מגזין תהילים

"הרכב נצמד אלינו בצורה מסוכנת, חששנו לחיינו"

מה קורה כשמספר בחורי ישיבה יוצאים לטיול ופוגשים בדרך קבוצת בחורים בני גילם מהעבר השני של המתרס...


25/01/22 | כ"ג שבט התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>


סיפר הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רב שכונת רמת אלחנן בבני ברק  את המעשה הבא:


בישיבת חיי תורה בירושלים ניגש בחור אחד לראש הישיבה הגאון הרב מנחם ברוך יאווע שליט"א, ורצה לספר לו סיפור מיוחד שממנו ניתן ללמוד כיצד ע"י שימוש בדרכי נועם, בהתנהגות אצילית ובמאור פנים, ניתן לקרב לקב"ה יהודים הרחוקים מדרך התורה. וכך סיפר הבחור לראש הישיבה:


"היה זה בימי בין הזמנים, יצאתי עם כמה מחבריי לטיול קברות צדיקים בצפון. לצורך הנסיעה שכרנו רכב, ומי שנהג לנו היה אבא של אחד הבחורים- ר' יעקב, אדם ירא שמיים. במהלך הנסיעה עצר הרכב ברמזור אדום, ולצידנו בנתיב הסמוך נעצר רכב ובו נסעו מספר בחורים שנראו רחוקים מדרך התורה. מתוך הרכב נשמעה מוזיקה רעשנית, סגרנו את חלונות הרכב כדי שהמנגינה לא תחדור לאוזנינו.


הבחורים ששהו ברכב שמו לב שסגרנו את החלונות, והחליטו להתריס כנגדנו. כאשר הרמזור התחלף לירוק הם ניסו להפריע לנו בכל דרך בנסיעה. הם נצמדו אלינו בצורה מסוכנת מאוד, ר' יעקב ניסה לעקוף אותם כדי שלא להגיע חלילה למצב של סכנה, אך הם מנעו ממנו לעשות זאת. ר' יעקב החליט לא לשתף פעולה עם הנהיגה המסוכנת של אותם בחורים ולעשות הכל על מנת לנסוע בצורה בטוחה עד כמה שניתן. 


לאחר מספר דקות נסיעה הגענו לתחנת דלק, ר' יעקב החליט להיכנס אל תוך התחנה בכדי להתעכב עוד מעט וכך להתחמק מאותם בחורים. אך מה שקרה אחרי דקה הוא לא יכול היה לשער: לתוך תחנת הדלק נכנס רכב מוכר... הבחורים החליטו לנסוע בעקבותינו ולא להניח לנו.... ר' יעקב החנה את הרכב בצד, יצאנו מהמכונית ופנינו לפינה נסתרת, אולי כאשר הבחורים לא יבחינו בנו הם יתייאשו ויילכו לדרכם... ר' יעקב החל מדבר עימנו דברים מחזקים, על מעלת אדם המעביר על מידותיו, ואמר לנו שגם אם ימצאו אותנו אותם בחורים נדבר עימם בנחת ולא נגרום חלילה לחילול ה'... 


לאחר מספר דקות כשכבר ראינו שאיש אינו מחפש אחרינו, יצאנו לכיוון המכונית. חיפשנו את הרכב שלהם אך הוא לא נמצא, הסקנו מכך שהם התייאשו מלהציק לנו ופשוט נסעו להם לדרכם... עלינו כולנו לרכב, ור' יעקב פתח בנסיעה, לא עברנו מטר אחד ולפתע נשמע פיצוץ מכיוון הגלגלים... יצאנו בבהילות מהרכב והבחנו כי שני הגלגלים התפוצצו. על הצמיג היו תקועים מסמרים...!!


"הבנו מייד מי היה אחראי למעשה. הבחורים שניסו להפריע לנסיעתנו בכל דרך אפשרית כנראה חיפשו אותנו ברחבי תחנת הדלק ולא מצאו, אך לא ויתרו ותקעו מסמרים בגלגלי הרכב... הזעם היה עצום, היה לנו רק גלגל חלופי אחד, והתמלאנו חימה על הבחורים שהרסו לנו את הטיול, אך ר' יעקב עצר בעדנו. הוא הציע לנו להיכנס אל תוך הרכב לשתות משהו ולהירגע.


"נכנסנו שוב לרכב, כועסים וזועמים, ורבי יעקב אמר לנו: 'יש לי סיפור מאוד מיוחד לספר לכם. כאשר הייתי בן שתים עשרה, הצטרף למשפחתנו אח חדש. השמחה בביתינו הרקיעה שחקים, ואחר הצהריים אבי ביקש ממני להשגיח על אחיי הקטנים למשך שעתיים כדי שהוא יוכל לבקר את אימי היולדת בבית החולים.


הזמן עבר ברוגע, כשאת השקט בבית הפרו לפתע נקישות חזקות מאוד על הדלת. בפתח עמד השכן שגר בקומה שמעלינו, פניו היו מכוסות בדם... אבי ידע להגיש עזרה ראשונה, ולכן אותו שכן ניגש אלינו. 'איפה אבא? הוא שאל אותי, הייתי מבוהל מאוד, המראה של השכן היה מבעית. התחלתי לגמגם מפחד ואימה, סיפרתי שנולד לנו אח ואבא בבית חולים עם אמא. השכן נראה אובד עיצות, מייד אזרתי אומץ שאיני יודי מהיכן היה לי ואמרתי לו: 'אני אטפל בך!'


"השכן הביט בי מופתע, 'מהיכן אתה יודע כיצד לטפל בי? הוא שאל בחשדנות. 'אני מסתכל על אבא כאשר הוא מגיש עזרה ראשונה לאנשים, בעזרת ה' אצליח לחקות אותו ולעזור לך' השבתי לשכן בביטחון.


"הוא נכנס לבית ואני ניקיתי את פניו מן הדם הרב וחבשתי את הפצע עד שנראה היה כי הדם נעצר. נתתי לו כוס מים ונראה היה כי הוקל לו. 'אני מברך אותך', כך אמר לי, 'שלא יארע לך שום תקלה וצער, ואם כבר תהיה לך תקלה או צער, יהי רצון שמייד יתהפך עליך הכל לטובה'!


שמחתי מאוד, הודיתו לו ונפרדנו לשלום. כאשר שב אבי מבית החולים סיפרתי לו את המעשה והוא עלה לביתו של השכן על מנת לוודא שאכן ביצעתי את המלאכה כמו שצריך. כשחזר, היה נראה מרוגש ואמר: 'גם אני מברך אותך שכל דבר מצער שיארע לך יתהפך עליך מייד לטובה".


"כעת מתפלל אני, שהצער אותו אנו חשים כעת יתהפך עלינו במהרה לטובה" סיים רבי יעקב את סיפורו. 


לפתע נשמעו צפירות מאחורינו, הבטנו לעבר הרכב שעמד שם, היו אלו לא אחרים מאשר... אותם בחורים שפינצ'רו לנו את הגלגלים. חששנו מאוד, שמא הם רוצים להמשיך להזיק לנו, ככל שהם התקרבו נראה היה שפניהם דווקא לשלום. הם החלו להתנצל על מעשיהם, וסיפרו: 'כשיצאנו מתחנת הדלת זחוחים ומרוצים מכך שעוד רגע תעלו לרכב והצמיגים יתפוצצו, פתחנו בנסיעה מהירה. לפתע, בנתיב שלנו עברה משאית כבה ביותר בסיבוב חד, במהירות עצומה, המשאית נצמדה לרכבנו וכמעט נמחצו כולנו למוות תחתיה... הבנו שכנראה קרה לנו הדבר בגלל העגמת נפש שגרמנו לכם, לכן שבנו הנה לבקש את סליחתכם...'


הם הוציאו מרכבם את הגלגל הרזרבי שלהם ובזריזות החליפו את שני הגלגלים הקרועים. ר' יעקב החל משבח אותם על כך שחזרו בהם ממעשיהם הרעים, והחל לגבר על ליבם דברים היוצאים מן הלב. הבחורים נראו נרגשים מאוד, הם הבטיחו לשמור עימנו על קשר. החלפנו מספרי טלפון ונסענו לדרכנו...


"הסיפור לא מסתיים בזאת", מספר אותו בחור לרבו, "ר' יעקב שמר עימם על קשר אדוק, הוא קבע איתם שיחות בענייני אמונה וגרר אותם לסמינרים לבעלי תשובה, עד שבסיעתא דשמיא החזיר את ארבעתם בתשובה שלימה!

 

"תתחזק תמיד לדבר כל דבריך בנחת" צפו:


לא מכבר פגשתי אחד מהם", סייפ הבחור את סיפורו המרגש, "והוא סיפר לי כי הוא וחבריו שינו את אורח חייהם בזכות מאור הפנים והסבלנות בה נהגנו בהם, על אף הצער שגרמו לנו..." 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות