פסח

בזכות ליל הסדר - זכו שני האחים לישועה

אחרי שנות המתנה ארוכות, נושעו שני האחים בזכות סגולתו של ליל חג הפסח


19/04/19 | י"ד ניסן התשע"ט
ישועה בליל הסדר

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הסיפור הבא מגיע מניו יורק הרחוקה, והוא התגלגל אל אחד מרבני הישיבות בעיר באחד מימי הקיץ החמים, מפי יהודי העובד במחנה הקיץ של הישיבה. שמו של הבחור שונה מטעמי פרטיות, נקרא לו שמואל. מאז שמלאו לו 18 שנים, רצה שמואל להינשא. הוא יצא לשידוכים ועשה מאמצים רבים, אך לשווא. בחלוף 10 שנים, בגיל 28, כשכמעט ונואש, התגלגלה לידיו בליל הסדר, הגדת פסח המלווה בהסברים ביידיש. במהלך הקריאה בהגדה, הוא מספר, מצא לצד הקטע "וַנִּצְעַק אֶל יְיָ אֱלֹהֵי אֲבֹתֵינוּ, וַיִּשְׁמַע יְיָ אֶת קֹלֵנוּ, וַיַּרְא אֶת עָנְיֵנוּ ...", את סיפורו של הרב הקדוש מאפטא זצ"ל: באחד מן הימים נגש אל הרב אחד מחסידיו וסיפר לו כי השנה לא יעלה בידו לשלם לפריץ את דמי החכירה, מעשה שידעו השניים כי מהווה סכנת חיים של ממש. ענה לו הרב " צעק ב"וַנִּצְעַק" ותיוושע", וכך היה.

שמואל הנרגש עצר את קריאת ההגדה כשהגיעו בני המשפחה לקטע המדובר, וקונן באוזניי אמו על העובדה כי טרם זכה להקים בית. אמו האוהבת השיבה לו, כי הוא יודע שהם עושים את כל המאמצים האפשריים על מנת שיזכה להתחתן, ובעזרת השם זה יקרה בקרוב. ברגע זה, החליט שמואל לפנות לכל בני המשפחה, אשר ישבו מסובין יחד לשולחן החג, בבקשה: "קראתי כאן ביידיש, כי ב-"וַנִּצְעַק" יש סגולה, כי מי שזועק אל השם זוכה לישועה." על כן אני מבקש," הוסיף, "כי כל המסובים הלילה ייזעקו אל השם." בני משפחתו המופתעים של שמואל, אשר ביקשו להבין את משמעות הדברים, תהו מה עליהם לצעוק בדיוק. השיב להם שמואל: "קראו שלוש פעמים אל השם, 'שמואל אינו יכול להמתין יותר, שמואל חייב להתארס בקרוב." בני משפחתו הנרגשים של שמואל עשו כבקשתו וחזרו על דבריו שלוש פעמים. רצה אביו של שמואל להמשיך בקריאת ההגדה, אך שמואל עצר אותו. "ומה לגבי אחי יעקב? האם ראוי להמשיך בליל הסדר, בלי שנבקש זיווג גם עבורו?", בני המשפחה הנרגשים הנהנו למשמע דבריו, וכהצעת זעקו שלוש פעמים "יעקב אינו יכול להמתין יותר, יעקב חייב להתארס בקרוב."

לתדהמת המשפחה לא היה גבול כאשר בא' חול המועד פסח, קיבלו שני האחים הצעות שידוכים, אשר כבר ביום ב' חול המועד עמדו בפני חתימת התנאים. מחשש לעין הרע אם יסגרו את תנאי הנישואין של שני הבנים באותו היום, פנו בני משפחתו של שמואל  לאדמו"ר מוויז'ניץ מאנסי [זצ"ל], אשר פסק כי את תנאיו של האח שמואל יש לחתום בג' חול המועד, ואילו את אלו של האח יעקב ביום ד' חול המועד. רצה השם, ושמואל זכה להקים בית נאמן בישראל ומאז מצליחה דרכו בכל התחומים.

סגולה נוספת יש בליל הסדר, בעת אמירת 'מה נשתנה'. סיפורו של אב אחד מדגים זאת:

מעשה באב שלא זכה לחתן את בניו. ככל שחלפו השנים גדלה דאגתו. סמוך לליל הסדר, ביקשו הבנים לקבל את ברכת רבם, 'הלב שמחה' זצ"ל, לפני שייסעו לביתם לעשות את החג וזה השיב להם " הלא הבן שואל בליל הסדר, תשאלו את האב מדוע עדיין אינכם חתנים." למרות ששיערו הבנים כי הרב מציע להם להרבות בתפילה לאבינו שבשמים, החליט אחד מהם לקיים את דברי הרב כפשוטם ופנה לאביו בשאלה מדוע לא זכו הם להשתדך כיתר חבריהם.

אביהם, אשר שאלת בנו נגעה ללבו, פרץ בבכי מר, אליו הצטרפו גם הבנים, ובלב נשבר התפללו לקדוש ברוך הוא שיזכו הבנים לישועה. הכל מיררו בבכי עד שקראה האם כי עליהם למלא את מצוות החג ולשמוח, וכך עשו הכל, וקיימו את מצוות החג בלב שלם. לאחר הסדר ביקש האב כי יאמרו כולם תהילים, ויקראו את הספר הרביעי  והספר החמישי, וכך עשו. לאחר זמן קצר, השתדכו בניו של האיש.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא פסח
X
  • © כל הזכויות שמורות