דבר תורה לפרשת ואתחנן

העוף הנדיר: דבר תורה לפרשת ואתחנן מהרב מנדל - מנהל מוקד תהילים ארצי

לרבי עקיבא איגר זצ”ל היתה הנהגה, לקיים מדי בוקר מצוות ביקור חולים. בוקר אחד הוא הגיע לבקר חולה אנוש, שהרופאים כבר נואשו מחייו


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשת השבוע נאמר "ובקשתםִ משם את השם אלוקיך, כי תדרשנו בכל לבבך ובכל נפשך".

על כוחה של תפילה מעומק הלב ניתן ללמוד מהמעשה הבא. לרבי עקיבא איגר זצ”ל היתה הנהגה, לקיים מדי בוקר מצוות ביקור חולים. בוקר אחד הוא הגיע לבקר חולה אנוש, שהרופאים כבר נואשו מחייו.

רבי עקיבא איגר ידע כי רופאו של המלך צריך לעבור באזור, וביקש מחברי ועד הקהילה שיבקשו ממנו לסור לבית החולה לבדוק את מצבו, וזאת כמובן תמורת תשלום הוגן. הוא הוסיף וביקש שיקראו לו בעת שהרופא יגיע לבית החולה. 

ואכן, חברי ועד הקהילה עשו השתדלות והצליחו להביא את הרופא הגדול אל החולה. לאחר שבדק אותו - הצטרף לחוות דעתם של הרופאים הקודמים, וטען שגם לדעתו אין תרופה למחלתו של האיש. 

רבי עקיבא איגר פנה אל הרופא ושאל אותו: "אם המלך, בכבודו ובעצמו, היה חולה חלילה במחלתו של האיש הזה, האם גם אז היית אומר שאין תרופה למחלתו?". ענה הרופא ואמר: “למחלה זו יש, תרופה, אלא שרק מלך יכול להשיגה. יש עוף מסוים השוכן במדבריות, שאם מבשלים אותו במים וגומעים מהמים האלו, אפשר להחלים מן המחלה. דא עקא, שכדי לצוד עוף זה יש לשלוח מאות ציידים למדבריות שונות בקצה העולם למשך תקופה ארוכה, עד שהללו יצליחו לזהות את העוף הנכון ולצוד אותו. לאדם רגיל אין את הכלים לכך". 

האזין רבי עקיבא איגר לדבריו, שילם לו את שכרו ופטרו לשלום. לאחר מכן ניגש לחלון, נשא כפיו לשמים ואמר: “ריבונו של עולם! וכי בנך, אהובך, גרוע מן המלך הגוי? מדוע שלמלך הגוי תהיה אפשרות להשיג את העוף ולבנך החולה לא?”. עוד בטרם כילה את תפילתו, ועל אדן החלון נוחתת ציפור... היתה זו, כמובן, הציפור המדוברת. רבי עקיבא איגר הורה לבשל אותה לצורך החולה, אך לשמור את הכנפיים והזנב. החולה שתה מהמרק והבריא. 

לימים הזדמן רופא המלך פעם נוספת לאזור, והוא התעניין לדעת מה אירע עם אותו חולה שבשעתו אבחן אותו. להפתעתו סיפרו לו כי החולה הבריא! “הרב שלנו התפלל לבורא עולם, והוא שלח לו את הציפור”. הרופא לא האמין וביקש לראות את האיש. משהביאו אותו לפניו, והלה הראה לו את שאריות הכנפיים והזנב של הציפור, התרגש הרופא מאד ואמר בהתרגשות: “מה שמלך צריך לעשות באמצעות מאות ציידים, במשך שבועות שלמים - הרב שלכם עושה בתפילה אחת! אין אומה כעם ישראל, ואין אלוקים כאלוקי ישראל”. 

הרופא פרסם את הסיפור, והדבר גרם לקידוש השם עצום.

בשבת זו, שבת נחמו, יקוים בנו הפסוק "נחמו נחמו עמי". אמן.

שבת שלום.
הרב מנדל

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת ואתחנן
X
  • © כל הזכויות שמורות