דבר תורה לפרשת פנחס

יש רועים ויש רועים: דבר תורה מהרב מנדל לפרשת פנחס

חז"ל אומרים "אין בן דוד בא עד שתכלה הפרוטה מהכיס"  ופירשו צדיקים: פרוטה מלשון פרטיות


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בשבועות אלו מיחלים ומתפללים כולנו שנזכה לביאת משיח צדקנו, במהרה בימינו אמן.
 
בפרשת השבוע כתוב  "ולא תהיה עדת ה' כצאן אשר אין להם רועה". הקשה רבי שלום שבדרון זצ"ל: מדוע משה אומר "כצאן אשר אין להם רועה" ולא אומר ביתר פשטות "כצאן בלי רועה"?
 
רבי שלום אומר על כך הסבר נפלא: יש רועים ויש רועים... יש רועים שכל מטרתם וכוונתם היא כדי שתהיה להם פרנסה. הם רועים את הצאן כדי שיהיה להם כסף. לעומתם, יש כאלה שרועים את צאנם, ואמנם הם לא עושים זאת למען כסף, אלא למטרה אחרת – כדי שיהיה להם בשר לאכול. הם מגדלים צאן כדי שבבוא היום ישחטו אותו ויאכלו מבשרו. המשותף לכל אלו, שהם רועים "בשביל עצמם", בשביל האינטרס שלהם, ואין הם רועים "בשביל הצאן". לעומת זאת, יש כאלו שאוהבים את הצאן. הם רועים "בשביל הצאן". כל מעייניהם נתונים אך ורק כדי שלצאן יהיה נעים וטוב.
 
משה רבינו פונה לקב"ה ומבקש: כשם שיש כמה סוגים של רועים, כך יש כמה סוגים של מנהיגים! אני מבקש, אומר משה, שהמנהיג שיתמנה על עם ישראל יהיה מנהיג שידאג כל העת למען האינטרסים של העם, לרווחתו ולטובתו, כמו רועה צאן הרועה למען הצאן.
 
בכל הדורות זכה עם ישראל למנהיגים אמיתיים, כאלה אשר דאגתם היתה עבור עם ישראל.
 
חז"ל אומרים "אין בן דוד בא עד שתכלה הפרוטה מהכיס"  ופירשו צדיקים: פרוטה מלשון פרטיות. בן דוד יבוא ויגאלנו כשתכלה "הפרטיות" מהכיס, אלא כל אחד ואחד יתאמץ לעזור ולסייע לזולת בחן ובחסד. ובכך נקרב גאולתנו, לראות את משיח השם בתפארתו, ונזכה לקבלו בחסד וברחמים, במהרה בימינו אמן.
 
 

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת פנחס
X
  • © כל הזכויות שמורות