פורים

סגולות חודש אדר

אדר – מזלו של חודש דגים: מדוע דווקא בחודש הזה מרבין בשמחה, ואיך זה קשור לרפואת העיניים? ומהי סגולתו של ר' חיים ויטל לראש חודש אדר?


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

חכמי הקבלה מסבירים שבחודש אדר, ישנה מסוגלות מעל לטבע – של שמחה, דווקא מאותו מקום של חוסר תקווה וייאוש חלילה. בחודש זה, עם ישראל הגיע ל'תחתית' - למצב שבו כלו כל הקיצין ולכאורה לא נותרה תקווה לישועה. הגזירה להשמדתם יצאה בכל מדינות כוש, כך שאיך שלא מסתכלים על כך, לא היה להם לאן לברוח.
אולם, דווקא שם, במקום הכי נמוך והכי בלתי אפשרי לקיבול הישועות – מתבצע הליך שנקרא 'ונהפוך הוא'. דווקא שם, הכל מתהפך לטובה. אומר הרב זמיר כהן שדווקא מחודש זה, אדם יכול לקחת כוחות ומחשבות של חיזוק באמונה, גם אם הגיע כבר ל'בירא עמיקתא' – למקום חושך, ייאוש ועצבות, שנאמר "אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל יתייאש מן הרחמים".
העבודה הרוחנית של פורים, זה להתבונן במעשים הטובים שלנו ולשמוח בהם. להתרכז במה שכן השגנו בעבודת השם ובכלל, לטפוח לעצמנו על השכם ולהחמיא לעצמנו על הדרך שעשינו ועל מה שכן הצלחנו להשיג.
מדוע? כי כשאדם מסתכל בטוב שבו ומתרכז במה ש'הוא כן יכול', הוא מקבל מוטיבציה לעלות ולהתרומם מעל לכל קושי, ולהתגבר על כל מכשול ומהמורה רוחנית-נפשית. סגולה נהדרת לראש חודש אדר, המובאת בשמו של הרב עמנואל מזרחי ומיוחסת לר' חיים ויטל (תלמידו של האר"י הקדוש) היא לקרוא את כל ספר התהילים ומיד לאחר מכן – לבקש מהקב"ה בקשה אחת.
סגולה נוספת לראש חודש אדר, המיוחסת לאדמו"ר מברניב היא שכל מי שיש לו איזו מחלה בעיניו או נזקק לטיפול וישועה בעיניים – טוב שייגש לאותו טיפול/ניתוח בחודש אדר – היות וחודש זה מסוגל במיוחד לרפואת העיניים.

צפו ברב עמנואל מזרחי - סגולות חודש אדר:


 
 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא פורים
X
  • © כל הזכויות שמורות