דבר תורה לפרשת קדושים

בצדק תשפוט את עמיתך: דבר תורה לקראת פרשת -קדושים, מאת הרב מנדל – מנהל מוקד תהילים ארצי

בפרשת השבוע מופיעים הפסוקים העוסקים בבין אדם לחבירו: "בצדק תשפוט את עמיתך"


06/05/19 | א' אייר התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשת השבוע מופיעים פסוקים העוסקים בבין אדם לחבירו, בצדק תשפוט את עמיתך וכו' וכו'. ומסיימת התורה, אחרי מספר פסוקים בהם מתואר כיצד צריך להתנהג בין אדם לחבירו:  "ואהבת לרעת כמוך אני השם".

לרבי הריי"צ מליובאוויטש זצ"ל הגיעו ליו"ט שני חסידים מהעיירה אודסה. כשנכנס הראשון ביחידות לרבי, שאלו הרבי: "מהיכן אתה?" ענה מאודסה. שאלו הרבי: "מה שלום היהודים באודסה?" ענה הלה: "ברוך השם, התורה מתרבה להפליא, היהודים מגיעים במסי"נ להתפלל, משתדלים מאוד לעזור אחד לשני, פשוט כיף שם ברוח ובגשם". כששמע זאת הרבי, הודה לחסיד ונתן לו עשרה רובל (סכום גדול בימים ההם).

כשיצא, סיפר לחבירו מהעיירה את מה שהיה, מה סיפר לרבי ומה קיבל. החליט החסיד השני שכשיכנס, יספר לרב את האמת. כששאל הרבי: "מה קורה באודסה?", השיב החסיד: "העיר מלאה בפריצות, הרבה יהודים לא דורכים בבית כנסת, הרבה גדרים נפרצ" וכו'. הרבי הודה לו, ונתן לו רובל אחד. אמר החסיד לרבי: "אני מאוד מתפלא, וכי משום שאני אמרתי את האמת הרבי נותן לי רק רובל אחד? למה לידידי ששיקר לרבי, הרבי נתן עשרה רובל?"

ענה לו הרבי: "מה שקורה באודסה אני יודע יותר טוב משניכם. אני לא צריך מכם את המידע, רציתי לדעת מה קורה איתכם. כשחברך אמר שהכל בסדר והכל געוואלדיג, ידעתי שהוא כך הוא יושב, לומד ומתפלל ועוזר לאחרים. לכן מגיע לו עשרה רובל. כשאמרת שהעיר מלאה בפריצות, הבנתי שאתה מלא בפריצות, ולכן קיבלת רק רובל אחד".
כשהאדם מאשים את חבירו, הוא מפנה לעברו אצבע מאשימה, האומרת: אתה עשית כך וכך וכו', כשהאדם מורה באצבעו על חבירו, 3 אצבעות אחרות פונות לכיוונו, כאילו אומר: אני 3 פעמים ככה...

כשאדם שופט את חברו בצדק וביושר, ומקיים את "ואהבת לרעך כמוך", יודע אני שאצלו בעצמו "אני השם"  כל מעשיו גם נעשים לשם שמים .


שבת שלום,
הרב מנדל

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת קדושים
X
  • © כל הזכויות שמורות