דבר תורה לפרשת ויקרא

התפילות נשגבות יותר: דבר תורה מהרב מנדל לפרשת ויקרא

זאת צריכים לזכור - דווקא כשאין הכל, והפרנסה קצת דחוקה - התפילה, הבקשה והתחברות להשם, חשובות ונשגבות ביותר


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשת השבוע נמצאנו למדים כמה חשוב הוא קרבנו של העני, אף יותר משל העשיר: "ואם מן העוף קרבנו". מסביר רש"י הקדוש: כאשר העני רוצה להביא קרבן לבית המקדש ואין לו כסף להביא פר או עגל, המקסימום מבחינתו זה עוף. אבל בשונה מהפר אותו מפשיטים מהעור לפני ההקרבה, את העוף של העני מקריבים כולו כולל הנוצות והעור על מזבח. על אף שנוצות הנשרפות מפיצות ריח ממש לא נעים, הקדוש ברוך הוא  מחשיב כל כך את קרבנו שהביא במסירות נפש, עד שהוא לא מוותר על שום דבר בו.

מסופר שכאשר הציעו לאדמו"ר רבי ישכר דוב מבעלזא זי"ע כלה לבנו, רבי מרדכי, היה זה שידוך ממשפחת רבנים ידועה ומכובדת, שגם היתה משופעת בעושר. מובן שבני המשפחה צדדו מאד בעד הצעת השידוך הזו שהיתה נראית מושלמת מכל הצדדים.
אך לאחר מחשבה פסל האדמו"ר את השידוך, כשהוא מנמק: כאשר בני רבי מרדכי יקום בבוקר מתוך ידיעה שהוא מסודר לגמרי מבחינה כלכלית, הוא לא ירגיש תלוי לחלוטין בבורא עולם. מאידך, כאשר הוא יידע שכל יום מחדש הוא נזקק לחסדי הבורא שיפרנס אותו ואת משפחתו, הוא יהיה בכל יום וכל שעה הרבה יותר מחובר ותלוי בבורא.

זאת צריכים לזכור - דווקא כשאין הכל, והפרנסה קצת דחוקה - התפילה, הבקשה והתחברות להשם, חשובות ונשגבות ביותר.

חג הפסח מתקרב, ומטבע הדברים הוצאות הבית מתרבות בקניות לכבוד החג. לא תמיד יש בנמצא די כסף להכנות המרובות.  חשוב  לדעת  דווקא בעת הזאת להתפלל להשם מעומק הלב, חשובה היא מאוד מאוד ויכולה היא התפילה שתביא רווח ופרנסה בשפע רב.

שבת שלום
הרב מנדל

ידעתם שלדברי תורה יש כח לפעול ישועות? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא דבר תורה לפרשת ויקרא
X
  • © כל הזכויות שמורות