סוכות

מה עושים בחג סוכות? כל מצוות החג מתחילת החג ועד סופו

ארבעת המינים וישיבה בסוכה הן רק חלק ממצוות חג הסוכות הבעל''ט. סידרנו עבורכם את כל מצוות החג בצורה מפורטת החל מערב החג, י''ד בתשרי ועד שמיני עצרת - סיום חג הסוכות


29/09/20 | י"א תשרי התשפ"א
מצוות חג סוכות

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

חג הסוכות הוא חג גדוש בעשייה ובמצוות רבות הסובבות אותנו מכל עבר, החל מהמצווה התמידית של ישיבה בסוכה ועד שמחת בית השואבה שמתקיימת בכל ערב במשך החג. כדי לעשות לכם סדר במצוות החג, ערכנו עבורכם את מצוות החג מערב החג ועד סיומו, על פי סדר קיום המצוות. 

 

ערב החג, י''ד בתשרי

 

בערב החג אוגדים את ארבעת המינים, לולב, הדסים וערבות. כדאי מאד לעשות את אגידת המינים בסוכה עצמה. לארבעת המינים לוקחים: לולב אחד, שלושה הדסים ושתי ערבות, בנוסף כמובן לאתרוג, אותו מחזיקים בנפרד. 

עם התקדש החג, מברכים על הדלקת שני נרות, כמו בשבת ומברכים: "ברוך אתה א-דני א-לוהינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להדליק נר של יום טוב".

אם חג הסוכות חל בשבת, מברכים: "ברוך אתה א-דני א-לוהינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להדליק נר של שבת ושל יום טוב".

בנות עדות אשכנז מוסיפות לאחר הדלקת הנרות את ברכת שהחיינו: "ברוך אתה א-דני א-לוהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והיגיענו לזמן הזה", אך בנות עדות המזרח אינן מברכות ברכה זו בהדלקת הנרות ויוצאות ידי חובת שמיעת הברכה בקידוש החג.

 

חג הסוכות, ט''ו תשרי

 

בלילה הראשון של חג הסוכות ישנה מצווה מן התורה לאכול בסוכה. עורכים קידוש ולאחריו מברך המקדש: "ברוך אתה א-דני אל-הינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו לישב בסוכה". וכן את ברכת שהחיינו: "ברוך אתה א-דני א-לוהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

כאשר היום הראשון של החג לא חל בשבת, נוטלים את ארבעת המינים בבית הכנסת וכך מקיימים את המצווה: אוחזים את הלולב יחד עם ההדסים והערבות שאיגדנו בערב החג ומברכים: "ברוך אתה א-דני אלקינו מלך העולם אשר קדשנו במצותיו וציונו על נטילת לולב". לאחר מכן לוקחים ביד שמאל את האתרוג ומברכים: "ברוך אתה א-דני א-לוהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". לאחר הברכה, מצמידים את הלולב לאתרוג ומנענעים אותם יחד לארבעת רוחות השמים.

 

חול המועד

 

בחג הסוכות ישנה מצווה מיוחדת לשמוח, יותר מבשאר החגים. לכן עורכים בכל לילה מלילות החג שמחה בשירה וריקודים לזכר השמחה שהייתה בבית המקדש ''שמחת בית השואבה'' - עליה נאמר: ''כל מי שלא ראה שמחת בית השואבה - לא ראה שמחה מימיו''.

 

הושענא רבה, כ''א תשרי

 

זהו יום מיוחד, בו מסתיים הדין של כל באי עולם. נהוג להישאר ערים בלילה זה ולקרוא את ספר דברים ואת כל ספר התהילים. למחרת בבוקר עורכים תפילה מיוחדת על המים ועושים ''חביטת ערבות'' - מקיפים את הבימה עם ארבעת המינים במשך 7 פעמים ובסיומן חובטים בקרקע 5 ערבות אגודות יחדיו. מקובל לשמור בשקית חלק מהערבות החבוטות כסגולה לשמירה.

 

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא סוכות
X
  • © כל הזכויות שמורות