דבר תורה לפרשת בשלח

פרנסה מתוך אמונה: דבר תורה לפרשת בשלח, מהרב מנדל

עזבו נא כל תחבולות ועצות אשר בידכם, והשליכו יהבכם רק על הבורא יתברך שמו. ממילא תזכו לניסים ונפלאות, שיקרע הים


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בספר "נועם אלימלך" מפורש הפסוק 'הנני ממטיר לכם לחם מן השמים ויצא העם, ולקטו דבר יום ביומו', שאמר הקדוש ברוך הוא למשה, הנני מוכן יום יום להמטיר לכם לחם ולהשפיע פרנסה מן השמים, אך מאחר שיצא העם ולקטו, שהמה מחוסרים בטחון ויצאו מגדר נכון - על כן "ולקטו דבר יום ביומו", שצריך לצאת לפרנסתו מדי יום - צריך להתחדש אליו הלקיטה מחדש, כי אם היה בוטח בלב נאמן היתה פרנסתו מזומנת לו, שלא בצער ועבדות כלל, כי אם כמטר, ההולך שלא ביגיעה.

וכך פירש הרה"ק מפשיסחא זי"ע: "קשין מזונותיו של אדם כקריעת ים סוף'", כי ב'קריעת הים' אמר הקדוש ברוך הוא למשה "מה תצעק אלי דבר אל בני ישראל ויסעו", ומבואר ברמב"ן שהיו כמה כיתות בין בני ישראל שהציעו 'עצות טובות', כדת מה לעשות באותה שעה. יש מהם שאמרו להילחם עם המצרים, ואחרים אמרו לחזור למצרים. עוד כת אמרה להיכנע תחתיהם. ולכן אמר להם הקדוש ברוך הוא "ויסעו" - עזבו נא כל תחבולות ועצות אשר בידכם, והשליכו יהבכם רק על הבורא יתברך שמו. ממילא תזכו לניסים ונפלאות, שיקרע הים.

אותו הדבר בפרנסתו של אדם - כאשר יפסיק האדם לתת עצות כביכול לקדוש ברוך הוא, באם יתן לי כך וכך...אני ארוויח כך וכך. אין לו אלא להשתדל ולישא עיניו למרום, בתפילה שיצליח ה' דרכו, אז יראה ברכה והצלחה בכל מעשה ידיו, ויקבל שפע רב מידו הרחבה  הפתוחה והמלאה (באר הפרשה).

שבת שלום ומבורך,
הרב מנדל

מוקד תהילים ארצי בתפילה מיוחדת לפרנסה עבורך!
אלפי אומרי תהילים יקראו פרקים כהצלחה לפרנסתך והצלחת ביתך בשפע גשמי ורוחני.
לפרטים הקליק/י כאן >>




ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת בשלח
X
  • © כל הזכויות שמורות