חדשות יהדות

"אהב כל יהודי": האנשים הקרובים ביותר לרב אדלשטיין זצ"ל סופדים על לכתו

""תחושות של יתמות. רבבות של אנשים שאיבדו את האבא שלהם, את המנהיג שלהם. דורות על דורות של אנשים שלמדו אצל הרב בישיבה. כולי תקווה שימשיכו את הדרך שלו. הוא השאיר פה מורשת של מאה שנה שתמשיך לדורות הבאים"


30/05/23 | י' סיון התשפ"ג
"אהב כל יהודי": האנשים הקרובים ביותר לרב אדלשטיין זצ"ל סופדים על לכתו

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

דובר בית הרב אדלשטיין זצ"ל סיפר בראיון לערוץ 7 על לכתו של הרב:

"תחושות של יתמות. רבבות של אנשים שאיבדו את האבא שלהם, את המנהיג שלהם. דורות על דורות של אנשים שלמדו אצל הרב בישיבה. כולי תקווה שימשיכו את הדרך שלו. הוא השאיר פה מורשת של מאה שנה שתמשיך לדורות הבאים.

"הוא אהב כל יהודי. הוא קירב את כולם באהבה, גידל וחינך. הסיפור הכי גדול של הרב זה ההתמדה, 100 אלף תלמידים שהוא השאיר בעולם הזה. הוא היה המחנך הכי מוצלח בכל הדורות".

נינו של הרב זצ"ל, צבי לוי, סיפר בראיון לערוץ 7 אף הוא על קשרו עם סבו ועל אישיותו הנדירה:

"היה לי קשר מאוד קרוב איתו, גם בתור תלמיד. עד הקורונה לא היה מצב שהוא פספס שמחה משפחתית, אפילו אם היא הייתה רחוקה. כל חתונה, אירוסין, הוא לא פספס כלום. הוא היה מאוד משפחתי. אפילו לשלום זכר הוא עשה מאמצים והגיע.

"הוא היה מתקשר לכל הבני דודים שלו ולבנות דודות לפני החגים לאחל חג שמח, לפני ראש השנה ויום כיפור, לפני יום כיפור כל הבנים והנכדים היו מגיעים והוא היה מברך כל אחד ואחד את הברכה. ממש אחד אחד. בשנה של הקורונה הוא השאיר הודעה בקו המשפחתי ובירך את כולם.

"כשהייתי ילד הוא אסף את כל המשפחה אליו הביתה וסיפר כל מיני סיפורים כדי שנדע את ההיסטוריה של המשפחה. אבא שלי לקח אותי במיוחד כדי שאבוא ואשמע בתור ילד. היה חשוב לו שכל המשפחה תדע מה היה. הוא סיפר על אבא שלו וסבא שלו".

עוד נזכר כי "אני זוכר כשהייתי בי'שיבה קטנה', הוא הגיע למסור שיחה. הבחורים נעמדו בשורה והוא עבר למקום שלו ביניהם. אז הוא עבר, הסתכל עליי וחייך.

"באותה תקופה הגעתי לאיזו שיחה שהוא מסר בבית, ואז הוא רואה אותי ופתאום שואל אותי 'רגע, אין לך ישיבה עכשיו? למה אתה לא בישיבה?'. אמרתי לו 'אבא שלי אמר לי ללהגיע לשיחה'. אז הוא אמר 'אם אבא שלך אמר צריך לעשות מה שאבא שלך אמר'".

לפני שהתחתן ביקש מסבו הגדול ברכה:

"ביקשתי ממנו ברכה לשידוך שנה לפני שהתארסתי. ניגשתי אליו בפורים ואמרתי לו שאני רוצה ברכה. הוא אמר לי 'אתה רוצה להתחתן? אתה לומד טוב, מי אמר שאתה צריך עכשיו להתחתן?' אמרתי לו שאני רוצה ברכה שכשיגיע השידוך, שיהיה שידוך טוב וככה הוא בירך אותי. אחרי שהתארסתי באתי לבשר לו. הוא שאל עם מי? סיפרתי לו ואז הוא אמר, 'עם שרף? זה שידוך טוב מאוד, הוא יודע ש"ס, הוא יודע טוב מאוד".

עוד הוא מספר על היותו הרב אדלשטיין זצ"ל ראש הישיבה:

"היה עומס גדול בישיבה בשיעור א', ובחורים התחילו ללמוד גם בעזרת נשים. ניגשו לרב גרשון ואמרו 'אין מקום לבחורים, שיוציאו את האברכים'. אז הוא ענה 'את שרף אסור להזיז, הם דוגמה לבחורים, שיעור א' צריכים לראות אותם ואסור להזיז אותם".

ישראל קרביץ שהיה מבאי ביתו של הרב זצ"ך אמר:

"נחתנו ליום שהיה נראה שמתחיל כמו כל אחד מאותם ימים שזכינו להם במאה השנים האחרונות. מרן ראש הישיבה התחיל להכין את השיעור היומי ובאמצע הכנת השיעור נדם ליבו פתאום. הוא השאיר אותנו כאן לבד בלי להכין אותנו לזה".

קרביץ מתאר את ההנהגות החשובות שהרב ביקש להנחיל: "שני דברים שהרב הנהיג אותנו עליהם כל הזמן: הראשון הוא שכל בן אדם צריך ללמוד מוסר כל יום, לא משנה מי הוא. חמש דקות מוסר משנות את הבן אדם. הרב חזר על זה אלפי פעמים, על כך שזה עושה שינוי אדיר. תמיד חזרו אליו אנשים לומר לו כמה זה השפיע עליהם.

"דבר שני, לפני שבועות הגיעו קבוצת בחורים אמריקאים אל הרב, הרב שאל אותם למה הם לומדים? אמרו לו כי זה מתוק. אמר להם הרב, שזה הדבר הכי מתוק שיש בחיים. ה' ברא את הבן אדם ככה שמה שהוא צריך, הוא חושק בזה. למה אדם מרגיש חשק ללמוד? כי בלי לימוד אי אפשר לו להתקיים".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

חדשות יהדות

קראו כעת: נוסח תפילה מיוחד לרפואת הפצועים במלחמה

חדשות יהדות

יהי זכרו ברוך: נפטר אחד ממציאי הצופן התנכ"י

חדשות יהדות

צפו: אביה של נועה ארגמני ארגן תפילת מנחה על מנת לומר קדיש על אשתו שנפטרה

חדשות יהדות

החטוף ששוחרר משחזר בהתרגשות: "אמרתי לו, אין בעיה. בוא נעוף מפה!"

חדשות יהדות

האם אנחנו צריכים באמת להיות מאויימים מהחות'ים?

חדשות יהדות

החטופה שחזרה מהשבי: "הייתי די רחוקה מהדת אבל ממש התקרבתי והתחזקתי"

חדשות יהדות

החטופה ששוחררה בזעקה: "כמה קשה להזכיר לעצמך שאתה חי כשהמוות עוטף אותך מכל כיוון"

חדשות יהדות

דחוף! קראו כעת תהילים לרפואת החייל שפצוע קשה

חדשות יהדות

החטוף ששוחרר בראיון מטלטל: "הייתי בתפקיד הראשי בסרט"

חדשות יהדות

החטוף שחזר בתיאור מצמרר: "מצד אחד קלצ'ניקוב, מצד שני אר-פי-ג'י, ובאמצע הילדים משחקים"

חדשות יהדות

נציגי הדרוזים בתפילה: "שאלוקים ייתן לנו עוז וכוח ושלום"

חדשות יהדות

החטוף ששוחרר מהשבי: "זה כמו לידה מחדש"

חדשות יהדות

צפו: חיסול מחבלים השבוע על ידי יחידת זאבים וסיירת צנחנים בסג׳עיה

חדשות יהדות

לא תאמינו: מהו תנאי החובה עבור הגעה לקורסי קצינים והכנה לפיקוד?

חדשות יהדות

בכמה דולרים יימכרו רצועות התפילין של הרב קנייבסקי זצ"ל?

עוד מאמרי תוכן בנושא חדשות יהדות
X
  • © כל הזכויות שמורות