חינוך ילדים

לפעמים יותר מדי טוב הוא רע

הורים רבים מאמינים כי פינוק הילדים מיטיב עמם, הרב רביד נגר מציג את הנזקים שנגרמים לילדים שלא מציבים להם גבולות


14/05/20 | כ' אייר התש"פ
חינוך ילדים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

גבולות

אבא שיותר מדי זורם: "יאללה, הכל טוב אחי, תעשן", אלכוהול בגיל צעיר, בגיל צעיר מסיבות יער, "לך, תהנה, תכיר מישהי. למה לא? תתפנק אחי, תתפנק". אבא שנותן לילדים שלו יותר מדי, לא אוהב אותם. הם עושים מה שהם רוצים, בסוף ה' ירחם על נשמתם לאן הם מגיעים. אבל אבא שאומר לילד שלו: "כן", "לא", "מותר", "אסור", "תיזהר", "אתה בעונש. כנס לחדר ואני אגיד לך מתי אתה יכול לצאת", זה עובד. 
 

העגבניה

הבת שלי לא רצתה לאכול עגבניה, אמרה: "אני לא אוהבת עבניה", שאלתי אותה: "מה את לא אוהבת?" והיא ענתה: "עבניה". "צריך לאכול עגבניות" אמרתי, "אני לא אוהבת עגבניה" היא המשיכה בשלה. אמרתי לה: "טוב, בואי תחכי בחדר קצת, כשתגידי לי שאת מוכנה לאכול, תצאי". היא משכה בכתפיה אבל לא ויתרתי לה והיא נכנסה לחדר. לא סגרתי את הדלת שלה, היא יכלה להסתכל עלי, ואמרתי לה: "כשתרצי לאכול תבואי". עכשיו, אנחנו יושבים לאכול ואומרים: "איזו טעימה העגבנייה", שואלים אחד את השני: "איך העגבנייה, טעימה?", ועונים: "כן". והילדה קוראת לי: "אבא, אני רוצה עגבניה".

הורה צריך להראות לילד שהוא לא מכתיב את הכללים. לא צריך להכריח את הילד לאכול כל דבר, אבל דברים בסיסיים כשאין בעיה של אלרגיה, אתה יכול לשלוח את הילדה לחדר עד שתאכל. כמובן שהכל במידה והילדה צריכה לאכול במהלך היום, ובמידת הצורך עושים לילדה בדיקה לוודא שאין רגישות למזון.

 

האדם כפרי

יש פרי שכולו נאכל, זה הצדיק, אדם שנותן את כל כולו לעם ישראל בתפילות, במעשים בצדקות. יש פרי שלא כולו נאכל, למה הוא לא נאכל כולו?, יש בתוכו גרעין. פרי שיש לו גם גרעין גדול וגם קליפה, הוא לא כמו פרי שכולו נאכל. יש כאלה שיש להם רק את הגרעין הפנימי ואין קליפה חיצונית, זה בינוני, יש כאלה שיש להם גם קליפה וגם גרעין - זה כבר רחוק, זה כבר חס ושלום רשע. אבל אין אצל הקדוש ברוך הוא רשעים, למה? תמר למשל, יש לו גרעין בפנים ובחוץ פרי, ולמרות שיש לו גרעין בפנים עדין נמשלו בו הצדיקים, שנאמר: "צדיק כתמר יפרח", הקדוש ברוך הוא אוהב את כולם. לרימון יש הרבה פסולת בפנים וקליפה חיצונית, לכאורה רשע - גם קליפות בפנים וגם קליפות בחוץ, אדם שרחוק מתורה ומצוות. אומרת הגמרא: אפילו ריקנין שבך מלאים מצוות כרימון" (סנהדרין ל"ז, ע"א).

 

מי לא רוצה נחת מהילדים? ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות