שאל את הרב

איך בוחרים שם לתינוק על פי היהדות?

כבוד הרב, בעזרת השם אני עומדת ללדת בקרוב ומחפשת שם לבן העתיד להיוולד, רציתי לדעת האם יש הנחיה מסויימת לבחירת השם ביהדות?


09/07/19 | ו' תמוז התשע"ט
שאל את הרב

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

שלום רב,

כל נשמה המגיעה לעולם, מגיע למטרה מסוימת הייחודית לה. הנשמה מקבלת כלים ותכונות ייחודיות לצורך מטרה זו דרך צינורות השפע של העולם, הריהם 27 אותיות לשון הקודש (22 אותיות הא'-ב' והאותיות הסופיות), בהן נברא העולם. אותיות שמו של האדם הן צינורות השפע שלו. מיקומן, חיבורן ועוד, מורידות לאדם את השפע לכל חייו.

חשוב לבחור שם בלשון הקודש וכזה שמשמעותו בעברית טובה. כל שם מושך השפעה ממשמעותו, עד כי חכמינו ראו לנכון לציין את היוצאים מן הכלל כשקרה להיפך. בדורות האחרונים אין יודעים את פירוש האותיות הנכון וכך לא רצוי ליצור שמות חדשים. מומלץ לקרוא בשמות הידועים כבעלי מזל והצלחה, לדוגמא: שמות צדיקים מן התנ"ך.

במדרש בראשית רבה, פרשה לז, אות כה נכתב: "ר’ יוסי, הראשונים, על ידי שהיו מכירים יחסיהם, היו מוציאים לשם המאורע, אבל אנו שאין אנו יודעין את יחסינו, אנו מוציאין לשם אבותינו. רבן שמעון בן גמליאל אומר, הראשונים על ידי שהיו משתמשין ברוח הקודש היו מוציאין לשם המאורע, אבל אנו שאין אנו משתמשין ברוח הקודש אנו מוציאין לשם אבותינו”.

ניתן לקרוא לתינוק בכל שם פרט לשמם של מי שמוכרים כרשעים (נמרוד, עומרי וכו'). והחכם, יתן לבנו שם בעל משמעות טובה שימשוך מזל טוב כל חייו.


צפו ברב המקובל יצחק בצרי מסביר כיצד בוחרים שם לילד:

 

משהו בחיים עדיין תקוע? כנראה שזה מה שאתם צריכים לעשות >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שאל את הרב
X
  • © כל הזכויות שמורות