פסח

כיצד מסר ה"בבא מאיר" נפש בפסח האחרון לחייו על קיום מצוות הארבע כוסות?

הרב יאשיהו פינטו: ''גם אם הקב״ה השפיע עליך שפע עצום, תלך ותבקש מאחרים שיתרמו לקמחא דפסחא''


16/03/21 | ג' ניסן התשפ"א
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

במכתב מרגש, שפונה ליהודים בכל העולם מבקש ראב"ד מרוקו, שכל אדם, יתאמץ לקיים את מצוות חז"ל שאפילו עני שבישראל לא יפחתו לו מארבע כוסות", יגייס עזרה ויחלק אותה לנזקקים שהוא מכיר בסביבתו.

"החובה שלנו לעסוק בחסד" כותב הרב שמציין את הכוח המיוחד של הארבע כוסות ומזכיר מעשה שהיה עד לו " וזוכרים אנו את ליל הסדר האחרון של מור זקני זצוק״ל, אשר היה בימים האחרונים לחייו. ובכניסת החג הצטער צער עצום, איך ישתה את הארבע כוסות. והיה נושם בקושי גדול ומשתעל קשה ויורק דם, וכל המהות שלו וכל המחשבה שלו היתה על הארבע כוסות. ובכח גדול ובמסירות, שתה את הארבע כוסות.

המסירות והדבקות בשתית הארבע כוסות, נחקקה אצלנו לזכרון עולם, והדבקות שלו בדקדוקי המצות של ליל הסדר הביאה אותנו שמיום שעמדנו על דעתנו, התחלנו לעשות קמחא דפסחא."

הרב מדגיש ומבקשים אנו שמצוה זו של קמחא דפסחא תהיה נחלה וירושה לדורי דורות, לכל ההולכים בדרך הקדושה של ״שובה ישראל״ לקדש את מצות קמחא דפסחא, ולהחדיר בבני הבית של כל אדם, להיות ממוסרי נפש על מצוה זו, גם אם הקב״ה השפיע עליך שפע עצום, תלך ותבקש מאחרים שיתרמו לקמחא דפסחא.

בהמשך כותב הרב פינטו: והנה כל המהות של פסח הוא לא כחגים וכחיובים אחרים שהתורה מצווה אותנו, אלא בחג הפסח יש כח ושפע מיוחד מכל זמן, שיורד לעולם. והפרסומי ניסא והכח של ליל הסדר, הוא מהיסודות של עם ישראל בעבר ובעתיד.

״בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל״ ולכן התורה חייבה אותנו גם למכור את כל אשר לו בשביל החג, כי הכל טמון בלילה הקדוש הזה. וכמה אבותינו ורבותינו מסרו את נפשם על קדושת החג והשתדלו לחזק את הכלל על החג הקדוש הזה.

והנה כשם שיש בראש השנה ויום הכיפורים שלושים יום קודמים שהם חודש אלול, שבהם מכין האדם את עצמו ליום הדין, כך שלושים יום לפני פסח ששואלים ודורשים בהלכות החג זה זמן של הכנה של הנפש ליום הגדול והנורא של ליל הסדר.

הנה יש לנו ״כל נדרי״ בליל כיפור, ויש לנו כל חמירא בליל הסדר. ואלו שתי הלילות המיוחדים של השנה. ליל כיפור, הוא לילה של הדין, ואז כל השנה עוברת לפני הקב״ה בדין. ובליל הסדר, זה לילה של רחמים, וכל השנה עוברת לפני הקב״ה בחן, בחסד וברחמים רבים.

ולכן ישים האדם מול עיניו שכל יום בימים האלו הוא כחודש אלול, אבל בסוג של עבודת השם באהבה ובשמחה. וההשגות שאפשר להשיג בימים האלו הם עצומים.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא פסח
X
  • © כל הזכויות שמורות