חינוך ילדים

"בני בן ה-16, התקלקל. נהיה שבבניק"

מה השיב הרב יצחק יוסף לאב שסיפר לו בדמעות כי בנו בן ה-16 התקלקל, וביקש את ברכתו


04/11/21 | כ"ט חשון התשפ"ב
הרב יצחק יוסף

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


בני בן ה-16, התקלקל

הגיע להתייעץ איתי חכם אחד חשוב, בא בוכה לפני, הבן שלו בגיל 16 התקלקל. נהיה השם ירחם שבבניק, חובש כיפה חצי גרוש. הוא בכה לפני ורצה ברכה. סיפרתי לו את הסיפור הבא:

 

בנו המשתמד של 'האלשיך הקדוש'

בדורו של מרן הבית יוסף, 'האלשיך הקדוש', היה לו בן שהשתמד. לא שנהיה שבאבניק, השתמד, נהיה נוצרי. הוא הלך לרבו האר"י ז"ל ואמר לו: "אני בצער גדול. הבן שלי השתמד האר"י ז"ל נתן לו נוסח, פשוט אמר את זה, "הֲשִׁיבֵנוּ אָבִינוּ לְתוֹרָתֶךָ". לפני חתימת הברכה: "בָּרוּךְ אַתָּה ה', הָרוֹצֶה בִּתְשׁוּבָה", תגיד: "יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי שֶׁתַּחְתּוֹר חֲתִירָה מִתַּחַת כִּסֵּא כְבוֹדֶךָ, וּתְקַבֵּל בִּתְשׁוּבָה אֶת בני פלוני בן פלוני כִּי יְמִינְךָ פְּשׁוּטָה לְקַבֵּל שָׁבִים".  נתן לו נוסח, האר"י ז"ל, והוא אמר את זה בתפילות.

יום אחד, דופקים בדלת. מי בא? הבן שלו. חזר בחזרה, חזר בחזרה לדתו. יש אומרים שצריך לטבול. אדם שהשתמד וחזר בתשובה, צריך לעשות טבילה במקוה. והבן, טבל במקוה וחזר בתשובה.

 

התפילה עוזרת

אתם רואים שהתפילה עוזרת. אדם לא יתייאש. בן שהתקלקל או בת שהתקלקלה, השם ירחם, זה צער גדול להורים. אדם יהיה חכם, שיהיה לפני כן. שישים לב עם מי הבן שלו מתחבר. שלא יקח חבר שיש לו כל מיני סרטי תועבה, בפרט בחורים צעירים שזה יכול להפיל אותם מטה מטה. נסה להוכיח אותם ככה, צריך לפתוח את העיניים. אבל אם קרה איזה מקרה, מסכן, הוא עשה את ההשתדלות שלו ויש לו בן לא בסדר, יתפלל עליו: "השבינו לתורתך". כל יום. כל יום יתפלל עליו, בפרט בראש השנה וביום הכיפורים. ויום אחד יראה ישועות, פתאום יחזור בתשובה שלמה. בן ישיבה לא יהיה, אבל יחזור בתשובה שלמה, ישמור שבת כהלכתה, ישמור כל דיני התורה. הלואי. אבל אדם לא יתאייש, יתפלל.

 

מי לא רוצה נחת מהילדים?
ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
 
לחצו כאן להשתדלות >>

אם אתם משתוקקים לנחת מהילדים ורוצים בהצלחתם - זה בדיוק מה שאתם צריכים לעשות. כל הפרטים בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חינוך ילדים
X
  • © כל הזכויות שמורות