חדשות יהדות

"הלב נשבר לרסיסים, מצד שני יש אמונה בה' שמנהל את העולם": ההלוויות קורעות הלב מהפיגוע בעלי

אלישע אנטמן (17), נחמן שמואל מורדוף (17), הראל מסעוד (21) ועופר פיירמן (64) הם נרצחי הפיגוע בעלי שאירע אמש (שלישי). היום התקיימו הלוויותיהם


21/06/23 | ב' תמוז התשפ"ג
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הפיגוע המחריד שאירע אמש (שלישי) בעלי זעזע את כל המדינה. בפיגוע נרצחו ארבעה יהודים ונפצעו ארבעה.

הנרצחים הי"ד הם אלישע אנטמן (17), נחמן שמואל מורדוף (17), הראל מסעוד (21) ועופר פיירמן (64).

היום הם הובאו למנוחות בהלוויות קורעות לב.

"הראל הקדוש, לא רק בגלל הדרך שבה הוא הומת בידי מרצחים בני עוולה אלא בגלל הדרך שהראל בחר לחיות בה. על כתפיו הצעירות אך העצומות של הראל וחבריו יושב מטען הגאולה", ספד הרב אליקים צדוק להראל.

אמו אמרה: "לימדת אותי לצאת מהקיבעון, לעשות הכל באהבה. ביום שבת באת לבקר, אבל בעצם באת להיפרד בלי להתכוון''. אחיו דביר: "לא בא לי להיפרד. לפני שנה הבית התמלא אנשים באירוסין שלי, היום הם באו להלוויה".

בראיון לאתר כיפה מספר שלמה בראון על הראל: "הראל היה בא לפינה החמה הרבה פעמים", פותח שלמה את דבריו, "כל פעם שהיה מגיע היה צועק בחיוך: 'שלמה אני מת מרעב'. הייתי שואל לו 'טוסט אחד או שניים?' והוא היה משיב בצחוק 'לפחות שלושה או ארבעה טוסטים תכין לי'. הוא היה בדרן, תמיד עם חוש הומור. הוא מצא חן בעיניי עם החיוך שלו והפתיחות. תמיד הייתי שואל אותו מתי יקפוץ שוב לבקר. 

"תמיד כשאני מגיע לפינות החמות, אני מצלם את החיילים, ולפעמים אני מצטלם יחד איתם. לפני כחודש וחצי, הראל ביקש להצטלם איתי כשאנחנו מחובקים וכנראה שהוא חשב שזו תהיה התמונה האחרונה. לא האמנתי שזו תהיה תמונת המזכרת שלנו.

"עברתי הרבה דברים בחיים, אבל לדבר עליו בלשון עבר זה קשה,  קשה להגיד שזה היה ואיננו. מדובר בחמד של בחור, אישיות ממש מיוחדת. הוא השאיר אחריו טעם מאוד טוב מהאישיות שלו בפינה החמה"

בנימין ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית ספד לאלישע: "אלישע, ראיתי אותך היום בפעם הראשונה. על פניך היה נסוך חיוך ומאור פנים מיוחד של בנה הטוב של ארץ ישראל. פניך אמרו לנו להמשיך, לפעול, לצמוח על אף הכאב העצום. במפגש עם הוריך בתוך התופת ראינו את השורשים העמוקים שלך, שורשים של אמונה ושל עוצמה והם מקור הכוח שלנו".

"אי אפשר שלא להתאהב במאור פנים ובמבט החודר של אלישע", פתח הרב, "הוא היה ממש רגיש והצליח לחדור ללבבות של כולם. הייתה לו רגישות מופלאה לצרכים של החברים סביבו. עשרות רבות של תלמידים זכו לליווי אישי שלו כשהם נקלטו בישיבה, הוא היה כמו אבא ואמא בשבילם. אשתי ואני לא נשכח איך כל פעם שהוא היה תורן מטבח בשבת, הוא היה מגיע אלינו לשולחן לוודא שקיבלנו הכל. רגישות שהיא לא חד פעמית אלא ממש דרך חיים".

בשיחה עם אתר כיפה אמר הרב עובדיה בן משה: "אלישע היה מגיע לשמח בבתי חולים, התנדב לעזור לחקלאים באזור, תמיד הוא היה בעשייה מסביב לשעון. הוא היה גם בן בכור והיה לו יחס חם ואוהב להוריו ולמשפחתו. הוא לימד את כולנו שכוחו של האדם זה להיות רגיש לזולתו, המבחנים הגדולים הם במעשים הקטנים".

"ילד חייכן נמרץ ואהוב על כל חבריו. תמיד עסק בקודש, בעזרה לזולת, בחיוך וחיזוק לחלש, היה בעל יושר, אמת וכיבוד הורים", אמרה משפחתו של נחמן על אישיותו. "ראה ללב אדם ולא כלפי חוץ וכך התחבר לאחר ממקום של תום. הדיבור שלו היה בעיקר בעזרת החיוך המקסים. אהב את האדם ואת הארץ.

"ידיו היו מחוספסות מעבודת כפיים באדמה אותה כל כך אהב. את החיבור לאדמה ולבוראו עשה דרך בעלי החיים אותם אהב, ואיתם אהב לטייל בין שביליה של הארץ הזו כשרעה את הצאן ודאג לו ממש כפי שלמד מאבותיו. החלוציות ואהבת הארץ, האדם וכל בריאה בעולם, היו מקורות האנרגיה אשר מילאו אותו. התום השקט והחיוך היו תמונת נשמתו".

"הלב נשבר לרסיסים, מצד שני יש אמונה בה' שמנהל את העולם", אמרה אימו לכאן רשת ב'. "מודים לה' שנתן לנו מתנה כל כך גדולה, נתן לנו את נחמן. הוא עוד לא היה בן 16, ילד עם הרבה כוחות ושמחה, ילד שאהב את הארץ ועם ישראל. רצה לעשות רק טוב. לפני הכל בשביל כולם ולא בשביל עצמו. הלב שלי שבור".

הרב חנניה פולק: "נחמן, באת באש ובמים ונהרגת על שם קודשו ונטבחת על קידוש שמו. נחמן אתה קרוב לה' שכל כך אהבת והיית מחובר אליו. אנחנו כאן בוכים עם המשפחה שלך וכל עם ישראל. בוכים על חילול שמו של ה'. נחמן עם הכוחות והארת הפנים של אמת, עומק ועבודת ה' של גבורה וכוחות. אהבת את הארץ והיית מחובר לאדמה הזאת וכל כולך הולך להיות עטוף בה''.

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

חדשות יהדות

הרב יגאל כהן עונה: היכן היה ה' בשבעה באוקטובר השנה?

חדשות יהדות

זו התפילה שחיבר הרב שמואל אליהו להצלחת עם ישראל במלחמה

חדשות יהדות

"תהילים נגד טילים": עם ישראל מתחזק באמונה גדולה בה' יתברך

חדשות יהדות

"חשבנו שיש רק שני חטופים": לאחר חצי שנה החטוף ליאם אור משחזר

חדשות יהדות

מה הבקשה המרגשת של אימו של החטוף מעם ישראל לכבוד ליל הסדר?

חדשות יהדות

הרב דב הכהן קוק: אילו מילים שיש לכוון בהן בתפילה להחזרת החטופים

חדשות יהדות

אביו של החטוף: "היושב במרומים לא חייב לי תשובות. אני חייב לקב"ה תשובות"

חדשות יהדות

מרגש: מה נכתב בדרשה הלא מוכרת של האדמו"ר מפיאסצנה שהתגלתה וקשורים אלינו?

חדשות יהדות

איזה מנהיג בעולם תמך בנו וכתב לעוקביו: "עם ישראל חי"?

חדשות יהדות

גם אתם תתרגשו: אילו מילים חיפשו אתמול יהודים רבים בגוגל?

חדשות יהדות

הרב יצחק זילברשטיין בדמעות: "הנשמה בוכה"

חדשות יהדות

תפילה מיוחדת לשיחרור החטופים לאמירה בליל הסדר

חדשות יהדות

פדיון פטר חמור: יצא לכם להיות נוכחים במצווה הנדירה הזו?

חדשות יהדות

מה הקמיע לשמירה שמביא הרב אלימלך בידרמן לתלמידי הישיבות?

חדשות יהדות

מה מבקש הרב יאשיהו פינטו מכלל הציבור לעשות היום ומחר?

עוד מאמרי תוכן בנושא חדשות יהדות
X
  • © כל הזכויות שמורות