הבבא סאלי

לרגל יום ההילולה - לקט סיפורי מופת על אודות הבבא סאלי

ב-ד' שבט חל יום פטירתו של הבבא סאלי, רבי ישראל אבוחצירא, רב צדיק שהאיר את העולם ובן למשפחת צדיקים ענפה. הבבא סאלי היה ידוע ביכולתו לחולל ניסים, ולרגל יום פטירתו הבאנו לפניכם לקט סיפורי ניסים מופלאים


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
הבבא סאלי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

טיפת יין בים הסוער

הנוסעים עלו על האונייה, נהנים ממזג האוויר הרגוע. הנוף נפרש לפניהם במלוא הדרו, והם שאפו לקרבם בהנאה את האוויר הצלול. נוסע אחד לא שת ליבו למראות עוצרי הנשימה, אלא הסתגר בחדרו כדי ללמוד תורת אלוקים חיים, הלוא הוא הבבא סאלי הקדוש. הרב הצדיק היה בדרכו לארץ ישראל, וניצל כל רגע פנוי לשקוד בתורה הקדושה.

לפתע השמיים הזעיפו וגשם עז ניתך ארצה. גלי הים געשו ואיימו להטביע את הספינה, שהיטלטלה ביניהם כקליפת אגוז. נוסעי האונייה המבוהלים פנו לרב החובל וגילו לו כי באונייה נמצא צדיק גדול. רב החובל הורה להם לפנות מיד לאותו הצדיק ולבקש ממנו לשאת תפילה להשקטת הסופה.

הם דפקו על דלתו של הבבא סאלי והתחננו בפניו שיעשה משהו על מנת להשקיט את הים מזעפו. הבבא סאלי לקח את גביע הקידוש שלו, שהיה של סבו רבי יעקב אבוחצירא, מילא אותו ביין, בירך עליו "בורא פרי הגפן" ושתה מעט. לאחר מכן פסע לעבר סיפון הספינה ושפך לתוך הים הזועף את היין שנותר בכוס. מיד, כמטה קסם, הים נרגע מזעפו, העננים הסתלקו ושמש חמימה הפציעה במרום.

המעשה הדהים את נוסעי הספינה, הכה גלים למרחוק, והיווה עדות אחת מיני רבות על כוחו של הצדיק לגזור גזירה והקב"ה מקיימה.

 

"נתק את הילדה מהאינפוזיה"

האב הביט בעצבות בבתו הקטנה; מזה תקופה ארוכה שלא בא אוכל לפיה והיא מסרבת לאכול. מצבה הרפואי החל להידרדר וחוסר התזונה החל להיות ניכר בגופה. הרופאים אמרו נואש ולא הצליחו למצוא את הסיבה לאי-יכולתה לאכול. הרופאים ציינו בפני האב כי לא נותרה לו ברירה אלא לאשפז את בתו הקטנה; כך היא תקבל את מזונה דרך אינפוזיה. ואכן הילדה אושפזה וחוברה לאינפוזיה במשך חודשים רבים.

הזמן חלף והרופאים עומדים נבוכים נוכח מצב הילדה; הם אינם יודעים מה מונע מהילדה לאכול. האב, שהיה חרד לגורל בתו הקטנה, פנה לבבא סאלי וביקש את ברכתו הקדושה לרפואת בתו.

"אתה סומך על רופאים?!" התפלא בפניו הבבא סאלי. "תסמוך על מי שאמר והיה עולם! תוציא את הבת שלך מפה מיד, ותהיה לה רפואה שלמה! אבל תוציא אותה תוך שעה. אם תוציא אותה אחרי שעה, אין לי מה להגיד לך".

דברי הרב ניצבו נגד ההיגיון, אך באותה מידה נסכו באב ביטחון משום שנאמרו מפה קדוש. האב פנה לרופא ואמר לו שהוא רוצה לקחת את בתו לבית. הרופא כעס על בקשת האב וציין בפניו כי הוא נוהג בחוסר אחריות ומסכן את חיי בתו. לבסוף התרצה הרופא לשחרר את הילדה בתנאי שיחתום האב על כך שהוא נוטל אחריות מלאה על מעשיו. "אני חותם. אם הבבא סאלי אמר, אז אני חותם", הפטיר האב.

האב חתם על המסמך ולקח את בתו. בנסיעה לבית לפתע לחשה בתו: "אבא, אני רעבה". האבא ההמום הגיע עמה מהר לביתם והגיש לה ארוחה דשנה. הילדה אכלה בתיאבון, נוכח עיניהם המשתאות של הוריה. למחרת האב הגיע לבבא סאלי להודות לו על הנס המופלא. "אל תגידו לי תודה רבה", הצטנע הרב. "זה הכול בזכות האמונה שלכם שהאמנתם בקב"ה ולא האמנתם ברופאים, עד כדי כך שהייתם מוכנים לעזוב את בית החולים וללכת הביתה".

 

"לב חדש עד סוכות"

בערוב ימיו הבבא סאלי הקדוש היה מאושפז במשך תקופה ארוכה בבית חולים, ואף שם סייע בברכותיו לעם ישראל. מספר שמשו של הבבא סאלי, שהיה לו לעזר בתקופת אשפוזו בבית חולים, כי יום אחד הבחין ברופא הנושא תינוק על ידיו ורץ במסדרונות בית החולים. כשראהו הרופא, שאלו: "שמעתי שיש פה צדיק. איפה הצדיק הזה נמצא?"

שמשו של הבבא סאלי הוביל את הרופא לצדיק. הרופא הניח את התינוק על רגליו של הבבא סאלי וביקש ממנו: "זה תינוק שהלב שלו כמעט גמור והוא בסכנת חיים. אנא כבודו יברך אותו". הבבא סאלי שאל: "עוד כמה זמן סוכות?" והוסיף "תגיד לאבי הילד שבערב סוכות הוא יצא הביתה עם לב בריא". ואכן, בערב סוכות הרופא נדהם לגלות כי ליבו של התינוק נרפא בצורה ניסית, כאילו הושתל בו לב חדש!

סיפורים אלה הם מעט מיני סיפורים רבים על גדולת הבבא סאלי, שזכה שהקב"ה נענה לבקשותיו ובוצעו תחת ידו ניסים מופלאים. זכותו תגן עלינו.

 

צפו במרן זצוק"ל מספר על גדולתו של הבבא סאלי

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא הבבא סאלי
X
  • © כל הזכויות שמורות