חנוכה

סגולות נפלאות לחודש כסלו מהבן איש חי, רבי חיים פלאג’י, רבי נחמן מברסלב ועוד

חודש כסלו הוא חודש האורה, חודש הניסים והנפלאות של עם ישראל. בחודש זה אנחנו מקבלים את המפתחות לדלתות שבמשך השנה סגורות על מנעול ובריח, דלתות שמובילות אל גנזך המלך ואל אוצרותיו


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
כסלו

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

להקדשת פרקים - אלפי אומרי תהילים ישאו עבורכם תפילה עוצמתית ומהירה - הקליקו כאן

לראש חודש ישנם מעלות וסגולות יוצאות דופן, מה שאין כן באשר לשאר הימים. ראש החודש הוא ההתחלה שממנה מושפע כל השפע הרוחני והגשמי לאדם, ובפרט בחודש כסלו, שבמהלכו אנו חוגגים את חג החנוכה.
חודש כסלו הוא חודש האורה, חודש הניסים והנפלאות של עם ישראל. בחודש זה אנחנו מקבלים את המפתחות לדלתות שבמשך השנה סגורות על מנעול ובריח, דלתות שמובילות אל גנזך המלך ואל אוצרותיו.
בחודש זה התרחשו בעם ישראל מספר אירועים מכוננים, שמקצתם: לידת ראובן בן יעקב, פטירת יהודה הנשיא - מסדר המשנה, תום ימי המבול ויציאת נח מהתיבה, סיום מלאכת המשכן, וכמובן, בכ"ה בכסלו חוגגים אנו את ימי החנוכה המסמלים את ניצחון בני החשמונאים (שהיו מעטים) - על היוונים הרבים.
בחג זה אנו מציינים אף את הנס שאירע בבית המקדש, לאחר כניסת היוונים אליו: הם אמנם טימאו את כל השמנים, אך באורח פלא – פך שמן אחד קטן, הצליח לשרוד ולהאיר את המנורה במשך שמונה ימים.
אבל הניצחון האמיתי שאנו חוגגים, הוא ניצחון הרוח על החומר. שכן זו הייתה המלחמה העיקרית בין היהודים – שהאמינו בתפיסת עולם רוחנית, מחשבת התורה – מול התפיסה הפילוסופית-כפרנית של תרבות יוון.
כעת קל להבין מדוע על חודש כסלו שורה ברכה מיוחדת, ומדוע, לאורך כל הדורות – השתדלו הצדיקים להדר במצוות הדלקת נרות חנוכה, ותפילה מתוך שירה והודיה, לאורם.
אז במה אנחנו יכולים לפעול ולזכות החל מראש חודש כסלו? לפניכם כמה סגולות, שלא כדאי לפספס:

  1. סגולה המיוחסת לר' יוסף חיים מבגדאד, הלא הוא ה'בן איש חי' – ליום כ"ד בכסלו: ללמוד בספר חגי פ"ב, את שתי הנבואות שנאמרו לחגי ביום זה, שבו התחיל בניין בית המקדש השני. הכף החיים הקדוש הוסיף בעניין זה ש'כל הקורא פסוק בזמנו, מביא טובה לעולם'.
  2. ר' חיים פלאג'י, שהיה אחד מגדולי המקובלים בדורות הקודמים, הבטיח שמי שיזכה לשמור פיו ולשונו ויימנע מלהלין (להתלונן) על הנהגתו של הקב"ה בכל הקורות אותו – החל מר"ח כסלו ועד לשמיני של חנוכה – יזכה לראות נס, כבר באותה שנה.
  3. היות וחודש כסלו נברא על פי האות סמך, עניינו העיקרי הוא סמיכה והישענות על הקב"ה ורחמיו. לא משנה באיזה ניסיון אתם נדרשים לעמוד, החודש הזה קבלו על עצמכם לעמוד בו בגבורה – מתוך הלובן שבעין ומתוך הודיה, שמחה ואמונה שעוד יבואו ימים אחרים, וגם הניסיון הזה יחלוף.
  4. חז"ל הזהירו להדר בנרות חנוכה ואמרו כי מי שזוכה לעשות זאת, יזכה לבנים תלמידי חכמים שנאמר 'כי נר מצווה, ותורה אור'. אולם סבו של החיד"א זיע"א הזהיר ואמר שהבטחה זו של חז"ל אמורה על מי שמדקדק בקיום המצווה, על כל פרטיה והלכותיה.
  5. ספר 'לשון חכמים' לרבנו יוסף חיים מביא כי טוב לחלק שמן לעניים יראי ה' - לצורך נר שבת, נר יום טוב ונרות חנוכה. 
  6. ספר המידות (המיוחס לר' נחמן מברסלב) כותב כי מי שנזהר בנר חנוכה ונר שבת – יהיו לו בנים תלמידי חכמים.
  7. בספר 'יסוד יוסף' נכתב על זמן הדלקת נרות חנוכה כי "מאוד מאוד הוא שעת הכושר, להתפלל איזהו בקשה הצריכה לו בשעת עשיית המצווה, כי אז שעת הרחמים וחסדים. ומליצי יושר יליצו טוב עבורו.

 

צפו בדבריו הנפלאים והמחזקים מפי המקובל הרב יעקב עדס שליט"א על ראש חודש כסלו:



להקדשת פרקים - אלפי אומרי תהילים ישאו עבורכם תפילה עוצמתית ומהירה - הקליקו כאן
תהילים ליום ראשון, תהילים ליום שני, תהילים ליום שלישי, תהילים ליום רביעי, תהילים ליום חמישי, תהילים ליום שישי, תהילים ליום שבת
 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא חנוכה
X
  • © כל הזכויות שמורות