החפץ חיים

מהו הסוד שששמר ה''חפץ חיים'' יותר מ-20 שנה? - סיפור מדהים לרגל יום ההילולא

לאיזה צדיק שלח ה''חפץ חיים'' את תלמידו כדי לבקש ברכה להתרפא ממחלה קשה ואיזה סוד התגלה כשבקש זאת שוב לאחר מספר שנים? סיפור מופלא לרגל כ''ד אלול, יום ההילולא


08/09/20 | י"ט אלול התש"פ
החפץ חיים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

היום, כ''ד באלול, יום פטירת החפץ חיים, ר' ישראל מאיר הכהן מראדין זצ''ל. לרגל יום ההילולא, הבאנו עבורכם סיפור קצר ומרגש, המובא בספר ''המגיד המדבר'', המראה עד כמה היה מרן החפץ חיים בעל אהבת הזולת ונושא בעול עם חברו.

 

אחד מתלמידי החפץ חיים אובחן כחולה במחלה קשה ומסוכנת. כאשר התייאשו הרופאים מלמצוא תרופה למחלתו, הלך התלמיד לרבו, החפץ חיים כדי לבקש ברכה לרפואה שלמה. החפץ חיים הקשיב לבקשת תלמידו ואמר לו שהוא מוכן לתת לו עצה, אבל בתנאי שלא יספר על כך לאיש לעולם. התלמיד כמובן הסכים מיד.

 

ר' ישראל מאיר אמר לתלמידו שילך לחכם מסויים שגר בעיירה הסמוכה. ''ספר לו על מחלתך ובקש ממנו ברכה לרפואה'', אמר הרב לתלמידו, ''הוא יברך אותך ובעזרת ה' תחלים במהרה''.

 

התלמיד אכן קיים את דברי החפץ חיים והלך לבקש ברכה מאותו חכם. תוך זמן קצר הוא התרפא ממחלתו באופן מופלא וחזר לתלמודו בישיבה, כשהוא לא מספר לאיש את אופן החלמתו הפלאי.

 

לאחר 20 שנה, חלתה גיסתו של אותו תלמיד במחלה קשה. לאחר זמן מה התברר, כי סובלת מאותה מחלה ממנה התרפא בעבר באורח פלא. אשתו של התלמיד ניסתה לשכנע את בעלה שיגלה לה את סוד החלמתו כדי להציל את חיי אחותה. אך הוא בשלו, אינו מוכן לגלות את סוד החלמתו המסתורי. לבסוף, לאחר שכנועים רבים גילה התלמיד לאשתו את סוד החלמתו ואת עצתו של החפץ חיים לבקש ברכה מהחכם בעיירה הסמוכה. 

 

זמן קצר לאחר מכן, החל התלמיד לחוש ברע. הוא נבהל מאד ונסע שוב לרבו, החפץ חיים, שהיה כבר מבוגר מאד וחלש. החפץ חיים אכן זכר את תלמידו ואת פגישתם הראשונה, הקשיב לו ואמר: ''הלוואי ויכולתי לעזור לך, אך מה אוכל לעשות? כשהייתה לך המחלה לראשונה, הייתי צעיר וצמתי ארבעים יום עבורך, כדי שתתרפא. אבל היום אני כבר זקן וחלש ואינני יכול לצום כמו אז''. 

 

לא יאומן: לא רק שהחפץ חיים צם עבור תלמידו במשך 40 יום, אלא שהראה לו כאילו סוד החלמתו לא תלוי בו בכלל והוא הודות לברכתו של אותו חכם!

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החפץ חיים
X
  • © כל הזכויות שמורות