, וזקנים מתים שם, זה נורא ואיום. ה' ירחם עלינו ויציל אותנו מכל צרה וצוקה.

 

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות