שבת

לשם מה ביים הנוסע התקף לב בעיצומה של הטיסה? מצמרר

סיפור מיוחד במינו שהתפרסם בעיתון "המודיע", ממנו ניתן ללמוד כמה "הבא להיטהר מסייעים בידו"; מרגש במיוחד


15/01/22 | י"ג שבט התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>


יהודי שומר תורה ומצוות בשם מייקל, איש עסקים מצליח, נהג לנסוע תדיר סביב לעולם לצורך עסקיו. ביום שישי אחד, כשסיים פגישת עסקים חשובה, מיהר מייקל לעבר שדה התעופה בשיקגו, כדי להספיק את הטיסה שתוביל אותו לניו יורק, עיר מגוריו. 


מייקל כבר התיישב במטוס והמתין כשאר הנוסעים להמראה, אולם המטוס עדיין נותר על הקרקע. הנוסעים העלו שאלות ותהיות בינם לבין עצמם, עד שהטייס הכריז ברמקול, כי בשל ביקורו של נשיא ארצות הברית בשיקגו, המטוס יתעכב ולא ימריא עד שהנשיא ופמלייתו ייצאו משדה התעופה.


מייקל נתקף חרדה גדולה: אם אכן יתעכב עתה המטוס הוא עלול להגיע לביתו אחרי כניסת שבת!! הוא החליט להמתין מספר דקות, לראות כיצד יתגלגלו הדברים. אולם מחוגי השעון התקדמו לאט לאט, והמטוס לא הראה סימני המראה. מייקל החליט לרדת מן המטוס ולגשת לביתם של מכריו בשיקגו, לשבות בביתם. 


הוא ניגש אל הדייל ואמר לו: "סלח לי בבקשה, אני רואה שהמטוס מתעכב ואינו ממריא. אני יהודי שומר מצוות, השבת שלנו עוד כמה שעות נכנסת. אני מבקש ממך, תן לי לרדת מן המטוס, שלא אחלל את השבת..."


"אינך יכול לרדת מן המטוס, אלו ההנחיות" אמר הדייל באדישות.


מייקל לא ידע את נפשו. הכיצד ייתכן שיהודי שומר מצוות יטוס בעיצומה של שבת קודש? הוא ניסה שוב לדבר על ליבו של הדייל בדברים רכים, אך זה היה איתן בדעתו ולא הסכים בשום אופן. מייקל ניגש למושבו חסר אונים. השבת התקרבה בצעדי ענק והוא עוד על המטוס, מבלי אפשרות לרדת ממנו.


"ריבונו של עולם", קרא מייקל ממעמקי ליבו, "חפץ אני שלא לחלל את השבת, אני מתחנן בפניך, עזור לי, ואני מקבל על עצמי בזאת שלא לנסוע מחוץ למקום מגוריי ביום שישי נסיעה העולה על שעה אחת, וגם זאת אעשה רק לפני חצות היום!"


כשסיים מייקל את תפילתו הנרגשת התיישב במקומו והמתין לראות כיצד יתגלגלו הדברים. לפתע עלה במוחו רעיון נועז...


הוא אחז בחזהו בחוזקה והחל להיאנח בקול ולהתפתל. הנוסעים שישבו בקרבתו הביטו בו בבהלה, ולאחר מספר דקות הזעיקו מייד את אחד הדיילים. זה הגיע במרוצה וניסה להבין ממייקל מה בדיוק הוא חש, אך מייקל הוסיף להתפתל ולגנוח והצביע על מקום הלב ועל ידו השמאלית... הדייל ניגש בבהילות אל המיקרופון והכריז: "אם יש רופא בין הנוסעים שייגש הנה מייד, יש כאן אדם עם חדש להתקף לב".


לא חלפה דקה והגיעה רופאה עם תיקה. הנוסעים סייעו לה להשכיב את מייקל הנאנח והיא בדקה אותו במהירות. "לנוסע יש התקף לב ברגעים אלו, מוכחרים לפנות אותו מייד לבית החולים!"


מייקל נתקף חרדה עצומה, הוא בסך הכל רצה לרדת מן הטיסה, כיצד ייתכן שההצגה שהוא עושה הפכה למציאות בין רגע???


הדייל הזמין אמבולנס בבהילות. "אני אלך עם החולה לבית החולים", אמרה הרופאה. הדייל ניסה להתנגד, אך היא הסבירה לו שמתוקף תפקידה היא מעוניינת לגשת עם החולה ולוודא שהוא מקבל את הטיפול הראוי. הדייל נאלץ להסכים, ומייקל והרופאה ירדו אל האמבולנס ושמו פעמיהם לעבר בית החולים. 


מייקל נבדק על ידי הרופאים ואלו לא הבינו את פשר בואון. "אתה בריא ושלם, אין שום סימן להתקף לב", טענו. מייקל הודה לרופאה המסורה שהתנדבה להגיע עימו לבית החולים, ולאחר שהשתחרר מיהר לביתם של קרוביו להעביר עימם את השבת הקרובה ולהודות לקב"ה על החסד שעשה עימו.


לאחר השבת סיפר מייקל את סיפורו לרבו, ומבחינתו הסתיים הסיפור בזאת, אולם רק לאחר שנה התבררה עוצמת ההשגחה הפרטית שנעשתה לו: רעייתו של הרב שמעה ממרצה סיפור, כי באחד מימי שישי היא הייתה על מטוס משיקגו לניו יורק, והנה המטוס התעכב ועלה בליבה חשש שלא תספיק לנחות לפני כניסת השבת...


"לפתע שמעתי ברמקול שמחפשים רופא", סיפרה, "וחשבתי לעצמי, אולי הקב"ה שם אותי במטוס כדי שאזכה להציל חיים? ניגשתי למקום מייד, החולה יהודי הלבוש כחרדי, ולאחר בדיקה מהירה התברר לי כי האדם שלפניי בריא שלם. לפתע הבנתי: כנראה שהוא חושב להעמיד פנים כלוקה בהתקף לב בכדי שיצליח לרדת מן המטוס לםפני כניסת השבת!! הבנתי שזו גם ההזדמנות שלי, המשכתי את ההצגה כשאני מבקשת מן הדייל להזמין אמבולנס בבהילות, ואף 'מתנדבת' לרדת עם החולה מן המטוס וללוות אותו לבית החולים..."

 


סיפור מדהים זה ממחיש בוודאות כיצד אם שחפץ בכל מאודו שלא לחלל את השבת מן השמיים מסייעים בידו.

 

 

"השבת היא מתנה"- הרב יגאל כהן בדברי חיזוק מיוחדים, צפו:

אי אפשר לדבר על שבת בלי שלום בבית, נכון? אם גם אתם מתמודדים - נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא שבת
X
  • © כל הזכויות שמורות