מגזין תהילים

הנער היה שרוי בתרדמת, אך בהכרה מלאה – סיפור מופלא ואמיתי

12 שנה היה שרוי מרטין פיסטוריוס, בן ה-12 מדרום אפריקה, במצב של תרדמת. חמש שנים מתוכן הוא היה בהכרה מלאה, אך כלוא בתוך גופו במצב של צמח ולא מצליח לתקשר עם סביבתו. נשמתו זעקה בקול אילם, עד שהתרחש הנס המופלא והנער התעורר


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מרטין פיסטוריוס, ילד בן 12 מדרום אפריקה, החל להתלונן על כאבי גרון עזים. הוא הובהל לבית חולים, אך הרופאים לא מצאו את הגורם לכאבים החריגים. מצבו הרפואי הידרדר במהירות והוא החל לסבול מחולשה כללית ומאיבוד זיכרון, עד לקריסת מערכות כללית.

מרגע זה הפך הילד בן ה-12 לצמח, והחל לדעוך מול עיניהם של הוריו המודאגים. בתחילה הרופאים עוד קיוו כי הילד יחלים, אך נוכח ההידרדרות במצבו הרפואי, אף הם איבדו תקווה והסבירו להורים שעשו כל מה שיכלו לעשות וכנראה הילד יהיה צמח לשארית חייו.

"הייתי אבוד בארץ שבה איש לא יכול לעזור לי"

חמש שנים לאחר מכן חזר הנער להכרה מלאה, אך לא הצליח לתקשר עם סביבתו בשל מצבו הגופני. "כלפי חוץ זה היה נראה שאני עדיין צמח, למרות שניסיתי לצעוק ולהתחנן שיקשיבו לי, שאני מדבר. לא במילים, אלא בתוכי אני כמו כולם ורציתי שאנשים יבחינו בי", מספר מרטין.

שבע שנים מרטין היה שרוי במצב של צמח כלפי חוץ, אך היה בהכרה מלאה ובפנים זעקה נשמתו זעקה אילמת לסובבים אותו, מקווה שיצליחו להבין את מצבו ולתקשר עמו. הימים חלפו ומרטין החל לאבד תקווה, הוא הבין כי משפחתו לעולם לא תצליח להבין שהוא בהכרה מלאה, הרי הוא מוגבל בתוך גופו ולא מצליח ליצור עמם קשר כלל. "הבנתי שאני הולך לבלות ככה את שארית ימיי, לבד במחשבות שלי. הייתי בתרדמת וירטואלית, אבוד בארץ שבה איש לא יכול לעזור לי".

נקודת המפנה

הרגע הקשה ביותר שחווה מרטין היה כאשר אימו לחשה לידו: "הלוואי שזה ייגמר, כבר לא משנה לי איך". אמירה זו, לדבריו, הייתה קשה מנשוא כיוון שהבין שאימו למעשה מוותרת עליו מייחלת למותו. מבטו נותר קפוא כשם שהיה, אך בקרבו התחולל מאבק. מרטין החליט לצאת למלחמה ולנסות להוכיח להוריו שהוא בהכרה.

כשאביו של מרטין קילח אותו והאכיל אותו, מרטין ניסה לזעוק אליו בייאוש: "אבא, אני כאן. איך זה שאתה לא יכול לראות אותי?" משחזר מרטין, "הנשמה שלי זעקה בפנים, אבל כל מה שיכולתי לעשות כלפי חוץ הוא לבהות בו".

"אני שמח בחלקי ולא יכול לבקש יותר"

בסופו של דבר, מרטין הצליח במאבקו והוכיח למשפחתו שהוא מנסה ליצור קשר. כשמרטין היה בן 24, פרמדיק שהגיע לטפל בו הבחין בהבעות פנים חריגות אצל מרטין, והבין מכך כי מרטין מנסה ליצור עמו קשר. בהמלצת הפרמדיק, הוריו של מרטין שלחו אותו למומחה לתקשורת המטפל באנשים במצבו, ואכן המומחה קבע כי מרטין מנסה ליצור קשר ונמצא בהכרה מלאה!

עם היוודע הדבר, הוריו של מרטין התפטרו מעבודתם ועבדו ללא לאות על תוכנת מחשב שתאפשר למרטין לתקשר באמצעות קולו. פיתוח התוכנה הושלם ובעזרתה הצליח מרטין להשתקם וללמוד, הוא אף הוציא תואר אקדמי והתחתן. על סיפורו האישי המופלא כתב מרטין ספר וסיכם כי "אני שמח בחלקי, ולא יכול לבקש יותר".

 

צפו בדבריו המרתקים של הרב אריה חיים נווה שליט"א על תודעה נצחית:

 

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות