החפץ חיים

5 עצות מה"חפץ חיים" לקירוב הגאולה

הרב ישראל מאיר הכהן (ה"חפץ חיים") הרבה לעסוק בביאת המשיח, ושוחח עם שומעיו על הדרכים לקירוב הגאולה


20/11/19 | כ"ב חשון התש"פ
ה"חפץ חיים"

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הרב ישראל מאיר הכהן ("החפץ חיים") נולד בשנת 1839 בבלרוס  ונפטר בשנת 1933. הרב היה מחשובי הרבנים לפני השואה, והרבה לעסוק בביאת המשיח, ה"חפץ חיים" נהג לומר לשומעיו שלא להתייאש מלהמתין לבואו: "חלילה וחלילה לנו להתייאש על ידי האיחור, ובפרט שהנביא הגיד לנו מראש על האיחור, כי אף אם יתמהמה חכה לו כי יבוא". 

ה"חפץ חיים" נהג להסביר כי הצרות שיש לעם ישראל הן חלק מן הגלות, ויש להתפלל לביאת המשיח "כשהוא יבוא – יתבטלו ממילא הצרות". מהות מלחמת גוג ומגוג, אמר הרב,  היא מלחמה של האמונה כנגד הכפירה. והסביר כי כל נשמה תעמוד בבחינה על אמונתה, ורק הנשמות שתצלחנה תזכינה "לחזות בנועם ה' ובשובו לציון ברחמים".

הרב שלום שבדרון זצ"ל הביא בשם המשגיח הרב יחזקאל לוינשטיין זצ"ל כי לאחר מלחמת העולם הראשונה, חזה ה"חפץ חיים" את מלחמת העולם השנייה, ובה אובדן האמונה יהיה גדול מכפי שהיה בעת מלחמת העולם הראשונה. הרב דיבר גם על מלחמה שלישית, בה חשיכת האמונה תהיה גדולה אף יותר, והיא המלחמה בה שרוי עם ישראל ועיקרה אינו ברובים.

הרב רביד נגר: ה"חפץ חיים": "עוד מעט תתלקח אש נוראית בעולם"

ה"חפץ חיים" ציין כי לפני הגאולה יתגברו כוחות הטומאה: "כן הוא בטבע. כל דבר בטרם בוא קיצו מתגבר בכוחותיו האחרונים. כן הוא בנר טרם יכבה, וכן החושך קודם עלות השחר". ואף אמר: "בכל המלחמות אי אפשר לידע באמצע המלחמה מי יהיה המנצח, אבל במלחמה זו יודעים אנו בבירור סוף דבר, ככתוב: 'ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ והיה ה' למלך על כל הארץ". (ילקוט מאמרים ומכתבים).

הרב מופוניב'ז הביא את הסברו של ה"חפץ חיים" לנבואת ישעיהו: "והיו מלכים אומנייך ושרותיהם מניקותייך" (ישעיהו מ"ט, כ"ג): "לימות המשיח לא יקבלו גרים, וגויים לא יוכלו להתגייר ולהיכנס תחת כנפי השכינה. אך אלו שיראו את כבוד ישראל ישתוקקו להיות עבדים אצל ישראל, וכל בעל מלאכה ינצל את כישרונותיו כדי לשרת את ישראל. אך מה יעשו גדולי המלכות המפונקים אשר אף פעם לא ניסו את ידיהם בעבודה? הווה אומר: יציעו את עצמם לפחות כאומן וכמינקת"  ('הרב מפוניבז', חלק א', עמ' ס')


אילו עצות נתן ה"חפץ חיים" למי שרוצים לקרב את הגאולה?

1. להתפלל לביאת המשיח - ה"חפץ חיים" ציין כי "רבים מאתנו לא זוכרים עד כמה חשובה ביאת המשיח והגאולה. רבים מאיתנו לא באמת מצפים למשיח, ולכן הגאולה עדיין מתעכבת".

הרב זמיר כהן: מה יקרה באחרית הימים

2. קריאת פרק א' בבראשית - שמשו של ה"חפץ חיים", הרב חיים יצחק פופקא, ציין כי ראה את הרב קורא שוב ושוב את מעשה בראשית, מתחילת הפרשה ועד "ויכולו", כדי להתחזק באמונה.

3. להתחזק באמונה - הרב שכנא זהאן ציין כי ה"חפץ חיים" יעץ לומר בכל יום את י"ג עיקרי האמונה (קונטרס 'כבוד התורה').

הרב זמיר כהן:  אחד הדברים שמעכבים את הגאולה

4. לצפות לישועה - ה"חפץ חיים" הכין קפוטה חגיגית לקבל בה את פני המשיח, ונהג להתעטף ולהמתין בה, ומזוודה ארוזה מוכנה לעליה לארץ ישראל עם ביאת המשיח. הרב נהג לצפות למשיח ומספרים כי בכל פעם ששמע רעש חזק מחוץ לביתו היה שואל: "מה קול הרעש באוזני? אולי בא המשיח!" 

5. תורה וגמילות חסדים - הרב מבריסק סיפר ששמע מה"חפץ חיים": "אנשים באים אלי כדי לבקש עצות להינצל מצרות שונות. והנה נאמר בגמרא: 'שאלו תלמידיו של רבי אליעזר הגדול את רבם מה יעשה אדם וינצל מחבלי משיח? ענה להם: יעסוק בתורה ובגמילות חסדים' אם יאספו את כל האחרונים, ואפילו את כל הראשונים, וכל הגאונים, האמוראים והתנאים, האם יוכלו לתת עצה טובה יותר מרבי אליעזר הגדול? ומה רוצים ממני, ישראל מאיר, שאתן להם עצה?!"

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החפץ חיים
X
  • © כל הזכויות שמורות