החפץ חיים

מה ראה ה'חפץ חיים' ברוח הקודש

בימינו, כשהחושך מכסה את הארץ ומספר שומרי התורה והמצוות מצומצם ניתן לומר כי בעולם העליון יש מחסור


22/01/20 | כ"ה טבת התש"פ
החפץ חיים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מעשה בבחור ישיבה שנסע לקבל ברכה מה'חפץ חיים'. הבחור יצא מישיבתו אשר בעיר ליטא ועלה על הרכבת לראדין, מקום מושבו של הרב. ברכבת פגש בחורה ישיבה איש הדור אשר תהה בנוגע ליעדו של הבחור, וכששמע על מחוז חפצו ציין "גם אני נוסע לראדין".

בזמן נסיעתם ניהלו השניים שיחה בה התברר לבחור הישיבה כי האיש עמו הוא משוחח הינו רבי צבי לוינסון זצ"ל, חתנו של ה'חפץ חיים'. ביקש הבחור מן הרב לוינסון כי יסייע לו להיכנס לשיחה אצל ה'חפץ חיים' ולהתברך אצלו. כאשר הגיעה הרכבת למחוז חפצם הייתה שעת לילה מאוחרת ורבי צבי לוינסון הזמין את בחור הישיבה להתארח בביתו, לאכול ארוחה חמה וללון שם.

בחור הישיבה אשר היה עייף מתלאות הדרך וסבל מן הקור העז ששרר במקום, נכנס למיטה להתחמם תחת השמיכה. כשנזכר כי טרם התפלל תפילת ערבית חשב לעצמו: "קשה לצאת מן השמיכה החמה אל הקור העז" והחליט להתחמם מעט לפני שיצא מתחת לשמיכה החמה ויתפלל ערבית. עייפותו של הבחור גברה עליו והוא שקע בשינה עמוקה עד הבוקר. כשהעירו רבי צבי לוינסון להתפלל שחרית, שכח כליל מתפילת הערבית שלא התפלל בערב שלפני.

לאחר תפילת השחרית, סעדו השניים פת שחרית ורבי צבי לוינסון לקח את בחור הישיבה אל חמיו, ה'חפץ חיים'. עוד לפני שהספיק בחור הישיבה לפתוח את פיו פנה אליו ה'חפץ חיים' ואמר לו: "בעבר, כששרתה ברוסיה רווחה כלכלית גדולה, אם הייתה נופלת מטבע כסף לאדם מכיסו, לא היה טורח להרימה. בימים הללו, כשהמצב הכלכלי קשה ורבים שרויים במצוקה כלכלית, גם אם תיפול לאדם פרוטת נחושת מכיסו ימהר לחפשה כדי להחזירה אליו. היום, גם סכום פעוט כזה נחשב לבעל ערך רב" .

בעודו תוהה על דברי הרב, המשיך ה'חפץ חיים': "כשעם ישראל שהה על בארץ ישראל ובית המקדש עמד על כנו, כהנים עסקו בעבודתם לוויים היו בדוכנם ועם ישראל היה במעמדו, ניתן לומר שבעולם העליון שררה רווחה. בעת כזו ייתכן ולתפילת ערבית של בחור מסוים לא הייתה חשיבות גדולה. אך בימינו, כשהחושך מכסה את הארץ ומספר שומרי התורה והמצוות מצומצם כל כך, ניתן לומר כי בעולם העליון יש מחסור, אפילו לתפילה אחת של בחור יש חשיבות גדולה ובשמיים לא מוותרים עליה בקלות…".

ברגע זה נזכר בחור הישיבה כי שכח להתפלל ערבית בליל אמש והבין את הדברים שאמר ה'חפץ חיים' ברוח הקודש.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החפץ חיים
X
  • © כל הזכויות שמורות