דבר תורה לפרשת בשלח

זכר עשה לנפלאותיו: דבר תורה קצר לקראת פרשת בשלח – מאת הרב מנדל

אפילו באם האדם חטא כנגדו ולא העריך לנכון את חסדו של השם - ברגע שהאדם גומר בדעתו לחזור למוטב, ולהתקרב לה' - כבר יקבלו אותו בשמים בזרועות פותחות, ויריעפו עליו שפע ברכה ממעל עד בלי די


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

דוד המלך אומר בתהילים "זכר עשה לנפלאותיו, חנון ורחום השם". מה הקשר בין תחילת הפסוק לסופו? בתחילה מדובר על כך שהקב"ה עשה זכר ליציאת מצרים, ואילו סוף הפסוק מדבר על מידותיו של הקב"ה, שהוא חנון ורחום. אז מה הקשר?
דרכו של אדם בשר ודם - כשנותן ועושה טובה לחברו, ממתין ומצפה מתי ישיב לו החבר כגמולו הטוב. ובאם ח"ו חברו פשע כנגדו, בוודאי שלא ימחל לו, ויכעס על שהשיב לו רעה תחת טובה.
אך מידתו של השם יתברך שונה: אפילו באם האדם חטא כנגדו ולא העריך לנכון את חסדו של השם - ברגע שהאדם גומר בדעתו לחזור למוטב, ולהתקרב לה' - כבר יקבלו אותו בשמים בזרועות פותחות, ויריעפו עליו שפע ברכה ממעל עד בלי די.
וזה מה שאומר דוד המלך, "זכר עשה לנפלאותיו": ה' הרבה בניסים ונפלאות כשהוציאנו ממצרים, ועכ"ז תדע שחנון ורחום ה'. רחמיו הם ללא גבול תמיד. גם אם התרחקת מעט - יכול אתה לחזור, כי חנון ורחום ה', וימשיך להיטיב עמך כבעבר.
***
עומדים אנו לפני שבת שירה, בהודיה לה' על כל הניסים שעשה עם אבותינו במצרים וקריעת ים סוף. זוהי גם שבת לפני ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות. מתוך הודיה על כל הטובות שנותן לנו ה', נזכור תמיד שחנון ורחום ה'.

הרב מנדל
מנהל מוקד תהילים ארצי
 
לזמני כניסת השבת, פרשת בשלח - https://www.tehillim-center.co.il/article/717
 

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת בשלח
X
  • © כל הזכויות שמורות