קורונה

הרב זמיר כהן נשאל וענה על מספר חולי הקורונה בבני ברק

"רציתי לדעת מדוע העיר עם הכי הרבה חולי קורונה היא בני ברק?" קיבל הרב זמיר כהן פניה, ואנו מביאים לפניכם את הדברים שהשיב לה מההיבט הטבעי ומן ההיבט הרוחני


23/04/20 | כ"ט ניסן התש"פ
קורונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדוע העיר עם הכי הרבה חולי קורונה היא בני ברק?

"רציתי לדעת מדוע העיר עם הכי הרבה חולי קורונה היא בני ברק?" כך נפתחה שאלה שקביל הרב זמיר כהן, "אני שואלת כי כאוב לי, כי מהראיה שלי כבנאדם ולא מלאך זה נראה רע. וזה קשה לי, כל היום מדליקים אצלי חדשות ואני שומעת לכלוכים על החרדים ללא הפסקה".

 

זו תשובתו של הרב זמיר כהן:

 

ההיבט הטבעי

שאלה כאובה שמעסיקה רבים וכמו בכל דבר, צריך להתייחס לעניין הזה גם מההיבט הטבעי וגם מההיבט הרוחני. מההיבט הטבעי, נפתח בסיפור עצוב וכואב.האפיפיור גרירוריוס התשעי ייסד את האינקוויזיציה האכזרית ונתן לה סמכויות נרחבות להרוג יהודים, להעלות אותם על המוקד. הוא האמין שהחתולים נושאים בתוכם את רוח השטן, ולכן התחיל טבח חתולים בכל רחבי אירופה, מה שגרם להתרבות מבהילה של עכברושים והתוצאה הייתה הפצת מגיפת המוות השחור שחיסלה כשליש מאוכלוסיית אירופה. 

ומה הכריזה הכנסייה הנוצרית בראשות האפיפיור? "היהודים אשמים בהפצת המחלה". סיפור צובט את הלב וכואב, אבל מזכיר מאוד את מה שאנחנו רואים היום, כשמאשימים את החרדים בהפצת נגיף הקורונה, כאילו שהם רוצים או שלא איכפת להם למות.

 

הצפיפות והשוליים

בואו נתבונן בכמה נתונים במבט אובייקטיבי: ישנם כיום כמיליון אזרחים שחיים במדינה, המוגדרים בשם 'חרדים'. בפועל, צופפו אותם באיזורים צרים במקום להקצות להם שטחים לבנות ערים חדשות. אפילו את ביתר, שבנו כעיר חדשה, הצהירו שנותנים לחרדים רק לצורך בלימת הבנייה בכפרים הערבים שמסביב. וצריך לזכור, לא מדובר כאן בערבים, מדובר ביהודים שמשמרים את המסורת היהודית לדורות הבאים. כל אלה שעזבו את התורה, רוב צאצאיהם התבוללו ונעלמו לאחר כמה דורות. אז זו הערובה היחידה לשימור הגרעין של עם ישראל, אבל לא איפשרו להם לבנות ערים מרווחות כי הם לבושים אחרת, הם חיים על פי התורה, הם לא בדיוק בראש של מנהיגות המדינה.

אז צופפו אותם וכעת באים בתלונה למה הם חיים בצפיפות ונדבקים במהירות. ועוד ישנה עיתונאים שטוענת שרוב החרדים בעייתיים. מדובר בציבור שמונה למעלה ממיליון בני אדם ולפי דעתה רובם נוהגים כמו השוליים הקיצוניים שבחברה הזו. האירועים החריגים בחופי תל אביב, נתניה, ראשון לציון, עליהם היא לא מדברת כי לא מדובר בחרדים ולא סגרו אותם בערים צפופות. וצריך לזכור שהציבור הזה משלם מס, הוכחנו זאת עם נתונים עובדתיים, לא פחות מהאזרחים האחרים במדינה. אז יש שוליים קיצוניים שמתנהלים שלא כראוי, וכמו שאמר פעם ראש הישיבה, גם בארמון הכי מפואר יש את חדר השירותים. אותם שמתנהלים שלא כראוי והם מייצגים את התורה בצורה לא נכונה, מוציאים שם רע על התורה. אבל מי שחי בציבור החרדי ומכיר ויודע, כמו שהעידו חיילים שהיו שם בשבת והיו בטוחים שייתקלו בשנאה ועויינות והתפעלו, אנשים מוציאים להם אוכל ומזינים אותם ונותנים להם הערכה וכבוד, כל מה שיהודי אמור לתת ליהודי מכל הלב.

כתב חדשות 2 אף אמר בשידור: "במשטרה מספרים לנו שהם מאוד מאוד מרוצים מהשיתוף פעולה של תושבי בני ברק. בשבת הזו לא נרשמו אירועים חריגים, אבל אם את שואלת אותי איפה נרשמו אירועים חריגים, דווקא בחופים שבישראל. אנחנו מדברים על נתניה, על תל אביב, על ראשון לציון, לשם אנשים הגיעו בניגוד להנחיות".

 

חוסר מידע

בנוסף, פקידי המדינה יודעים שהציבור הזה שומר על איכות חיים. ללא כל הזוהמה שבסרטים ובאינטרנט שנמצא בטלפונים שנקראים "חכמים", וממילא אינם נחפשים בטווח המיידי למה שמתרחש בעולם, לטוב ולרע. לקולנוע, לתיאטרון ולמשחק שילמה המדינה בשנה האחרונה מאות מיליוני שקלים. לא היה להם כסף להרים מסך ענק במרכז בני ברק, כמו שלט פרסומת, ולשדר שם את סרטון האזהרה להידבקות  עם הידיים האדומות כשלוחצים יד ומתעטשים או סרטון אחר? הציבור הזה ברובו לא ראה את שיירות הגופות באיראן, ולא את דברי ראש ארגון הבריאות העולמי שמדובר במגיפה. למה אף אחד שם לא חשב לשלוח שליחים לגדולי התורה, להציג בפניהם את התמונה המלאה מה קורה בעולם? יש מי שיותר דואג לפיקוח נפש, ל"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" יותר מגדולי ישראל?

הרי מיד היו יוצאים בדחיפות להכרזה לסגור את הכל, להתכנס, כמו שהכריזו מיד כשנודע להם שלא מדובר בשפעת רגילה. אז מצד אחד דוחסים אותם בשכונות, בערים צפופות, לא מספקים להם את הידע הנדרש, ואז מאשימים אותם כאילו שהם רוצים למות ורוצים להדביק את כל המדינה. עד כאן מההיבט הטבעי כפי שנראה לעיני בשר.

 

ההיבט הרוחני

תיקון

כעת נתבונן, עד כמה שידנו מגעת, מההיבט הרוחני של הדברים. ראשית, ודאי שגם היהודים היקרים האלה שעושים כל מאמץ לשמור על נאמנות לבורא עולם, לתורתו ולעמוד ככל שידם מגעת כנגד נחשולי הפיתויים היצריים ששוטפים כיום את העולם, גם לציבור הזה ודאי שיש מה לתקן ורק השם יודע מה בדיוק מוטל על כל אחד לתקן.

 

גאולה

אבל עם זאת, כנראה שיש כאן התקדמות נוספת בהתגשמות הנבואות שנאמרו על לפני ביאת הגאולה לעולם. אבל ראשית, כדאי לכל אדם לעיין במשנה בסוף מסכת סוטה. שם מופיעה רשימת סימנים שיהיו בעולם לפני ביאת המשיח. לאחר שעם ישראל כבר יתקבץ לארץ ישראל, וארץ ישראל תחזור ותפרח לאחר הרבה שנות גלות. הנוצרים יפסיקו לטבוח בעם ישראל, ודווקא המוסלמים הם אלה שיעשו צרות לעם ישראל. כל אלה דברים שנאמרו בנבואות כסימנים על אותה תקופה. וביניהם נאמר: "וחוכמות סופרים תסרח" (סוטה, ט', ט"ו) - אלה תלמידי החכמים, אלה הסופרים, "ויראי חטא ימאסו" (סוטה, ט', ט"ו) - בעבר היה קשה להבין את המילה 'מיאוס', למה לקרוא לזה מיאוס? אבל כששומעים היום את השטף התקשורתי, שכשרואים חרדים נבהלים שהנה הוא עומד להדביק אותי, זה נקרא "יראי חטא ימאסו". רק השאולה היא למה.

למה צריך להגיע למצב כזה? הרי לכאורה היינו מצפים שלקראת הגאולה אדרבה, יעריצו את אותם שהם שומרי תורה ומצוות. אבל בנביאים, גם במלאכי, בזכריה, ובעוד מקומות, כתוב שכדי להביא את הגאולה השלמה צריכים עובדי השם להבחן ולהיצרף צירוף אחר צירוף, וזה מבחן האמונה שלהם, והחיבור שלהם, האם הם יישברו או שימשיכו לעבוד את השם כראוי, כמו בן שעובד את אביו מתוך אהבה שאין בה שום תנאי.

 

מלאכי ג'

נראה כדוגמא את מה שכתוב במלאכי: "אֲמַרְתֶּ֕ם שָׁ֖וְא עֲבֹ֣ד אֱלֹהִ֑ים וּמַה־בֶּ֗צַע כִּ֤י שָׁמַ֙רְנוּ֙ מִשְׁמַרְתּ֔וֹ וְכִ֤י הָלַ֙כְנוּ֙ קְדֹ֣רַנִּ֔ית מִפְּנֵ֖י יְהֹוָ֥ה צְבָאֽוֹת׃" (מלאכי, ג',י"ד), "וְעַתָּ֕ה אֲנַ֖חְנוּ מְאַשְּׁרִ֣ים זֵדִ֑ים גַּם־נִבְנוּ֙ עֹשֵׂ֣י רִשְׁעָ֔ה גַּ֧ם בָּחֲנ֛וּ אֱלֹהִ֖ים וַיִּמָּלֵֽטוּ׃" (מלאכי, ג', ט"ו). כלומר יגיע מצב שאנשים יגידו: "מה בצע כי שמרנו משמרתו?", אנשים הולכים עם פנים נפולות, הלכנו 'קדורנית', אני שומר תורה ומצוות ותראה איך מדברים עלי. "ועתה אנחנו מאשרים זדים", עוד יהיו כאלו שיבואו ויכולים לומר: אולי כדאי באמת להיחשף לכל התקשורת? נכון, יש בה הרבה טינופת, הרבה דברים גרועים, אבל אולי במצב הזה שאנחנו נמצאים היום ולא ידענו ולא שמענו, כי שמרנו על עצמנו מכל הזוהמה שיש באינטרנט ובמקומות שונים, אז אנחנו עוד עלולים לומר שהם צודקים. הפסוק הבא:"אָ֧ז נִדְבְּר֛וּ יִרְאֵ֥י יְהֹוָ֖ה אִ֣ישׁ אֶל־רֵעֵ֑הוּ וַיַּקְשֵׁ֤ב יְהֹוָה֙ וַיִּשְׁמָ֔ע וַ֠יִּכָּתֵ֠ב סֵ֣פֶר זִכָּר֤וֹן לְפָנָיו֙ לְיִרְאֵ֣י יְהֹוָ֔ה וּלְחֹשְׁבֵ֖י שְׁמֽוֹ׃" (מלאכי, ג', ט"ז). אז ידברו יראי ה' איש אל רעהו - דווקא עובדי השם ידברו אחד העם השני: בוא נהיה חזקים, לא ניפול בשום אופן. "יקשב השם וישמע - הקדוש ברוך הוא מקשיב, הוא שומע את הדברים האלה. ויכתוב ספר זיכרון לפניו ליראי ה' ולחושבי שמו. "וְהָ֣יוּ לִ֗י אָמַר֙ יְהֹוָ֣ה צְבָא֔וֹת לַיּ֕וֹם אֲשֶׁ֥ר אֲנִ֖י עֹשֶׂ֣ה סְגֻלָּ֑ה וְחָמַלְתִּ֣י עֲלֵיהֶ֔ם כַּֽאֲשֶׁר֙ יַחְמֹ֣ל אִ֔ישׁ עַל־בְּנ֖וֹ הָעֹבֵ֥ד אֹתֽוֹ׃" (מלאכי, ג', י"ז). ושם מסיים: "הִנֵּ֤ה אָנֹכִי֙ שֹׁלֵ֣חַ לָכֶ֔ם אֵ֖ת אֵלִיָּ֣ה הַנָּבִ֑יא לִפְנֵ֗י בּ֚וֹא י֣וֹם יְהֹוָ֔ה הַגָּד֖וֹל וְהַנּוֹרָֽא׃" (מלאכי, ג', כ"ג) "וְהֵשִׁ֤יב לֵב־אָבוֹת֙ עַל־בָּנִ֔ים וְלֵ֥ב בָּנִ֖ים עַל־אֲבוֹתָ֑ם פֶּן־אָב֕וֹא וְהִכֵּיתִ֥י אֶת־הָאָ֖רֶץ חֵֽרֶם׃" (מלאכי, ג', כ"ד). כל זה נאמר בנבואה האחרונה בהיסטוריה לתקופה שלפני ביאת המשיח.

 

כולנו אחים

לכן ודאי שאסור שירפו ידינו, אסור לנו להרגיש שכאילו יש פה אנשים רעים שרצו לזהם את המדינה, ללכלך את המדינה, כפי שיש אנשי תקשורת שמשמיצים והפכו את הציבור החרדי לציבור משוקץ, חס ושלום. כולנו אחים, כולנו אוהבים. נחשוב מה היה קורה אם חלילה היה אסון בכמה שכונות בתל אביב בגלל מחדל של קבוצה גדולה מהתושבים, אפילו בזדון, באבטחת גז וכדומה. האם לא היו רצים לשם כל אלפי החרדים מתנדבי "הצלה", "יד שרה", "עזרה למרפא", "ידידים", "מגן לחולה". האם הרב פירר והרב פישר וכל המומחים, לא היו יושבים ליד הטלפון בשבת ונוסעים ומחללים שבת ושולחים את כל המתנדבים כדי להציל? האם מישהו חס ושלום היה מאחל להם למות, כמו ששומעים בימים האלה כאלה שמדברים על הציבור החרדי? אנחנו אחים כולנו וצריכים לאהוב אחד את השני בכל מצב ללא תנאי. ורק בזכות האחדות הזו עם ישראל יזכה בעזרת השם בקרוב לגאולה שלמה  בחסד ורחמים, אמן.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? הנה מה שאתם צריכים! כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

קורונה

חוששים מהאומיקרון? לרב יגאל כהן יש מה לומר על הזן החדש

קורונה

אחת ולתמיד: מה דעתו של הרב פנגר בנוגע לחיסונים?

קורונה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: בעניין החיסונים

קורונה

הבסיס של עם ישראל נסדק ונגמר

קורונה

חכם שלום כהן: "כל אדם אשר נקבע כי יטול את החיסון השלישי עליו לעשות כן"

קורונה

גדולי הדור במכתב מיוחד על מיגור המגיפה: "זכינו לראות נפלאות. חסד ה’ גבר עלינו"

קורונה

הרב הראשי לישראל: ’’להודות על דעיכת המגפה, להתפלל לישועת אחינו בעולם’’

קורונה

הרב אליהו רבי: ההזדמנויות העסקיות של סוף הקורונה

קורונה

יוזמה חדשה ומיוחדת מבית מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט’’א: התחסנת? התברכת!

קורונה

לאחר ששימח חתן יתום: הזמר הוכנס לבידוד וגם חלה. מה שקרה בסוף יפתיע גם אתכם

קורונה

פורים בצל הקורונה: הנחיות הלכתיות לקראת פורים מהרב יצחק יוסף שליט’’א

קורונה

למה הקב’’ה הביא את הקורונה?

קורונה

בזכות התפילות: הפעוטה שהייתה במצב קריטי עקב נגיף הקורונה יצאה מכלל סכנה

קורונה

מכתב לאנשים שלא מאמינים בקורונה

קורונה

איך נתמודד עם הקורונה בעתיד?

עוד מאמרי תוכן בנושא קורונה
X
  • © כל הזכויות שמורות