חינוך ילדים

אני מרגיש שהילד מאבד כיוון

הרב אליהו רבי במענה להורים שפונים אליו ושואלים מדוע על אף שהם פועלים על פי הדרכתו הילדים שלהם לא ממושמעים


29/06/21 | י"ט תמוז התשפ"א
הרב אליהו רבי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

מדברי הרב בסרטון:


למה הילד שלי לא ממושמע?

ישנם הורים שמתלוננים: "אני מתנהג כל כך טוב לילד. נותן לו, מחבק ומנשק. בדיוק כפי שציפית ממני לעשות. ועם כל זה, התוצאות אינן אותן תוצאות. הילד מתחצף. הילד משתולל. הילד עושה מה שהוא רוצה ואני מרגיש/ה שהזאטוט מאבד כיוון".

 

כל אדם צריך סמכות

כל ילד, צריך סמכות. גם כל מבוגר צריך סמכות. אף אחד לא רוצה באמת לגור במדבר או בג'ונגל, ולהבין שבכל רגע יכול לקרות פה משהו שאף אחד לא צפה. כולנו מעדיפים לראות מישהו מעלינו שמנהל ומסדר את העניינים. לילד זהו צורך נפשי מינימלי. כאשר ילד לא רואה סמכות בהורים שלו, לא רואה אותם כאלה שיודעים לומר ימינה או שמאלה, אחורה או קדימה, הילד מאבד את העשתונות.

 

מה קורה בפנים כשאין סמכות?

כאשר אתה באה לחצות כביש, בתור ילד קטן, ואתה יודע שיש לידך אבא שאומר: "עכשיו לא עוברים, זה אדום." ולאחר מכן: "עוברים, כי זה ירוק". אתה מבין שיש כאן מישהו שלוקח אחריות על החיים, ואתה חוצה את הכביש בביטחה. לעומת זאת, אם אבא שלך אומר: "תעשה מה שאתה רוצה. איך שאתה רוצה ומתי שבא לך ואיך שבא לך" אתה רועד. אתה חושש, אתה אומר: "אולי תגיע משאית? אולי ינחת מטוס? אולי יקרה האסון הבא בדקות הקרובות?".

 

אל תתנו לילד שלכם ללכת לאיבוד

אדם בלי סמכות, לא יכול ליצר סמכות. אדם שאין לו מישהו מעליו שמבטח לו את החיים, לא יכול ליצר לבד את אותו ביטחון של חיים. אם אתם הורים נחמדים, אם אתם הורים אוהבים, זה נפלא, זה מדהים וזה טוב. אבל אם הילד שלכם לא רואה מישהו עם סמכות אחריו, הוא הולך לאיבוד. ומילד שהלך לאיבוד לא דורשים כלום, אין כלפיו שום תביעה. תחליטו יחד מהם הגבולות האמיתיים, תחליטו יחד מה הם הדברים שצריך לשמור עליהם. ומאותו רגע תודיעו: "אבא אוהב, אמא אוהבת, אבל את הקו האדום הזה לא עוברים". ותראו עד כמה הילד יתיישר. ייכנס למסגרת האמיתית ויחד אתכם יפרח, ישגשג ויעניק נחת.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות