חינוך ילדים

השאלה שכל הורה שואל את עצמו

הרב אליהו רבי שם את האצבע על המשפיע הבלעדי בחינוך הילדים שלנו, חשוב לקרוא


26/12/20 | י"א טבת התשפ"א
חינוך

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


מי אחראי?

פעמים רבות, כל אחד מאיתנו אומר לעצמו, "הבן שלי לא הולך בדרך הישר" או, "הבן שלי לא הולך בדיוק לפי מה שהורתי לו", וחושב לעצמו "זה לא בהכרח באשמתי. ייתכן שזה קורה בגלל השפעתם של אנשים אחרים, ייתכן שהוא זן מוזר, ייתכן שהוא לא אותו ילד אידיאלי שעליו עובדים הכללים השגרתיים בחינוך":.


חידוש בגידול הילדים בדור הנוכחי

רבי יהושוע שרהבני הלך לעולמו. הוא זכה לאריכות ימים, וזכה להשאיר זרע קודש. ברך השם, בנים, נכדים ונינים - כולם מופלגים בתורה וביראת שמיים טהורה. אחד מהמספידים של רבי יהושוע היה מרן רבי עובדיה יוסף, זכר צדיק וקדוש לברכה, אשר אז היה בחיים ובחיותו. והוא אמר: "המנוח חידש לנו חידוש עצום, והחידוש של המנוח הוא להצליח להשאיר כאן, בארץ הקודש, בדורנו זה, משפחה שלמה שכולם זרע קודש ברך השם". זה חידוש של המנוח, לא של הסביבה, לא של אף אחד אחר.

 

גם על החיוב וגם על השלילה

אין מישהו שיכול לקחת אחריות על הילדים שלך, לא לחיוב ולא לשלילה. המבחן האמיתי שלך הוא, מה אתה משאיר כאן בעולם הזה, אלו משפחות זכית להקים. אל תנסה לחשוב שיש מישהו אחר שעליו תוכל לנסות לגלגל את האחריות. האחריות היא עליך. וכיום, כאשר אתה בחיים והילדים שלך עדין בגילאי העשרה, מינוס או פלוס, זהו הזמן שלך לקבל את ההחלטה מי אלו המשפחות שילוו אותך לאחר מאה ועשרים שנה. כי האחריות, גם אז, תהיה אך ורק עליך.

שנזכה כולנו

שיזכה כל אחד ואחד מאיתנו לחידוש העצום, אותו חידש רבי יהושוע שרהבני, להשאיר כאן בארצנו הקדושה, כאן בעולם הזה, ובכל מקום בעולם, אבל כאן בדור הזה, עם כל הקשיים ועם כל התירוצים, זרע קודש ברך השם, שכולם הולכים בדרך התורה והמצוות, בדיוק לפי משאת נפשינו ושאיפתנו האמיתית.

ברוכים תהיו

 

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות