הבבא סאלי

זייף תעודת הכשר על בשר חלק ומכר בשר כלב

נכנס הבבא סאלי למטבח, הביט בבשר, ופנה אל נכדו אלעזר: קח מיד את הבשר, ותברר מיהו השוחט ששחט אותו!


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 
 
זייף תעודת הכשר על בשר חלק ומכר בשר כלב
סיפור ששמענו ממקור ראשון: הגאון הצדיק ה"בבא אלעזר" זיע"א בבחרותו היה בבית סבו ה"בבא סאלי" זיע"א. והנה פנה אליו הבבא סאלי ואמר כי לעת ערב צריכה להגיע קבוצה גדולה של אורחים, והוא רוצה לערוך לכבודם סעודה, ולכן שיסע בבקשה לעיר בני ברק ויקנה 20 ק"ג בשר חלק. הרהר הבחור ר' אלעזר בלבבו, מדוע לטרוח לנסוע עד בני ברק לקנות בשר, הלא אפשר להשיג בשר חלק למהדרין אף בשוק רמלה-לוד הקרוב. ממחשבה למעשה, נסע לשוק רמלה-לוד, ראה באחת מחנויות הבשר מוכר בעל חזות חרדית עם זקן ופאות, ביקש לראות תעודת הכשר, וכאשר הראה לו המוכר תעודת הכשר למהדרין, קנה אצלו את 20 ק"ג הבשר המבוקשים.
 
חזר הנכד ר' אלעזר לבית סבו הבבא סאלי, הגיש לידי הרבנית סימי שתחי' את חתיכות הבשר, והודיע לרב כי מילא את מבוקשו. נכנס הבבא סאלי למטבח, הביט בבשר, ופנה אל נכדו אלעזר: קח מיד את הבשר, ותברר מיהו השוחט ששחט אותו! הבחור אלעזר חש חוסר נעימות: האם הצדיק חש שלא עשה בדיוק כפי בקשתו? בזריזות רבה שם שוב פעמיו לעבר שוק רמלה לוד, ניגש אל מוכר הבשר וביקש שיאמר לו מיהו השוחט. ניסה המוכר להתחמק, אך כשלא היתה לו ברירה, הפטיר ואמר: השוחט שלי הוא רבי שלמה עמר. הבחור אלעזר שהכיר את השוחט כירא שמים, תיכף ומיד שם אליו פעמיו, ושאל אותו האם אכן הוא זה ששוחט את הבשר באותה חנות. ענה לו רבי שלמה: עד לפני כשלושה חודשים אכן בעל החנות היה מזמין אצלי בשר ששחטתי. אולם בשלושה חודשים האחרונים כבר איננו מזמין. נורות אדומות נדלקו בראשו של הבחור אלעזר והוא אץ רץ חזרה אל חנות הבשר. הפעם פנה אל המוכר בתקיפות: אמור לי מיד, מיהו השוחט ששחט את הבשר בחנותך. כשלא נענה בתשובות מספקות, התקשר מיד למשטרה. באו שוטרים, פתחו את הפריז'ידרים, ולאחר חקירה ודרישה התגלתה האמת הנוראה והמזעזעת: בעל החנות רצה להשיג בשר בחינם, צד כלבים ושחטם, והציע למכירה את בשרם, תחת תעודת ההכשר המהודרת שהיתה לו לפני כן, בזיופים קלים.
 
הנה כי כן, הבבא סאלי בקדושתו, בהבטה קלה "הריח" את ריחו הבאוש של הבשר. (מפי רבי רפאל רוזיליו שליט"א, חברותא של רבי אלעזר זצוק"ל בבחרותו בישיבת "פורת יוסף")
 
נמצינו למדים, כמה יש להיזהר לקנות מירא שמים אמיתי, בפרט כשמדובר בבשר הנמכר פתוח וטרי במשקל, ולא באריזות חתומות. וכמו כן במסעדות, יש לדקדק שיהיה בעל המסעדה ירא שמים, ונתפלל לה' שיצילנו מכל מכשול וטעות.
 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא הבבא סאלי
X
  • © כל הזכויות שמורות