דבר תורה לפרשת מטות - מסעי

הלחש הסודי: דבר תורה לפרשת מטות מהרב מנדל – מנהל מוקד תהילים ארצי

שמע הגאון את סיפורה, ופרץ בצחוק. מן הצחוק התפוצצה המוגלה שבאזנו. הוא כבר לא היה צריך את הלחש כדי לרפא את אזנו...


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 


בפרשת השבוע נכתב "לא יחל דברו, ככל היוצא מפיו יעשה".

אומר החיד"א: "לא יחל דברו" – אם האדם לא מחלל את דברו, אם הדיבור שלו קדוש, אזי "ככל היוצא מפיו יעשה" – ריבונו של עולם יעשה ככל היוצא מפיו. כל בקשותיו של האדם תענינה מן השמים. צדיק גוזר והקב"ה מקיים.

הגאון מווילנא סבל פעם מדלקת אזנים קשה. סיפרו לו בני הבית שיש אשה שמרפאת באמצעות לחש. הגאון הסכים שהאשה תבוא לביתו. הוא פנה אליה, וביקש לדעת מה הלחש, אולי חלילה זה שם טמא. אמרה: "הרי זה מקור פרנסתי היחיד, ואם אגלה את סודי - אני עלולה לאבד את מטה לחמי...". אבל כמובן שאין לחשוש מהגאון שיעשה שימוש לרעה בלחש ויגלה אותו ברבים. בסופו של דבר גילתה האשה לגאון כיצד עובד הלחש: "אני נוטלת בידי כוס מים, מברכת 'שהכל נהיה בדברו' ושותה. זה הכל... וזה עובד!". שאל הגאון: "מי גילה לך את הלחש הזה?". "ריבונו של עולם!", השיבה.

וכך היא מספרת: "הייתי ילדה יתומה, אבי נפטר. נשארתי ללא פרנסה. נכנסתי לבית הכנסת, פתחתי את ארון הקודש ובכיתי לה': 'אין לי פרנסה'. פתאום אני שומעת איזו בת קול שאומרת לי: 'תגידי שהכל נהיה בדברו לרפואת בני אדם, ותהיה לך פרנסה ברווח'. ככה אני מתפרנסת לא רע כבר שלושים שנה".

שמע הגאון את סיפורה, ופרץ בצחוק. מן הצחוק התפוצצה המוגלה שבאזנו. הוא כבר לא היה צריך את הלחש כדי לרפא את אזנו...

שאלה האשה: "למה הרב צחק?". ואז הוא סיפר: "אני הייתי הבת קול... הייתי שם בבית מדרש, ראיתי יהודיה בוכייה, לא יכולתי ללמוד. שמעתי שהיא צועקת 'פרנסה, פרנסה', ואמרתי: 'אם את צריכה פרנסה, תגידי שהכל נהיה בדברו, זה יעזור לך'. לא חשבתי מראש ולא תכננתי מראש לומר את הדברים, זה מה שיצא לי מהפה באותו רגע כדי להפיס את דעתך".

הגאון לא חשב ולא התכוון, אבל "ככל היוצא מפיו יעשה". אחרי שהדבר יצא מפיו, הקב"ה קיים את דבריו, וראתה האישה פרנסה בשפע בזכותו.

בחז"ל מובא "כל רגע ורגע שאדם חוסם פיו - זוכה לאור הגנוז, שאין כל מלאך וברייה יכולים לשער".

בית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם, ועתיד להבנות באהבת חינם. אחד הדברים המרכזיים הגורמים להביא שלום ואהבת חינם הוא שמירת הדיבור, ובזכות זה יתקבלו תפילתינו ובקשותינו לזירוז הגאולה, במהרה בימינו אמן.

שבת שלום,
הרב מנדל

 

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת מטות - מסעי
X
  • © כל הזכויות שמורות