הבבא סאלי

מפעים: בגלל הדבר הזה זכה הבבא סאלי שעיניו תצפינה למרחוק

לכבוד יום ההילולא, מובא לפניכם מעט מכוח קדושתו של הקדוש הבבא סאלי זיע"א


05/01/22 | ג' שבט התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

הבבא סאלי זיע"א היה ידוע בשמירת העיניים המיוחדת שהייתה לו. כבר בהיותו ילד קטן במרוקו הרחוקה, הקפידו הוריו לכסות את עיניו בכל פעם שהו אותו לרחוב, ואכן הבבא סאלי הקדוש היה מקפיד על שמירת העיניים ממראות אסורים.

 

הבבא סאלי היה גאון בתורת הנגלה ובתורות הנסתר, והיה מכסה את פניו בטליתו ולומד כך שעות ארוכות. מספר נכדו רבי משה אבוחצירא שליט"א, כי פעם אחת בא לבקרו הרב מרדכי אליהו זצוק"ל, שהבבא סאלי חיבבו מאוד. רבי מרדכי אליהו ניגש לבבא סאלי ושאל אותו: "רבינו ידוע במופתים שהוא מחולל, רבים נושעו בזכות ברכותיו, עקרות נפקדו, חולים נתפראו, מה הכוח המיוחד שיש לרב שעל ידו כל ברכותיו מתקיימות? האם זה בגלל זכות אבות?" תהה הרב אליהו, "הרי גם לי יש זכות אבות! שמא בגלל לימוד תורה? הרי אף אני עוסק בלימוד התורה, אך עדיין איני זוכה למעלה עצומה כזו שכל ברכותיי מתקיימות... ואם יאמר לי כבודו כי הוא טובל במקווה טהרה בכל יום- הרי גם אני טובל במקווה כל יום, מהו הסוד אם כן?" חייך הבבא סאלי ואמר: "בזכות שמירת העיניים שלי, שמימיי- ועוד מהיותי ילד רך בשנים- לא ראו עיניי מראה שאינו ראוי, בזכות' ולא תתורו' זכיתי שהקב"ה שומע לתפילותיי, וברכותי אכן מתקיימות..."

 

מספרים על הבבא סאלי שזכה גם לראות למרחוק, בזכות שהיה שומר את עיניו ממראות אסורים. היה זה בימי מלחמת יום הכיפורים, חוסר הסדר שלט אז במדינה, במלחמה היו הרוגים ופצועים רבים, אך גם מאות נעדרים. אישה אחת הגיעה בוכיה לפני הבבא סאלי - היא לא קיבלה אות חיים מבעלה, והייאוש החל להשתחל לליבה...

אך הבבא סאלי עודד אותה ואמר לה: "גברת, אל דאגה, בעלך עודנו חי!" כשייני בית הדין שמעו את אמירתו הבטוחה כל כך של הבבא סאלי, ביקשו לדעת מהיכן שאב את המידע, כי הרי הוא משליך על תהליך התרת האישה מעגינותה! ענה להם הבבא סאלי: "אני רואה אותו ממש לנגד עיני, חי ונושם..." אנשים רבים סברו כי הבבא סאלי מבקש לעודד את רוחה לבל תישבר. ואכן, הלא יאומן קרה: לאחר חודשים מספר, כחלק מתהליך החזרת שבויים בין ישראל לסוריה, חזר גם בעלה של אותה אישה, בריא ושלם מהלך על שתי רגליו. 

 

בזכות שמירת העיניים שלו, זכה הבבא סאלי ועיניו ראו מעבר לראייה של בן אנוש!

 

סיפור מצמרר על סידנא בבא סאלי זיע''א, צפו:

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא הבבא סאלי
X
  • © כל הזכויות שמורות