הרב יהודה זאב ליבוביץ'

כ"ז אלול - הילולת הרב המקובל והצדיק, יהודה זאב ליבוביץ

הצדיק שפעל ישועות גדולות ונצורות למען עם ישראל, חי בצניעות כל חייו והסתפק במועט, ועל אף הקשיים הרבים בחייו מעולם לא התלונן


30/08/20 | י' אלול התש"פ
הרב יהודה זאב ליבוביץ

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

1. הרב יהודה זאב ליבוביץ נולד בו' תשרי תרפ"ב (1921) בכפר קטן ששכן ליד העיר סאטמר ברומניה, לרבי יחיאל צבי ליבוביץ אשר שימש בתפקיד מלמד.

2. הרב יהודה זאב ליבוביץ למד בצעירותו אצל הרב מרדכי עזריאל ויינברגר, אשר היה אב בית הדין של העיר מרגרטן לאחר מכן למד הרב אצל הרב יהודה רוזנזר שהיה אב בית הדין של העיר סקלהיד, ואצל הרב יואל טייטלבוים מן העיר סאטמר, האדמו"ר שייסד את חסידות סאטמר.

3. הרב יהודה זאב ליבוביץ התארס אך לא זכה להינשא משום שכלתו נספתה בשואה. לאחר מכן לא התארס הרב ולא נישא מעולם.

3. בין השנים תרצ"ט-תרק"ד (1939-1944), במהלך מלחמת העולם השנייה, איבד הרב את כל בני משפחתו ושהה במחנות העבודה. עם סיום מלחמת העולם השנייה על הרב לבדו לארץ ישראל, אך נשלח יחד עם רבים אחרים לקפריסין בה שהה עד לקום המדינה ומשם עלה לארץ והתיישב בעיר תל אביב.

4. רוב שנות חייו התגורר הרב יהודה זאב ליבוביץ לבדו בדירת חדר ברחוב חברון בתל אביב, הסמוך לבית הקברות טרומפלדור, והתפרנס כמודד כבישים בעיריית תל אביב. במהלך שנים אלו עמד הרב בקשר עם האדמו"ר הרביעי של חסידות בעלז, רבי אהרון קורח, אשר התגורר אף הוא בתל אביב. ונחשב כמקורב לאדמו"רים של חסידות רוז'ין אשר התגוררו בתל אביב. בשנים אלו נהג להתכתב עם רבי יקותיאל יהודה הלברשטם, האדמו"ר הראשון של חסידות צאנז-קלויזנבורג (מייסד קרית צאנז בנתניה ובית חולים לניאדו), אשר נתן מקום בספריו לדבריו של הרב ליבוביץ.

5. הרב למד עם הרב יהודה צבי הרש ברנדווין אשר נודע כמקובל, ולמד קבלה ביחד עמו ועם הרב המקובל הנודע בנציון משה יאיר וינשטוק, ואחיו הרב יוסף וינשטוק. בימי חייו לא נודע הרב יהודה זאב ליבוביץ כמקובל ומעטים ידעו על עומק ידיעותיו בתורת הנגלה והנסתר.

6. בשנות ה-90 של המאה ה-20 עבר הרב יהודה זאב ליבוביץ להתגורר בבני ברק בביתו של הרב שמואל וואזנר, מחבר שו"ת שבט הלוי אשר זכה לכינוי 'פוסק הדור' ונכדו של המקובל הרב חיים משה מנדל, שם נהגו לבקרו רבנים שונים ולהתייעץ עמו בנושאי הלכה וקבלה. על תלמידיו ניתן למנות גם את הרב שלום ארוש, מרבני ברסלב וראש מוסדות 'חוט וחסד'.

7. ביום כ"ז אלול תש"ע (2010) הלך הרב לעולמו ונקבר בבית הקברות של נציבי ישיבת פוניבז' בעיר בני ברק. רבים מעידים כי פקדו את ציונו הקודש, חלקת פוניבז בבית העלמין בבני ברק, וזכו לישועות (זיווג, שלום בית, זרע בר קיימא, רפואה, פרנסה ועוד). לאחר מותו הוקמו על שמו בשכנות קריית הרצוג בעיר בני ברק,  בית כנסת (שטיבלך) ובית מדרש, בשם "זיו יהודה". 

8. הרב פרסם ארבעה ספרים במהלך חייו:  תורת יהודה זאב, אור לוי, זיו יהודה ו-יזל מים מדליו


האדמו"ר מנדבורנא זצוק"ל בשיחה מרגש עם הרב יהודה זאב ליבוביץ זצוק"ל

קראו על מסכת חייו המרתקת של הרב: קשר של קיימא
כ"ז אלול - סגולת יום ההילולא של הצדיק הנסתר 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא הרב יהודה זאב ליבוביץ'
X
  • © כל הזכויות שמורות